wachtijden in deze rare tijd

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Oliver »

hallo mensen.
ik mot effe mn ei kwijt.
na iets meer dan een jaar in een slechte situatie gezeten te hebben,zowel medisch als persoonlijk begin ik er weer boven op te komen.
ik heb een hele tijd bij vrienden moeten logeren vanwege omstandigheden inmiddels woon ik weer op mezelf.
dus ik heb mijn nieuwe adres ook door gegeven aan het transgender team(umcg groningen) en natuurlijk gevraagd of ze een inschatting konden maken hoe lang het nog duurt voor dat ik een intake gesprek krijg.
hun antwoord was op zn zachts gezegd teleurstellend ik sta op plek 182 probeer over een paar maanden weer.
ze hebben weinig intake gesprekken ivm corona.
dat snap ik natuurlijk wel tis alleen gewoon moeilijk en frustreerend :crying-yellow:
Ik heb net een hele toxic relatie achter mij gelaten die persoon kan en wil het niet accepteren dat ik transgender ben.
ikzelf heb het de afgelopen jaar mijn trans zijn op de achtergrond gedrukt maar nu ik eenmaal op mezelf woon en gewoon mijzelf mag zijn komt het helemaal terug :(
sorry als dit te veel getier is....
weet iemand toevallig waar ik ook nog ergens anders in het noorden tercht kan?
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2952
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Marica »

Ik weet niet hoe alles bij Stepwork loopt op dit moment, maar ze zitten ook in Assen, Veendam en waar ik mijn second opinion gesprek had in Blijham*. (*maar of A. Man nog in dienst is van Stepwork weet ik niet ) Ik weet wel dat Stepwork overgenomen is. Ze hebben momenteel wel een wachtlijst van 70+ weken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Oliver »

dank voor de reactie.
tja opzich vindt ik 70 weken ook veel maar heb ook gelezen dat het 2 jaar kan duren voordat ik aan de beurt ben bij het umcg,zucht
ik denk er nog even over na of ik mij bij stepworks ga aanmelden aangezien het in assen/veendam is en ik niet graag reis met openbaar vervoer.en nu al helemaal niet in het openbaar vervoer durf,en ook omdat ik nou niet bepaalde positieve reacties heb gelezen over stepswork,tegerlijkentijd zijn er ook
negatieve verhalen over het umcg,voornamelijk over het Hoofd van de gender afdeling zijn de verhalen zeer negatief.
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door EasyBoy97 »

Beste mensen,

Er staat al 96 weken wachttijd bij UMCG. Dat is ongeveer 1 jaar 10 maanden. Vroeger vóór corona was de wachttijd precies 1 jaar (😊lekker). Ik ga ook naar UMCG, ondanks hebben ze misschien nadelen (ik weet zelf niks negatief).
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Eva »

Misschien is Alwin Man een optie
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Oliver »

poeh dan ben ik volgens mijn berekeningen pas April 2022 aan de beurt T_T
ik heb gekeken op de website wachttijd 5 maanden en hij is niet aangesloten bij zorgverzekeraars dus ik moet sowieso eerst in de papieren duiken om te kijken wat mijn zorgverzekeraar vergoed,ik heb een klein budget{wajong} dus de behandeling zelf of gedeeltelijk betalen lukt denk ik niet als nog bedankt voor de tip.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door moonlight89 »

Al gekeken bij psychologenpraktijk De Vaart? Zij zitten in Assen. Ook heb je nog T-Cendent, zij doen alles (ook buiten Corona) online. Houdt er rekening mee dat je overal minimaal een jaar moet wachten op gesprekken, of langer.. Alles wat eerder is, is mooi meegenomen. ;)
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Oliver »

T-Cendent klinkt goed maar wordt wel goed uitzoek werk kwa kosten en ik moet het dan ook nog overleggen met mn huisarts aangezien die mij moet door verwijzen.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door eew »

Marica schreef: 24 jan 2021, 10:26 Ik weet niet hoe alles bij Stepwork loopt op dit moment, maar ze zitten ook in Assen, Veendam en waar ik mijn second opinion gesprek had in Blijham*. (*maar of A. Man nog in dienst is van Stepwork weet ik niet ) Ik weet wel dat Stepwork overgenomen is. Ze hebben momenteel wel een wachtlijst van 70+ weken.
Geloof Stepwork niet over die 70 weken, ik zit hier inmiddels op 102. Ik heb inmiddels bijna groen licht van de VU. Maar ik heb mij om anderen een inschatting te kunnen geven van de wachtlijst nog niet afgemeld.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2952
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: wachtijden in deze rare tijd

Bericht door Marica »

Gewoon shoppen kan altijd natuurlijk, dat ik bij Stepwork alles heb gedaan wil niet zeggen dat anderen dat voorbeeld moet volgen. Ik kan alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaringen. En dat niet alles vlekkeloos verliep , daar kan ik over meepraten. Feit is wel dat je wanneer je niet via VU of UMCG behandeld wordt, je boven op niet moet zitten om iets gedaan te krijgen, voordeel is wel dat je vrije keus hebt over waar je verdere behandeling (operaties) wilt.,
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)