Genderteam zuid

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Genderteam zuid

Bericht door sammy »

Beste allemaal.

Wat zijn de wachttijden overal toch zo ontzettend lang...
bij overal: Wachttijd minstens 103 weken.
Of net iets meer of minder.
Dat kan toch niet??

Nu ben ik gaan onderzoeken, wat mensen gesproken. En toen vertelde iemand ineens over genderteam zuid.
Daar schijnt (in vergelijk met al die andere) de wachtlijst echt wel "vrij kort" te zijn.
Nu is het zo dat ik daar niet echt van in de buurt woon. En met de auto zo'n 2 uur zou moeten reizen. En met ov 3,5 uur (zonder vertraging)

Nu is de vraag, heeft iemand daar ervaring? Wat is die ervaring.
En is het het waard om zo lang te reizen om dan dus sneller aan de beurt te zijn.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Genderteam zuid

Bericht door Nikkie »

Hey Sammy,

Ja helaas is dat iets waar wij allemaal tegenaan lopen. Volgens mij zijn ze in Nederland bezig om in capaciteit op te schalen en nu Corona voorbij lijkt te gaan heb ik de stille hoop dat de wachttijden langzamerhand weer korter worden. Maar dit is nog steeds koffiedik kijken.

Met genderteam Zuid bedoel je waarschijnlijk de samenwerking tussen OOG psychologen en de Mutsaarsstichting toch?
Via OOG psychologen kom ik op een wachttijd van 1 tot 2 jaar https://oogpsychologen.nl/wachttijden/
Via Mutsaersstiching kom ik op een gemiddelde wachttijd van 4 weken voor de intake https://www.mutsaersstichting.nl/verwijzers/wachttijden
Ik vraag mij alleen af of dit ook klopt (die van Mutsaers).

Je kan ze altijd bellen maar ik verwacht toch echt wel dat je aan die van wachttijd van 1 tot 2 jaar zit.

Groetjes Nikkie
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: Genderteam zuid

Bericht door Timo3 »

Ik heb het vanwege mijn leeftijd via mutsaertstichting kunnen doen. Ik had me in augustus ingeschreven en was in februari opgeroepen. Het duurde wat langer om te starten omdat de gemeente moeilijk deed met de financiering, maar in maart heb ik daadwerkelijk de intake gehad. Het diagnostisch traject hebben ze versneld kunnen doen doordat ik al een diagnose bij youz heb gehad. Ik ben heel tevreden hoe het gaat bij genderteam zuid. De gesprekken die ik had waren bij OOG Eindhoven, maar ik weet niet of de wachttijd anders is als je je via OOG moet inschrijven.

Hopelijk kan je hier iets mee,

Timo
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Genderteam zuid

Bericht door sammy »

Hoi @Nikkie die bedoel ik inderdaad.
Ik denk dat er tussen die 2 een tussenweg is.
Ik ben in contact gekomen met iemand die er net begonnen is.
Die heeft begin dit schooljaar een doorverwijzing gekregen (eind september begin oktober) en had begin mei z'n intake gesprek. Dus dat is zeker meer dan 4 weken. Maar ook zeker minder dan een jaar.
En omdat er zulke verschillen op de website staan, vraag ik het dus even hier :)

@Timo3 wat fijn dat te horen ondanks het langer duren om te starten.
Eindehoven is al iets minder ver, dat scheelt al wat :)
Weet je toevallig ook of ze video afspraken doen? Of moet het allemaal op locatie?

bedankt in ieder geval beiden!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: Genderteam zuid

Bericht door Timo3 »

sammy schreef: 28 mei 2021, 15:27
Eindehoven is al iets minder ver, dat scheelt al wat :)
Weet je toevallig ook of ze video afspraken doen? Of moet het allemaal op locatie?
Toen de afspraken ingepland werden was ongeveer de helft online en de helft op locatie, maar omdat ik chronisch ziek ben en het nog niet onder controle is met medicatie heb ik gevraagd of meer online kon. Uiteindelijk ben ik 1 keer op locatie in eindhoven geweest en moet ik nog 1 keer komen voor de psychiater. Ik denk dat als je aangeeft dat je ver weg woont ook meer online kan.

Timo
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Genderteam zuid

Bericht door sammy »

@Timo3 oke! Thanks! Goed om te weten!

Iemand trouwens ook ervaring hoe zij handelen als je nonbinair zijn. Hoe gaan zij daar mee om? Hoe binair zijn ze überhaupt? Passen zij zich wat dat betreft makkelijk aan?
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Maud
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mei 2020, 20:53
Gender: Trans MtF

Re: Genderteam zuid

Bericht door Maud »

Hoi Sammy,

Ik sta nu ongeveer 1 jaar op de wachtlijst bij OOG. Volgens mij zo'n 3 a 4 maanden geleden hebben ze de wachttijd op de website aangepast naar 1 a 2 jaar (voorheen was het 1 jaar).

2 maanden geleden heb ik met hen gebeld en vandaag nog eens. Het blijkt dat er een aantal medewerkers zijn vertrokken en daardoor niet veel nieuwe mensen in behandeling kunnen nemen. De afgelopen 2 maanden hebben ze zelfs helemaal geen nieuwe mensen in behandeling genomen.
Ze vertelde dat ze op zoek zijn naar nieuw personeel, en op het moment 1 sollicitant hebben. Dit lijkt me lang niet genoeg om de wachtlijst weer terug naar 1 jaar te krijgen.
Dus het lijkt het dat ze problemen hebben bij OOG waardoor de wachtlijst alleen maar langer wordt.

Hoe ze met nonbinair zijn omgaan weet ik niet. Ik heb alleen een vriendin die transvrouw is en daar in behandeling is, en ze is wel tevreden.
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Genderteam zuid

Bericht door sammy »

Hoi @Maud
Dat vind ik bijzonder. Dit is voor mij onbekend. Ergens in de afgelopen 2 maanden ben ik ze pas tegen gekomen. Toen stond er op hun website 6 tot 12 maanden.
Ik ben een paar weken geleden ook gebeld, een screening gepland voor 6 juli, toen werd mij verteld dat ik daarna op de wachtlijst kom. En dat die wachtlijst 6 tot 12 maanden is.
Dus dan is ook nog niet iedereen daar daarvan op de hoogte...
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Maud
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mei 2020, 20:53
Gender: Trans MtF

Re: Genderteam zuid

Bericht door Maud »

Oh dat is wel vreemd Sammy.
Dat verschil kan ik ook niet verklaren. Misschien kun je daar tijdens je screening naar vragen. Zou in ieder geval wel fijn zijn als dat zo is.

Op hun website staat wel 1 tot 2 jaar.
Over een maand bel ik ze weer om de status in de gaten te houden, dan kan ik het ook eens vragen.
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Genderteam zuid

Bericht door sammy »

ja ik zat te denken, misschien ligt het ook aan welke website je kijkt. Ik heb bij de mutsaertsstichting (of hoe je het schrijft) toen gekeken. daar stond 6 tot 12 maanden. en ik geloof dat ik daarvan ook iemand heb gesproken.

Maar ik zal het dinsdag even navragen!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die