Nieuwe chat! Zie dit topic.

Introductie bestuurslid Emma

Nieuws over T-Nederland en de activiteiten van T-Nederland
Gebruikersavatar
Bestuur
Vereniging
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 apr 2017, 16:41
Gender: Anders
Locatie: Europa

Introductie bestuurslid Emma

Bericht door Bestuur »

Dag allemaal,

Laat ik me ook nog een keer voorstellen. Ik ben Emma Laurijssens van Engelenhoven. Sinds een jaar of 2½ ben ik samen met Eva, vandaar Van Engelenhoven :)

De laatste 30 jaar of zo (jemig, dat klinkt oud) ben ik aardig wat jaartjes bezig geweest als bestuurslid van allerlei verenigingen. Om te beginnen bij een landelijke jongerenvereniging, wat die 30 jaar al een beetje minder erg maakt ;), daarna een landelijke wat-minder-jongeren-vereniging en vervolgens de plaatselijke wijkvereniging. Inmiddels ben ik wegens omstandigheden ook voorzitter van een plaatselijke afdeling van een politieke partij. Eigenlijk is de rode draad dat ik ofwel ben ingesprongen als er crisis dreigde, of als er in het algemeen iets opgebouwd moest worden.

Sommige mensen zijn na 30 jaar echte vergadertijgers. Ik heb daarentegen een hekel aan ellenlang vergaderen, en ik hoop dat ik dat kan overbrengen. Sterker, ik hoop dat we hier een veel modernere verenigingsvorm neer kunnen zetten. We hebben met zijn allen aardig geleerd om zonder vreselijk te ontsporen toch een zinvolle discussie te voeren vanachter een toetsenbord.

Dat is intern. Naar buiten toe hoop ik als voorzitter van T-Nederland de wereld, en met name degenen die zich bezig houden met allerlei zaken die rond transgenders spelen, te kunnen vertellen dat dat niet gaat zonder de mensen waar het om gaat actief te betrekken in het maken van beleid, regels en andere plannen. Daarbij is het wel de bedoeling dat er gewoon constructief wordt samengewerkt met bestaande organisaties. Ik wil vooral verbinden, niet versnipperen. En dat laatste is natuurlijk wel hetgeen waar je het eerst aan denkt als er weer iets nieuws wordt opgericht.

Groetjes,
Emma