Pagina 2 van 2

Re: Gediscrimineerd aan de telefoon? Meld het!

Geplaatst: 27 sep 2017, 12:18
door Mirthe_s
Rianne62 schreef: 24 sep 2017, 10:13 ANWB

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn lidmaatschap werd alleen na een life bezoek, waarbij ik alle bewijsstukken op tafel moest leggen, omgezet van mannelijk naar vrouwelijk.

Maar bij aanvraag van telefonische hulp bij pech is het nog steeds een probleem. Afgelopen week, helaas, twee keer hulp nodig gehad. Waarbij ik moest aangeven "transseksueel" te zijn. En bij het tweede telefoontjes was ook dat niet voldoende. Er volgde een controle vraag over mijn geboortedatum.
Eenmalig telefonisch gebeld. Alles was in orde, en een gratis nieuwe pas gekregen. Mei 2017.

Re: Gediscrimineerd aan de telefoon? Meld het!

Geplaatst: 26 jan 2018, 11:08
door Vera
Net een prachtig voorbeeld bij het pensioenfonds Detailhandel...

Telefoniste: "en uw adres is nog steeds ******, komt goed hoor meneer"
ik: "het is tegenwoordig mevrouw"
Telefoniste: "ah ja, dat zie ik staan meneer"
ik: "het is mevrouw, geen meneer"
Telefoniste: "ja het gaat over het pensioen van uw partner, toch?
ik: "ex-partner ja, maar mijn gegevens zijn tegenwoordig Mevrouw V. H********"
Telefoniste: "ja dat klopt, dat zie ik hier staan. Het komt goed hoor. Ik stuur het naar u toe."
Ik: "okay, heel erg bedankt, fijne dag nog"
Telefoniste: "ja fijne dag nog meneer" :fpalm:

ze zal het niet opzettelijk gedaan hebben, maar echt slim en netjes kwam dit zeker niet over.

Re: Gediscrimineerd aan de telefoon? Meld het!

Geplaatst: 26 jan 2018, 11:30
door Annet
Ik heb het met liander gehad en heb stel aan de telefoon mervouw Annette Marije ********** en iedere keer meneer zeggen naar herhadelijk zeggen met mevrouw en dat keihard weer meneer. Ik ben haar ook maar meneer gaan noemen en voelde dat ze dat niet leuk vond en gesprek was zo afgelopen