Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Psychologen en procedures
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Bericht door luciger »

Hoi allemaal!

Dit is een behoorlijk specifieke vraag, maar ik hoop dat iemand hier weet hoe het zit, want de 3 (!) telefonistes die ik net aan de lijn had klonken allemaal niet helemaal overtuigd van zichzelf.

Ik ben 18+ en doorverwezen naar het RadboudUMC, naar de 'gewone' genderpoli voor volwassenen. Nu heb ik een brief gekregen van het Amalia kinderziekenhuis met een toestemmingsformulier dat mijn ouders moeten invullen. Gek, dus ik de huisarts gebeld, en zij heeft me dus gewoon naar de volwassenen-poli doorverwezen.

Nu belde ik net met het RadboudUMC om te checken hoe dat zit, doorverbonden met het Amalia kinderziekenhuis, en daar werd me verteld dat ook jongvolwassenen nog via het Amalia kinderziekenhuis gaan en dat dat toestemmingsformulier niet ingevuld hoeft te worden, maar dat verder alles klopt.

Op zich zou dat natuurlijk best kunnen, maar tegen de tijd dat ik over +/- 120 weken word opgeroepen, heb ik écht helemaal niets meer te zoeken in een kinderziekenhuis.

Kan dit kloppen, of moet ik hier toch nog even achteraan? Alvast bedankt voor het meedenken!
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Bericht door luciger »

Oh, ik bedenk me net dat dit eigenlijk in Medisch algemeen had gemoeten. :')
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het is op zich niet zo gek dat jongvolwassene nog door specifeke zorg voor de jeugd worden behandeld. Ik ken daar persoonlijk een voorbeeld van (totaal niet T-gerelateerd)
Irene
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Bericht door San(ne) »

Ja klopt, ik ben via Zorgdomein door mijn huisarts doorverwezen en wilde het Radboud bellen om te vragen of de verwijzing in orde was. Toen werd ik ook een paar keer doorverbonden en gaf de telefonist uiteindelijk aan dat het misschien wat vreemd lijkt, maar dat inderdaad ook voor volwassenen de transgenderzorg bij het Amalia Kinderziekenhuis zit.
Ik heb echter geen toestemmingsformulier gekregen voor mijn ouders. Kennelijk is 28 niet meer jongvolwassen (huilen in een hoekje).
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Verwijzing RadboudUMC - Amalia kinderziekenhuis?

Bericht door luciger »

Top, goed om te horen! Dan ga ik ervan uit dat dit zo goed gaat.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC