Alternatief

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Alternatief

Bericht door Nikkie »

Heey allemaal :hug: ,

Net zoals zovelen ben ik erg blij met de huidige lange wachttijden voor de intakegesprekken (NOT!) :(
Ben dus een beetje aan het googelen gegaan en ik kwam bij he volgende terecht: https://www.gendergp.com.

Zoals ik het een beetje lees is het hier mogelijk om zeer snel met HRT te beginnen :shock:
Hier op het forum kan ik niet zo heel veel vinden en ik heb ook nog niet uitgebreid door de site gekeken hoe dit loopt met verzekering, juridische transitie en operaties.

Is er hier iemand die ervaring heeft met GenderGP? of die iemand kent die ervaring met ze heeft?
Misschien ben ik wat te pessimistisch ingesteld, maar het ziet mij er allemaal een beetje te positief uit... :?

Groetjes Nikkie
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Alternatief

Bericht door Jer158 »

Het is een paar jaar geleden, maar er zijn gevaarlijke dingen voorgevallen bij deze toko: viewtopic.php?p=117523#p117523

Iemand anders heeft wel positievere recente ervaringen: viewtopic.php?f=4&t=8010&hilit=gendergp
Hung her from the branches of a mango tree
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Alternatief

Bericht door Lise »

Het is je eigen afweging denk ik: het lijkt legaal. Ze vragen weliswaar bloedtesten, maar het lijkt me duidelijk dat dit een minder gecontroleerde (en minder veilige) manier van HRT is dan onder supervisie van een endocrinoloog op een half uur rijden in een ziekenhuis. Ik heb wat langer zitten googelen op dit bedrijf en kennelijk hadden ze begin 2020 een periode van administratieve wanorde waarin ze maandenlang onbereikbaar waren en e-mails niet meer werden beantwoord: daar zit je dan als je van ze afhankelijk bent... Dat is kennelijk weer opgelost nu, maar het geeft wel aan dat je met een partij in zee gaat waarbij je gewoon minder zeker weet of ze er voor je zijn als er echt iets mis gaat. Ik zou hoe dan ook zeker van tevoren je huisarts informeren dat je dit gaat doen en waarschijnlijk wil je apotheek ook meer informatie.

Aan de andere kant, wanhoop is ook echt. In een tijd waarin de wachttijden in Nederland voor een inhoudelijk diagnosegesprek met een psycholoog richting de drie jaar aan het gaan zijn en alleen maar verder oplopen, komt er een punt waarbij je dan desnoods maar met zo'n toko in zee gaat tot je eindelijk wel aan de beurt bent. Waar dat punt is (en of je dat ooit bereikt), is denk ik voor iedereen anders. Voor mij nu nog niet, ik heb zelf niet zo'n fijn gevoel bij dit bedrijf, maar uiteindelijk komt het wel dichterbij. En dan doe ik uit wanhoop liever dit, dan een illegale medicijnensite.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Alternatief

Bericht door Frederieke »

Ik voel onwijs mee met iedereen die op een wachtlijst staat voor de GGZ, voor welke behandeling of klacht dan ook. Maar ik ben bang dat het zoeken naar een 'snel' alternatief uiteindelijk tot verdriet en teleurstellingen gaat leiden. Het is net als sommige bestellingen via internet: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook.
Persoonlijk wacht ik liever dan de gok te nemen met mijn gezondheid. Dat geeft me de gelegenheid goed na te denken wat wel en wat niet goed voelt. Dat komt dat vanzelf weer van pas. En niemand verbiedt me natuurlijk om tijdens het wachten zelf alvast stappen te nemen in mijn sociale transitie...
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Alternatief

Bericht door Lise »

Frederieke schreef: 26 mei 2021, 17:35 Dat geeft me de gelegenheid goed na te denken wat wel en wat niet goed voelt.
Zo dacht ik ruim anderhalf jaar geleden ook. Maar op een gegeven moment ben je, ik althans, wel klaar met goed nadenken.
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Alternatief

Bericht door Nikkie »

Mijn eerste bericht laat het een beetje anders blijken maar ik sta er hetzelfde in als Frederieke! Ja, aan de ene kant kan het mij niet snel genoeg gaan. Maar aan de andere kant zijn er 1001 dingen van tevoren uit te zoeken, te regelen en te doen. Ik wacht het voorlopig nog rustig af maar doe al wel vast wat vooronderzoek naar mogelijkheden.

Ik heb gisteren ook met Transvisie contact gehad over GenderGP. Zij zien dit als zelfmedicatie en willen mij hier dan ook geen informatie over geven.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Alternatief

Bericht door Brownie »

een bedrijf uit Hong Kong. je weet wel, die stad waar China de democratie afbreekt en de mensenrechten niet bepaald bovenaan het prioriteitenlijstje staan.
Gebruikersavatar
MissB
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2021, 18:35
Gender: Intersekse vrouw
Locatie: Haarlem

Re: Alternatief

Bericht door MissB »

Het beste wat je kunt doen als je wel via de AZ route wil. Is je sociale transitie zoals gezegd doorlopen maar je zult waarschijnlijk snel merken dat je nog vaak misgendered wordt. En dat je zorgen kan maken over je de groei van je lichaam (geldt alleen als je nog pubertijd of jong adolescent bent). Het is verstandig om dit met je huisarts te bespreken als je nog geen toegang heb tot een endocrinoloog. De vraagstelling is dan: of je lieverlee kan starten met het gebruik van hormoon degradanten zoals Fenisteride 1mg of 2mg. Het kan geen kwaad om deze pil te gebruiken. Al hoewel het niet vergoed wordt meestal door verzekeraars. En hebben artsen er niets op tegen ook niet bij de Academische ziekenhuizen of UZ als je daar dan eindelijk mag komen.
Hi, ik ben Brittany verpleegkundige en in transitie als intersekse (klinefelters 47-XXY).
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Alternatief

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Alternatief

Bericht door EasyBoy97 »

Ik zie dit soort websites als een goed alternatief voor kansloze trans mensen als ik. Ik gebruik al jaren zelfmedicatie uit mijn geboorteland. Daar kan je goedkope hormonale medicijnen in elke apotheek kopen. Je zou gewoon moeten betalen. En bloedtests zijn gangbaar in alle privé klinieken zonder huisartsen en psychiaters. Gewoon betalen en verantwoordelijkheid voor je eigen leven nemen.