Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Jer158 »

Lisa1973 schreef: 22 sep 2021, 12:33 Nee je krijgt er nog extra wachttijd bij, ze beloven veel om je binnen te harken en vervolgens komen ze terug op hun woorden.
De zorgverzekeraars deden weinig voor ons als "lui".
(Een term welke als ex PII cliënt erg kwetsend over komt.)
Lui = mensen. Ik zat ook bij PII toen ze failliet gingen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik heb mij nooit gezien als lui, meer iemand die ineens met lege handen stond.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Jer158 »

Lisa1973 schreef: 22 sep 2021, 12:37 Ja ik heb mij nooit gezien als lui, meer iemand die ineens met lege handen stond.
Je hebt jezelf nooit gezien als mens? Want dat is wat "lui" betekent in deze context. Mensen. De PII mensen. De Stepwork mensen. Etc.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb mij zeker altijd als mens gezien, term lui associeer ik niet positief.
Zo bedoelde ik mijn eerdere opmerking.

Om even op het onderwerp te blijven...de verzekeraar wist pas sinds vanochtend 9 uur dat Stepwork failliet is.
Ik vroeg dit wat dit voor effect had voor het in te dienen bezwaar tegen het blijven afwijzen van het ontharen.
Het kwam er op neer dat de juridische afdeling er naar moest kijken omdat de verlenging door mijn behandelaar en een brief van Stepwork was aangevraagd.
Men sprak al over weken zo niet maanden dus waarschijnlijk ben ik al bij ZK weg als ze er nog mee bezig zijn.
Ben benieuwd wanneer ik die brief van de curator gaat ontvangen.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Pan-Tastique »

Het Maasstad moet iedereen die nog niet begonnen was aan de hormonen afzeggen. Ik heb dus net geluk, mijn behandeling wordt doorgezet. Maar voor operaties e.d. zal ik inderdaad een nieuwe psycholoog moeten vinden. Verder kon de endocrinoloog mij ook niks melden, maar haar team probeert ook verhaal te halen. (Aka die weten dus eigenlijk net zoveel als wij...)
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Gwenda »

Lisa1973 schreef:Ik heb mij zeker altijd als mens gezien, term lui associeer ik niet positief.
Zo bedoelde ik mijn eerdere opmerking.

Om even op het onderwerp te blijven...de verzekeraar wist pas sinds vanochtend 9 uur dat Stepwork failliet is.
Ik vroeg dit wat dit voor effect had voor het in te dienen bezwaar tegen het blijven afwijzen van het ontharen.
Het kwam er op neer dat de juridische afdeling er naar moest kijken omdat de verlenging door mijn behandelaar en een brief van Stepwork was aangevraagd.
Men sprak al over weken zo niet maanden dus waarschijnlijk ben ik al bij ZK weg als ze er nog mee bezig zijn.
Ben benieuwd wanneer ik die brief van de curator gaat ontvangen.
Als je al een brief krijgt. Bij Pi duurde dat ook een tijdje. Ik heb toen de curator bekend was meteen mails gestuurd om mijn gegevens op te vragen. Iets wat ook nogal stroperig ging.
Ik ga nu weer hetzelfde doen. Van de verzekeraars verwacht ik niet zoveel. Gezien de hoeveelheid mensen is dit echt een mega issue aan het worden. Wachtlijsten waren nog nooit zo lang als vandaag.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Gwenda schreef: 22 sep 2021, 15:05
Als je al een brief krijgt. Bij Pi duurde dat ook een tijdje. Ik heb toen de curator bekend was meteen mails gestuurd om mijn gegevens op te vragen. Iets wat ook nogal stroperig ging.
Ik ga nu weer hetzelfde doen. Van de verzekeraars verwacht ik niet zoveel. Gezien de hoeveelheid mensen is dit echt een mega issue aan het worden. Wachtlijsten waren nog nooit zo lang als vandaag.
Tja ik weet dat ik nog best lang ben bezig geweest mijn dossier in handen te krijgen, om mij vervolgens een bult te schrikken en bij Stepwork er om de haverklap mee geconfronteerd te worden.
De verzekeraar waar ik toen bij zat trok de handen van de kwestie af, het was tenslotte geen VUMC traject.
Die ervaring zullen velen nu weer gaan meemaken.
En waar gaan ze die mensen allemaal heen sturen?
T-Cedent is de wachttijd al 15 maanden en het VUMC is al 2 jaar en vaak nog langer.
Er zal actie moeten worden ondernomen maar als ik Wilders vanmiddag al hoor dat wij maar "gekkigheid" zijn verwacht ik van de politiek ook weinig.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Frederieke »

Stepwork Transgenderzorg failliet ... misschien beter om hiervoor een apart topic te starten?
We weten immers wat er aan de hand is, en dan kan iedereen die hierdoor getroffen wordt zijn/haar acties delen met ons allemaal.
Zodat anderen met het resultaat daarvan weer hun voordeel kunnen doen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Emma »

Er is best een kans dat er deze keer iets zorgvuldiger met de mensen wordt omgesprongen:

https://www.transvisie.nl/persbericht-f ... enderzorg/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wat is er aan de hand bij Stepwork?!

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef: 23 sep 2021, 00:42 Er is best een kans dat er deze keer iets zorgvuldiger met de mensen wordt omgesprongen:

https://www.transvisie.nl/persbericht-f ... enderzorg/
Hebben ze misschien toch iets geleerd van het PII debacle en andere GGZ instellingen welke daarna omvielen.
Duurt een jaar of 4 maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.
Maar moet nog maar zien hoe dat over een half jaar zal gaan verlopen, de verzekeraars blijven niet continu aan de gang.
Daarbij hebben ze weinig kennis van de zorg welke geleverd moet gaan worden.
En van Stepwork krijgen ze niet de info welke ze eigenlijk nodig hebben dus de basis begint al wankel.

Ik hoop het alleen maar dat de zaken nu beter opgepakt gaan worden, zoals veel van PII mensen aan hun lot werden overgelaten was eigenlijk te gek voor woorden.
Dat kan gezien de aantallen welke er nu op de lijsten staan bij Stepwork niet nog een keer gebeuren.
Maar heb serieus vraagtekens waar en hoe al die mensen ergens anders hun behandeling moeten voortzetten.