Nieuwe behandel methode

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door EmilyFara »

Ik ben zeer zeker wel geïnteresseerd, maar wat je zegt klinkt alsof je de hemel probeert te verkopen.
En ik ben daar te sceptisch voor. Maar toch, iedere mogelijkheid die er is aangrijpen lijkt me. En ik ben zeker te overtuigen, maar moet wel wat meer info hebben voordat ik me ergens enthousiast over ga maken.

Dus zijn er ergens bronnen waar ik over kan lezen? Naam van chirurg? Je zei dat er al operaties geslaagd waren, zijn daar artikelen over geschreven op een wetenschappelijke website zoals Pubmed?
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Emma »

Shannon schreef: 22 okt 2021, 18:59Dan heb je ons verkeerd begrepen.
Voorlopig zien we weinig 'ons', sorry. Ik denk dat niemand er op zit te wachten de Lili Elbe van 2023 te worden. Ik zou toch verwachten dat dit soort experimentele behandelingen in samenwerking met een academisch ziekenhuis gedaan worden, niet door een naamloze chirurg zonder OK met hulp van iemand met een BV die volgens de KvK een webshop drijft. En dan heb ik het nog niet over de reeks failliete BV's die we hebben aangetroffen.
Ik ben een groot voorstander van tweede en zelfs derde kansen, maar als iets te mooi klinkt om waar te zijn is het dat vaak ook. En dan moet je echt met meer komen dan een vaag verhaal, een amateuristische website die niet past bij wat je probeert te verkondigen en een anonieme chirurg zonder connecties die een in de transcommunity onbekende nieuwkomer nodig heeft om aan cliënten te komen. Sorry.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Shannon
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:52
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Shannon »

EmilyFara schreef: 22 okt 2021, 19:14 Ik ben zeer zeker wel geïnteresseerd, maar wat je zegt klinkt alsof je de hemel probeert te verkopen.
En ik ben daar te sceptisch voor. Maar toch, iedere mogelijkheid die er is aangrijpen lijkt me. En ik ben zeker te overtuigen, maar moet wel wat meer info hebben voordat ik me ergens enthousiast over ga maken.

Dus zijn er ergens bronnen waar ik over kan lezen? Naam van chirurg? Je zei dat er al operaties geslaagd waren, zijn daar artikelen over geschreven op een wetenschappelijke website zoals Pubmed?
Hier is 1 link van een geslaagde operatie: https://nos.nl/artikel/2174928-unieke-t ... itte-donor, in china en Amerika zijn er ook al geslaagde operaties geweest.

Zodra de chirurg volledig in dienst is dan zal dit zeker bekend worden, nu betaal ik maandelijks voor zijn deskundigheid op transplantatiegebied en alle andere fasetten die we tegen komen
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Annabel »

Shannon schreef: 23 okt 2021, 11:00 Hier is 1 link van een geslaagde operatie: https://nos.nl/artikel/2174928-unieke-t ... itte-donor, in china en Amerika zijn er ook al geslaagde operaties geweest.

Zodra de chirurg volledig in dienst is dan zal dit zeker bekend worden, nu betaal ik maandelijks voor zijn deskundigheid op transplantatiegebied en alle andere fasetten die we tegen komen
Ten eerste, het is facetten, niet fasetten :roll: , maar over de operatie waar dit nieuwsartikel naar verwijst: het gaat hier om "reparaties" van besnijdenissen (bij Zuid-Afrikaanse cis-mannen). De leidende arts: A. van der Merwe, van de universiteit van Stellenbosch, Zuid-Afrika. Misschien een tip om z'n thesis te lezen, met name het artikel: Lessons learned from the world’s first successful penis allotransplantation https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28074434/.
Z'n thesis (uit 2020) is hier te vinden: Penile allotransplantation for total phallic loss due to ritual circumcision: Proof of concept
https://scholar.sun.ac.za/bitstream/han ... sAllowed=y
Hierin wordt beschreven (met veel grafische details!!) wat er allemaal bij komt kijken voor zo'n operatie en wat er mis ging/gaat en hoeveel (team)expertise er nodig is.
Dus zeker een tip voor het nachtkastje van je "chirurg" :clap:

In all fairness, er word vermeld in de thesis:
Also, this study may pave the way for penile- or total genital transplantation in trans males
En, oh ja, reageer je nog op dat andere bericht, over die golf van faillissementen die je lijken te achtervolgen? :naughty:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Emma »

Voor de volledigheid: ik ben er echt niet op uit om iets waar best wel veel mensen op zitten te wachten de grond in te boren. Maar het is niet de eerste keer dat dit onderwerp aandacht krijgt. Er zijn erg veel haken en ogen. Van de eerste baarmoedertransplantaties weten we dat het van het begin af aan de opzet was om de baarmoeder na de zwangerschap weer te verwijderen. Al deze gebeurtenissen uit het verleden hebben flink wat vragen opgeroepen die nog lang niet beantwoord zijn. En dan verschijnt er opeens een vaag verhaal op een community forum?

Deze operaties toepassen bij transpersonen zou wereldnieuws zijn. En wereldnieuws komt niet via de website van een bedrijf dat volgens de KvK een webshop van een erg recent opgericht bedrijf dat volgens de KvK in van alles en nog wat zou handelen, van computeronderdelen tot mode-artikelen, maar waarvan je in de chat claimt dat het zich op transgenders richt. Als je al zo snel na de oprichting de doelgroep omgooit zit er simpelweg een luchtje aan, dan heb je geen bedrijfsplan. En dat past wel weer in het faillissementenpatroon.

Of ik begrijp niet goed wat de relatie is tussen computeronderdelen en transplantaties.

Oh, wacht...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Annabel »

Oh Emma, nou vergeet je die sexshop nog:
https://sexshop.atlantian.nl/?p=home&mm=100001
De layout van die site is wel erg hetzelfde ... Dat verklaart dan ook het gebruik van "Bezoek en afhaal adres:" op beide sites...
Shannon
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:52
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Shannon »

Ik heb kennis genomen van jullie oordelen, hebben jullie concrete vragen?

Tevens, als je informatie deelt, deel dan alles.

Gaat een van de dochter ondernemingen van ons producten verkopen op het gebied van sex, klopt, mijn bedrijf oordeelt niet en laat iedereen in zijn waarde.
Ook bieden we gratis webdiensten aan zoals een datingsite maar ook een site om zakenpartners of investeerders te vinden. Ook zijn we protheses voor transgenders aan het ontwikkelen.

Kortom, wat jou leven beter maakt daar staat mijn bedrijf voor.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door EmilyFara »

Shannon schreef: 25 okt 2021, 10:03 Ik heb kennis genomen van jullie oordelen, hebben jullie concrete vragen?

[...]
Ik heb concrete vragen, maar heb wat meer info nodig zodat ik gerichter kan vragen. Ik ben erg geïnteresseerd in wat je zegt.
Maar ik ben te vaak gebrand door beloftes die niet waar gemaakt werden of konden worden.
Dus vergeef me als ik enthousiast maar sceptisch ben.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Shannon
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:52
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Shannon »

Sceptisch zijn is geen probleem, hoewel de chirurg mij hoop biedt blijf ik nuchter eronder en werk het stap voor stap uit.

De enige belofte die ik maak is dat mijn bedrijf er alles aan doet om dit mogelijk te maken.

Inmiddels is er in China en Amerika 2 mannen geweest die een penis transplantatie hebben ondergaan.
Deze methode wil ik toepassen voor transgenders.

De eerste fase is meten draagvlak om investeerders in de zorg het belang hiervan te laten zien.

2de fase is dna opslaan om matches te vinden.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe behandel methode

Bericht door Annabel »

Shannon schreef: 25 okt 2021, 11:46 Inmiddels is er in China en Amerika 2 mannen geweest die een penis transplantatie hebben ondergaan.
Deze methode wil ik toepassen voor transgenders.
Er zijn in totaal 5 transplantaties uitgevoerd op cis-mannen.
Nogmaals, ik raad je aan om die thesis te lezen waarnaar ik verwees, want dan kan je zien in Table 1, pagina 118 wat de uitkomsten waren van die operaties.
1) China 2005,
reason: Industrial accident,
early outcome: Infra-red lamp needed to warm up graft. Psychological rejection, skin necrosis, and removal of the graft

2) South Africa 2014,
reason: Ritual circumcision complication
early outcome: Vascular thrombosis, urethracutaneous fistula, minorskin necrosis Tacrolimus toxicity, transientrenal failure, Fungal skin infections.
long term: Significant non-compliance and lost the glans penis, skin, and distal part of his penile shaft. Remain potent and sexually active. He contracted two STIs after rejection controlled that were successfully treated with syndromic medication.

3) USA 2016
reason: Penile cancer
early outcome: Rejection seen at the skin; responded to topical treatment
long term: none

4) South Africa 2017
reason: Ritual circumcision complication
early outcome: Minor skin necrosis
long term: chronic rejection at around 30 months postoperative treated successfully. The erectile function reduced. Renal impairment Kidney Outcomes Quality Initiative (KDOQI) Grade 3

5) USA 2018
reason: Combat related injury
early outcome: Rejection seen at the skin – responded to topical treatment
Als je inderdaad investeerders probeert te vinden voor deze hoogst experimentele "proof of concept" operaties, raad ik je aan om toch wat meer te leren over transplantatie technieken.

Ook je vraag of er interesse zou zijn in dit soort operaties is al beantwoord in b.v. dit artikel:
Patients' Priorities Regarding Female-to-Male Gender Affirmation Surgery of the Genitalia-A Pilot Study of 47 Patients in Sweden
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28479132/

Hier staat specifiek over transplantaties:
Would you consider getting | Yes | No | Don’t know
...
A penis transplant from a deceased man? | 54% (39-69) | 20% (8-32) | 26% (13-39)
Would you feel as if it were your own? | 48% (33-63) | 9% (1-17) | 44% (29-59)
Would you accept increased risk of infections and cancer? | 26% (13-39) | 20% (8-32) |54% (39-69)
Would you accept risk of rejection of transplant? | 22% (10-34) | 22% (10-34) | 56% (41-71)
...
en dan inderdaad nog de ethische kwesties. Voor de operatie in Zuid Afrika was heel specifiek een vrijgave gegeven voor enkel deze operatie en ziekenhuis. Meer details kunnen weer gevonden worden in de thesis. En dezelfde thesis speculeert ook hier over met betrekking tot trans males:
There is interest from the transgender community in penile transplantation. [83] A group from Gothenburg performed a cadaver en-bloc total penile and scrotum transplantation on a female. [84] They removed the genitalia with attached pubic rami and pelvic blood vessels. They then performed bench dissection to isolate the internal pudendal vessels for anastomosis in the recipient removing bone segments. A drawback of this technique is the severe disfigurement of the donor.

The animal penile transplant study by the group of Siemionow [37] demonstrated that a direct arterial-to-spongiosum technique could have excellent results. Based on this, the group from South Africa performed a cadaveric total genital transplantation, including testes and scrotum (unpublished data). However, the authors do not currently support testes transplants in living patients due to the controversy regarding germline transfer. Sterility may be possible with low dose radiation while preserving hormonal function and cosmetic appearance. The ethics related to risks of failure of achieving sterility is complex, needing more careful consideration
Dus, kortom, als je inderdaad dit voor elkaar zou kunnen krijgen dan lijkt mij dit forum misschien niet de juiste plek om geld te vragen. Uiteraard ben je van harte welkom hier om je nieuw-gevonden gendergevoelens te bespreken, maar het verkopen van deze nieuwe methodes had je ook in de algemene vraagbaak kunnen gooien...

Maar goed, er is dus al genoeg "hard evidence" dat er een behoefte zou zijn aan dit soort operaties en als je je business plan op orde maakte met feiten, kennis, visie, etc, in plaats van nieuwsartikelen dan lijkt mij het niet lastig om subsidie te krijgen voor een start-up of iets dergelijks.

Maar sowieso raad ik iedereen aan om die thesis te lezen; heel boeiend allemaal!! Kijk alleen uit als je niet tegen grafische details kan!