Nieuwe chat! Zie dit topic.

De Vereniging komt op gang

Nieuws over T-Nederland en de activiteiten van T-Nederland
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

De Vereniging komt op gang

Bericht door Bestuur »

Vorig jaar werd de Vereniging T-Nederland in het leven geroepen. De twee oprichters hebben de functies van Voorzitter (Emma Laurijssens van Engelenhoven) en Secretaris (Eva Laurijssens van Engelenhoven op zich genomen. De functie van Penningmeester was vacant. Algemene bestuursleden waren er nog niet, maar zeker nodig.

Daar gaat nu verandering in komen. Er heeft zich een geschikte en gemotiveerde kandidaat-penningmeester gemeld en daarnaast minstens één, wellicht zelfs een tweede algemeen bestuurslid.

Wat doen we daarmee? Wij, de leden van de vereniging?
Jawel, er komt een Algemene Ledenvergadering (ALV) waarbij de leden ondermeer hun stem kunnen uitbrengen voor de kandidaten.
Over die ALV zo dadelijk meer.

Eerst een korte uitleg over de democratische gang van zaken binnen de vereniging. Dat wordt een drietrapsproces.
We spreken hieronder over ‘de vergadering’. Daarmee bedoelen we alle leden met stemrecht. Zij vormen de vergadering die uiteindelijk besluit.

Trap 1 - De vergadering luistert
Onderwerpen waarover uiteindelijk de vergadering besluit worden gepubliceerd in de rubriek ’Vragen voor en over de vereniging’.
Zowel forumleden als stemgerechtigde leden van de vereniging kunnen hier hun reactie geven en onderling bespreken.

Trap 2 - De vergadering debatteert

Op basis van het beeld dat in de eerste trap ontstaat wordt de discussie voortgezet in het ‘Ledenforum’. Dat deel is alleen beschikbaar voor stemgerechtigde verenigingsleden.

Deze eerste trappen zijn dus al helemaal digitaal. Je hoeft geen vergaderdata te noteren of reiskosten te maken.

Trap 3 - De vergadering besluit
Wanneer de tweede trap (ledendiscussie) tot een afronding is gekomen gaan we naar de derde trap van het proces: een overzichtelijke stemming, op het Ledenforum. Dit gebeurt op de officiële ALV-datum. De klap met de hamer komt dan ook onhoorbaar en digitaal.



Aankondiging Algemene Ledenvergadering T-Nederland
- 14 december 2017
- Locatie: jouw PC, laptop, tablet; je toegang tot internet

Voorafgaand aan de ALV (Trap 3) zullen op verschillende tijdstippen details worden bekendgemaakt, zoals deadlines, tussenstand van zaken, en zo voort.

Voorlopige agenda
- Benoeming bestuursleden
- Vaststellen Huishoudelijk Reglement
- Door leden ingebrachte agendapunten

Overige datums worden hier binnenkort bekend gemaakt.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Anon20190501 »

:wship: :clap: :violin:

Spannend!
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Tanja »

:wship: Mooi. Succes
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
lisah
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:57
Gender: Vrouw

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door lisah »

Succes :-)
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Elise »

Ik ben benieuwd! :) Veel succes!!!
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Saskia »

Ben benieuwd hoe het zal gaan
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Ylse »

Bestuur schreef: 31 okt 2017, 16:35
Aankondiging Algemene Ledenvergadering T-Nederland
- 14 december 2017
- Locatie: jouw PC, laptop, tablet; je toegang tot internet
Ik vroeg me af of ik iets gemist heb al betalend lid van de vereniging. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat we 14 december 2017 reeds achter de rug hebben maar ik heb niks gezien of gehoord over een ALV.

Kan het zijn dat de ALV nog aangekondigd gaat worden?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Benjamin »

Ik overweeg lid te worden van de vereniging. Maar, heeft dat wel zin voor iemand als ik? Dus: geen transitiewens, nog zoekend, enz.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Charlotte_C »

Eigenlijk is het antwoord best wel simpel. Kijk in jezelf en als jij vindt dat het zin heeft dan heeft het zin. Hopelijk heb ik je hiermee een stukje verder op weg geholpen in je beslissing.

Groetjes,
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: De Vereniging komt op gang

Bericht door Emma »

Dominic schreef: 27 dec 2017, 19:48 Ik overweeg lid te worden van de vereniging. Maar, heeft dat wel zin voor iemand als ik? Dus: geen transitiewens, nog zoekend, enz.
We doen ons best er voor iedereen te zijn, de diversiteit binnen onze groep uit te dragen. Het is waar dat degenen die wel een transitiewens hebben een meerderheid vormen maar ik wil ervoor waken dat er daardoor minderheden ontstaan waar geen rekening meer mee gehouden wordt.
Wat ook waar is, is dat we niet voor je kunnen bepalen wat je behoeften en wensen zijn. Dat is nu juist één van de belangrijkste redenen dat we de vereniging T-Nederland begonnen zijn: we worden bij de overheid vertegenwoordigd door twee stichtingen die maar een beetje naar eigen inzicht wat doen. Uiteindelijk bepaal je zelf of T-Nederland iets voor je kan betekenen, door wel of niet te participeren. Want zo klein zijn we inderdaad nog...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]