Ervaringen Stepwork

Psychologen en procedures
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

San(ne) schreef: 07 jul 2021, 09:07 Weet iemand hoe de vlag er momenteel bij hangt bij Stepwork?
Op hun site staat alleen een oud bericht van dec 2020 waarin iets staat van dat ze verbeteringen aan het doorvoeren zijn. Ik ga er een beetje vanuit dat dat nog niet gebeurd is als er niets nieuws staat?

Zijn er hier mensen die bij Stepwork op de wachtrij staan of momenteel "onder behandeling" zijn? Hoe verloopt dat?
Het gaat erg moeizaam bij Stepwork, een vrij simpele verlenging voor het ontharen duurt nu al een week of 5 voort.
Slecht bereikbaar, als je iemand al spreekt merk je dat diegene niet echt weet wat er moet gebeuren of aan de hand is.
De site is sinds vorig jaar niet meer aangepast.
Administratief is het een bende en er worden regelmatig nota's verstuurd naar cliënten welke achteraf al betaald blijken te zijn of dat men dit bedrag onterecht bij de cliënt binnen willen halen.
Ook over de genoemde samenwerking met het VU op de site is al een paar jaar geen sprake meer.
Ook staan er namen van mensen op de site welke er al een tijd niet meer werken.
Dus vermoed dat er van die verbeteringen weinig terecht is gekomen.
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Hal »

Ik sta sinds juli 2019 op de wachtlijst en hoorde enige weken geleden dat ze nu mensen van januari 2019 aan het oproepen zijn. Je moet dus rekenen met tenminste 2,5 jaar wachttijd, vermoed ik.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door eew »

Dat is gek, wand ik stond sinds maart 2019 op de wachtlijst en kreeg in maart 2021 een telefoontje, ik had toen al groen licht van de VU dus heb vriendelijk bedankt.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door San(ne) »

Ah oké, dan is het voor mij ook niet nuttig om een extra doorverwijzing naar Stepwork te vragen. Wachtlijst Radboud is ook 2,5 jaar.
Een vriend had een jaar of 2 geleden goede ervaringen met Stepwork (niet zo zeer dat de begeleiding fantastisch was, maar er werd hem redelijk veel autonomie in zijn transitie toegekend door hen). Hij raadde mij hen aan. Helaas ook niet echt een versnelling van het proces dus.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

San(ne) schreef: 07 jul 2021, 13:11 Ah oké, dan is het voor mij ook niet nuttig om een extra doorverwijzing naar Stepwork te vragen. Wachtlijst Radboud is ook 2,5 jaar.
Een vriend had een jaar of 2 geleden goede ervaringen met Stepwork (niet zo zeer dat de begeleiding fantastisch was, maar er werd hem redelijk veel autonomie in zijn transitie toegekend door hen). Hij raadde mij hen aan. Helaas ook niet echt een versnelling van het proces dus.
Nee het is geen versnelling van je proces de optie Stepwork.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Vethrvolnir »

aan iedereen: Zembla gaat een programma maken over Stepwork. Dat las ik elders op dit forum. Wanneer je hier aan mee wilt doen zou je contact op kunnen nemen met de redactie.
:shock:
Gebruikersavatar
Artemis
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:04
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Artemis »

Ik had me in februari 2020 ingeschreven bij stepworks.
Een maand later bij T-cendent.
Ik ben nu bezig bij T-cendent en zit nu 3 maanden aan T en we zijn mastectomie aan het plannen.
Bij stepworks staat ik nog steeds op de wachtlijst.

En na al deze berichten te hebben gelezen, ben ik.super blij dat ik me niet blind heb gestaard op stepworks😅
Iets met dogging a bullet ofzo😅
"You're going to have to fight, and... you're gonna win!"
-The Adventure Zone - Story and Song-
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Artemis schreef: 09 jul 2021, 21:25 Ik had me in februari 2020 ingeschreven bij stepworks.
Een maand later bij T-cendent.
Ik ben nu bezig bij T-cendent en zit nu 3 maanden aan T en we zijn mastectomie aan het plannen.
Bij stepworks staat ik nog steeds op de wachtlijst.

En na al deze berichten te hebben gelezen, ben ik.super blij dat ik me niet blind heb gestaard op stepworks😅
Iets met dogging a bullet ofzo😅
Tja mijn echtgenote heeft ook voor T-Cedent gekozen en werd binnen 6 maanden geholpen en heeft het grootste deel achter de rug.
Na het zien van de ellende welke ik bij Stepwork had haar aangeraden die kant vooral niet op te gaan.
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Esther91 »

10 September is de zitting van het tuchtcollege tegen stepwork. Ook heeft een journalist van het programma Zembla aangegeven interesse in deze zaak te hebben. Ze zijn bezig met een documentaire. Zelf heb ik al veel informatie met hen kunnen delen en ben erg benieuwd hoe dit zich vertaald in een documentaire.
:text-thankyouyellow:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen Stepwork

Bericht door Anon20230219 »

Esther91 schreef: 15 jul 2021, 16:29 10 September is de zitting van het tuchtcollege tegen stepwork. Ook heeft een journalist van het programma Zembla aangegeven interesse in deze zaak te hebben. Ze zijn bezig met een documentaire. Zelf heb ik al veel informatie met hen kunnen delen en ben erg benieuwd hoe dit zich vertaald in een documentaire.
Wij hebben afgelopen dinsdag een interview met hun afgelegd, ik ben al bepaalde brieven aan het verzamelen welke ze dan van mij nog krijgen.