uiterlijke kenmerken lijst krijgt alternatief

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: uiterlijke kenmerken lijst krijgt alternatief

Bericht door Venusss »

Op dit moment vraag ik mezelf af of alleen de binaire transgender, met (extreme)dysforie krampen of kunnen non-binaire personen daar ook last van hebben?
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: uiterlijke kenmerken lijst krijgt alternatief

Bericht door Venusss »

Update: Recent had ik een gesprek met Brigitte Meijer. Trans mannen kunnen en mogen ook aangezicht chirurgie krijgen, aldus Brigitte. Ze vind het jammer dat trans mannen zich zelden aanmelden voor een consult evenals dat de mogelijkheden van aangezicht chirurgie voor FTM onbekend zijn. Ik had voorgesteld of er een uitgebreide brochure kon komen.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: uiterlijke kenmerken lijst krijgt alternatief

Bericht door Vethrvolnir »

Venusss schreef: 01 mar 2021, 05:49 Update: Recent had ik een gesprek met Brigitte Meijer. Trans mannen kunnen en mogen ook aangezicht chirurgie krijgen, aldus Brigitte. Ze vind het jammer dat trans mannen zich zelden aanmelden voor een consult evenals dat de mogelijkheden van aangezicht chirurgie voor FTM onbekend zijn. Ik had voorgesteld of er een uitgebreide brochure kon komen.
Dat is een prima idee. Alleen vraag ik me nog steeds af hoe het qua vergoeding door verzekeraars verloopt.
De adviezen van ZIN gaan alleen over transvrouwen en aangezichtschirurgie.

Ik ben ook bij Brigitte geweest destijds. En zij zei wat ze tegen jou zei toen ook ongeveer tegen mij. Vanwege de wachttijden bij VU ben ik inmiddels bij Johan Jansma van UMCG terecht gekomen ipv bij haar. Is het een vu brochure idee of ook voor andere behandelaars?
:shock: