aanmelding

Psychologen en procedures
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

aanmelding

Bericht door mariannevanh »

Vanochtend had ik een afspraak met de huisarts. Ik heb hem gevraagd om mij aan te melden bij T-cendent en bij Amsterdam AMC.
Hij kon zo 1-2-3 niet vinden hoe hij mij moest aanmelden bij T-cendent, dus heeft hij mij een verwijsbrief meegegeven met de aanduiding "genderdysforie" en de verwijzing naar SGGZ. Dat laatste stond in de mail die ik van T-cendent heb gekregen.
Deze verwijsbrief heb ik ingescand en gemaild naar T-cendent, zoals stond vermeld in de mail. Vanmiddag hoop ik naar T-cendent te bellen om te vragen of dit zo voldoende is voor een eerste stap.

Echter, hoe ik me moet aanmelden bij Amsterdam AMC kan ik niet vinden. Wie weet dat?

(voor de goede orde: ik heb hier 2 verwijzingen!)
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: aanmelding

Bericht door Annabel »

Gefeliciteerd met deze stap!
Wat betreft de doorverwijzing; staat er een nummer op dat begint met ZD? Dan is het via Zorgdomein gegaan en zal alles aankomen bij het AUMC.
Om zeker te zijn kan je na een paar dagen een emailtje sturen met de vraag of dat ze alles ontvangen hebben.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: aanmelding

Bericht door Irene_de_Vreede »

Irene
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: aanmelding

Bericht door mariannevanh »

De huisarts begon met de verwijzing voor T-cendent, maar kon deze niet vinden in het verwijssysteem (ik vermoed dat hij dat probeerde via elektronische weg - het zorgdomein). Omdat dat niet lukte, schreef hij een handgeschrven verwijzing. Toen ik hem (nogmaals) vroeg om twee verwijzingen, een voor T-cendent en één voor Amsterdam AMC, pakte hij een tweede formulier en schreef daarop hetzelfde. Er is dus GEEN doorverwijzing via elektronische weg). Ik overweeg nu om deze verwijzing te mailen naar Amsterdam...
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: aanmelding

Bericht door DelicateFlower »

Gefeliciteerd! Goede stap heb je gezet. :D

Ik heb me afgelopen januari bij het AUmc aangemeld, in februari bij Stepwork. Beiden heb ik na een week of zo even opgebeld om te vragen of alles goed was aangekomen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je op de wachtlijst bent gezet.

Voor het AUmc werd gebruik gemaakt van Zorgdomein en had mijn huisarts alles toegestuurd. Voor Stepwork werd gebruik gemaakt van Zivver en moest ik zelf alle scans toesturen.
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: aanmelding

Bericht door mariannevanh »

Ik heb beide aanmeldingen (Amsterdam AMC en T-cendent) vandaag via Zivver verzonden. Ik zal hen volgende week (of anders begin volgend jaar) bellen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: aanmelding

Bericht door Annabel »

Volgens de informatie op:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... e-vumc.htm
moet de huisarts het mailen/faxen naar de locatie (dus als het niet via zorgdomein gaat)
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: aanmelding

Bericht door DelicateFlower »

mariannevanh schreef: 23 dec 2020, 13:16 Ik heb beide aanmeldingen (Amsterdam AMC en T-cendent) vandaag via Zivver verzonden. Ik zal hen volgende week (of anders begin volgend jaar) bellen als ik nog geen bevestiging heb ontvangen.
Let even op de aangepaste tijden tijdens de kerstvakantie: https://www.vumc.nl/zorg/expertisecentr ... sforie.htm
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: aanmelding

Bericht door DelicateFlower »

Annabel schreef: 23 dec 2020, 13:23 Volgens de informatie op:
https://www.vumc.nl/zorg/informatie-voo ... e-vumc.htm
moet de huisarts het mailen/faxen naar de locatie (dus als het niet via zorgdomein gaat)
Mijn huisarts had nog nooit iets transgender gerelateerd hoeven regelen, dus hij zat ook even te stuntelen. :lol: Maar hij wist het gelukkig alsnog te regelen. Door dit topic van @mariannevanh logde ik even in op Zorgdomein (zodat ik zeker zou zijn van de informatie die ik hier deelde) en toen zag ik staan dat ik over 720 dagen aan de beurt ben. Dat leek me een beetje veel voor iemand die al een jaar op de wachtlijst staat, haha. Eventjes gebeld en supervriendelijk geholpen. Gelukkig bleek het om een oud bericht te gaan. Ik ben hoogstwaarschijnlijk januari 2022 aan de beurt. Nog een jaar dus. :)
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: aanmelding

Bericht door Timo3 »

Mijn huisarts vind zorgdomijn niks en had dus een verwijsbrief aan ons meegegeven. Ik heb toen het VUmc gebeld en moest de brief op de post doen naar het ziekenhuis.