Doorverwijzing

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Doorverwijzing

Bericht door sammy »

Hoi allemaal!

Ik ben Sam en ik ben nonbinair, ik ben laatst bij mijn huisarts geweest voor een doorverwijzing. Hij vertelde mij even eerst nog wat uit te zoeken, waar wil ik heen en hoe zit het met je verzekering.
Nu ben ik verzekerd bij ziezo en moet ik dus nog kijken waar ik heen wil. Ik wil liever niet naar het vu omdat ik overal hoor dat die wachtlijst daar zooooo enorm lang is. Maar weet verder niet zo goed wat in de buurt is van Nunspeet. Ik heb zitten kijken naar stepwork, maar daar zit ziezo dan weer niet bij aangesloten. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Of iemand nog aanraders?
Dan kan ik namelijk m'n huisarts bellen! :D
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3662
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Doorverwijzing

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb persoonlijk geen ervaring met Stepwork, maar het forum staat er vol mee.
Irene
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Doorverwijzing

Bericht door Hal »

Hey Sammy,

Qua wachtlijsten is het volgens mij allemaal een beetje lood om oud ijzer, op het moment. Wat veel mensen hier doen is zich bij meerdere instellingen op de wachtlijst laten zetten, en dan zien wie er als eerste tijd heeft.

Bij het VU maar ook bij Stepwork hoef je er qua wachttijden sowieso niet op te rekenen dat je dit jaar nog aan de beurt komt. Tijd genoeg om dus nog een keertje van zorgverzekeraar te wisselen indien nodig.

Als je wilt weten wie er allemaal diensten bieden, dan kun je eens kijken op de zorgkaart van Transgender Netwerk Nederland. Daar staat iedereen wel zo''n beetje op. Je kunt dan ook hun eigen websites bekijken, met inschatting van de wachttijden (voor wat het waard is, dan, want kloppen doet dat niet altijd), om te zien wie er bij jou past.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Doorverwijzing

Bericht door DelicateFlower »

Hey! :) Ik heb me aangemeld bij zowel het VUmc als Stepwork (Rotterdam). Ik adviseer je om je bij meerdere instellingen aan te melden. Dat kan immers geen kwaad. Goed om te benadrukken is dat de wachttijden overal heftig zijn. Daar kun je helaas niet echt omheen. Als alles goed gaat ben ik in juni bij Stepwork aan de beurt en volgend jaar januari bij het VUmc. Ondanks de langere wachttijd heb ik besloten om voor het VUmc te gaan. Ten eerste omdat ik te veel negatieve verhalen over Stepwork hoor en lees, ten tweede omdat Stepwork ook bij FBTO niet gecontracteerd is en ik dus een deel zelf zou moeten gaan betalen. Succes!
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Doorverwijzing

Bericht door moonlight89 »

Hoi Sam, goed dat je de stap naar de huisarts hebt gemaakt. Ik zelf heb mij aangemeld bij psychologenpraktijk De Vaart, zij hebben meerdere locaties o.a. in Zwolle (hooflocatie zit in Assen).

Bedenk wel dat waar je ook een verwijzing voor wilt hebben de wachttijden minimaal 7-12 maanden zijn. Tip: vraag een verwijzing voor meerdere zorgaanbieders, wachttijden nu zegt weinig over een paar maanden. Zul je net zien dat je op het verkeerde paard hebt gewed.

Kijk ook eens op de site van transvisie.nl, daar vindt je ook veel informatie hierover.
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Doorverwijzing

Bericht door Daan88 »

Momenteel overal grote wachtlijsten door de corona.
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Doorverwijzing

Bericht door DelicateFlower »

Daan88 schreef: 03 jan 2021, 18:00 Momenteel overal grote wachtlijsten door de corona.
Een medewerker van Stepwork vertelde me vorige maand (aan de telefoon) dat ze door corona niet zijn uitgelopen, maar ik betwijfel het. :lol:
Gebruikersavatar
Hal
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 jul 2019, 18:53
Gender: Trans FtM

Re: Doorverwijzing

Bericht door Hal »

Volgens mij klopt het wel dat ze door corona niet zijn uitgelopen. Ze lopen uit door personeelsproblemen uitval en een sterk toegenomen vraag naar zorg.
7-19: wl Stepwork
6-20: wl TLHC
10-20: 1e consult TLHC
11-20: T-Day
12-20: wl T-cendent
10-21: mastectomie
01-22: intake T-cendent
6-22: groen licht
Gebruikersavatar
DelicateFlower
Berichten: 531
Lid geworden op: 30 jan 2020, 19:02
Gender: Trans MtF

Re: Doorverwijzing

Bericht door DelicateFlower »

Hal schreef: 04 jan 2021, 09:07 Volgens mij klopt het wel dat ze door corona niet zijn uitgelopen. Ze lopen uit door personeelsproblemen uitval en een sterk toegenomen vraag naar zorg.
Oké! :oops: :D