Radboud genderpoli

Psychologen en procedures
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Radboud genderpoli

Bericht door San(ne) »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en gaf in mijn voorstelbericht al aan dat ik onlangs (op eigen verzoek) ben doorverwezen naar de nieuwe genderpoli van het Radboud UMC in Nijmegen.
De wachttijd schijnt ook hier lang te zijn, zo'n 120 weken tot de intake voor volwassenen. Momenteel zijn ze alleen nog begonnen met het behandelen van kinderen en volwassenen uit het postcodegebied rondom Nijmegen die al hoog op de wachtlijst stonden bij het VU. Pas vanaf 1 januari 2022 gaan ze beginnen met hun eigen wachtlijst van doorverwezen volwassenen.

Aangezien de poli nieuw is zijn er nog niet veel ervaringen te vinden. Zijn er toevallig mensen hier die al met het Radboud te maken hebben gehad?
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Radboud genderpoli

Bericht door luciger »

Wow, inmiddels 120 weken? De laatste keer dat ik keek waren het er nog 110... ik ga even in een hoekje zitten huilen :')
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Oef, dat is hard gegaan... In februari schreven ze dat de wachttijd minimaal 6 maanden zal zijn en dat ik o.b.v. mijn plek op de wachtlijst ergens in het tweede kwartaal van 2022 opgeroepen zou worden.
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Radboud genderpoli

Bericht door San(ne) »

De 120 weken staan op de website bij volwassenen. Bij kinderen/jongeren (tot 18 dan denk ik?) staat 50 weken. Dat is op zich wel een goede zaak vind ik, dat ze jongeren sneller kunnen helpen.

Als het klopt dat je ergens in 2022 al aan de beurt bent Frederieke, kun je dan mooi verslag doen aan mij hoe het daar bevalt :)
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Radboud genderpoli

Bericht door luciger »

Ik heb nu ook mijn doorverwijzing binnen, dus laat het grote wachten beginnen!

(Dat rijmt nog ook, help)
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Radboud genderpoli

Bericht door SuzanneLemm »

Ik ga voor operatie ook naar Radboud, sta bovenaan operatie wachtlijst VUmc. Fijn, een 3e genderpoli ! Verwacht operatie niet snel hoor, maar dat heeft andere redenen
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Janice »

Wie doen de operaties in het Radboud?
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw
Contacteer:

Re: Radboud genderpoli

Bericht door SuzanneLemm »

Janice schreef: 07 aug 2021, 17:48 Wie doen de operaties in het Radboud?
Radboud heeft website van hun genderpoli, daar staan de artsen
Casper42
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2021, 14:02
Gender: Man

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Casper42 »

San(ne) schreef: 28 jun 2021, 11:26 Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en gaf in mijn voorstelbericht al aan dat ik onlangs (op eigen verzoek) ben doorverwezen naar de nieuwe genderpoli van het Radboud UMC in Nijmegen.
De wachttijd schijnt ook hier lang te zijn, zo'n 120 weken tot de intake voor volwassenen. Momenteel zijn ze alleen nog begonnen met het behandelen van kinderen en volwassenen uit het postcodegebied rondom Nijmegen die al hoog op de wachtlijst stonden bij het VU. Pas vanaf 1 januari 2022 gaan ze beginnen met hun eigen wachtlijst van doorverwezen volwassenen.

Aangezien de poli nieuw is zijn er nog niet veel ervaringen te vinden. Zijn er toevallig mensen hier die al met het Radboud te maken hebben gehad?
Zit nu zelf bij het radboud (had vorig jaar juni mijn intake als een van de eerste 7 patienten), ik zit wel daar als minderjarige, maar als iets wilt weten vraag het gerust. (Zie mijn introductie als je wilt weten waar in het process ik nu zit)
Post-Pubertijdsremmers
Post-T
Post-Top
Pre-Bottom
Post-Naam-/geslachtswijziging
Geboren ‘04
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Radboud genderpoli

Bericht door San(ne) »

Ik zie helaas op de site van het Radboud staan dat de wachttijden zijn aangepast in negatieve zin. Voor kinderen/jongeren was de vermelde wachttijd voorheen 50 weken. Dat is bijgesteld naar 100-150 weken tot intake. Vrij ruim en ook bizar dat het minstens verdubbeld is.

Voor volwassenen is de 120 weken wachttijd onveranderd blijven staan, maar daar geloof ik niets van.
Plaats reactie