ziektekostenverzekering

Psychologen en procedures
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

ziektekostenverzekering

Bericht door mariannevanh »

Voor de twijfelaars onder ons (waarvan ik er zelf één ben):
Weet je nog niet welke ziektekostenverzekering het beste bij je past? Zeg dan je oude uiterlijk 31 december op.
Je hebt namelijk nog tot 31 januari 2021 om je aan te melden bij je nieuwe (of opnieuw aan te melden bij je oude) maatschappij.

En ja, ik twijfel enorm. Ik hoop volgende week van de huisarts de verwijsbrief te krijgen. Heb 'm aangevraagd voor Amsterdam AMC en voor T-cendent.
Heb ik voor 2021 al een restitutiepolis nodig of kan dat nog rustig wachten omdat ik wellicht toch niet in 2021 aan een behandeling toekom?
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door moonlight89 »

Ook ik zit te twijfelen over welke verzekering ik zal nemen, waarschijnlijk restitutiepolis van Zilverenkruis.

Bij T-Cendent kom je sws wel aan de beurt volgend jaar, Amsterdam grote kans van niet.
Ik zou dan alsnog wel voor een restitutie gaan.
Je bent dan vrij te gaan naar een behandelaar van keuze, voor welke zorg dan ook.
Blijkt dat je m niet nodig hebt is dat jammer, maar liever dat dan dat je straks zelf heel veel moet bijbetalen, of ergens helemaal niet in behandeling kan..
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Sander »

Zilveren Kruis doet nu moeilijk over T-Cendent en Stepwork
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: ziektekostenverzekering

Bericht door Brownie »

Restitutiepolis zou ik ook aanraden, zoals moonlight89 schrijft.

Dat gezegd hebbende, niet alleen ZK doet moeilijk, ze doen allemaal moeilijk. Ook de duurderen met restitutie zoals ONVZ. Probleem is de richtlijnen die vrij onduidelijk zijn en willekeurig worden gehanteerd als medewerkers uberhaubt niet met sterk verouderde richtlijnen werken. Dus welke je ook kiest, houd rekening met veel onnodige discussie. Bovendien is het misschien maar goed ook dat wij die discussie aangaan met alle verzekeraars, voor allen die nog na ons komen.