PAIS synrdroom

Ook bekend als Intersekse Conditie
Plaats reactie
Falkor
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2018, 22:14
Gender: Trans FtM

PAIS synrdroom

Bericht door Falkor »

Hey ik heb zelf het PAIS syndroom. betekent dat ik mannelijk bloed (DNA) heb maar ben wel ontwikkeld als vrouw. Vroeg me af, ben ik dan transgender of dat niet? Vraag me dat al heel lang af. Moet namelijk dezelfde procedure ondergaan als een Trans man.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: PAIS synrdroom

Bericht door Sara »

Het is meer een kwestie van hoe je bepaalde woorden wil gebruiken. Transgender verwijst naar een diverse groep mensen die gendercategorieën overschrijden of overstijgen. Het is niet per se een medische conditie zoals PAIS/AOS. In een medische context wordt vaak gesproken over de diagnose genderdysforie, dat is (in het kort) een (significant) gevoel van onbehagen over het verschil tussen je eigen ervaren of geuite gender en het geslacht dat is toegekend bij je geboorte. Dit wordt dus vastgesteld door een psycholoog. Mensen met genderdysforie ondergaan dan soms behandelingen om hun lichaam (meer) in lijn te krijgen met hun zelfbeeld. Bij PAIS kan dat natuurlijk ook het geval zijn. Je hoeft echter niet de diagnose genderdysforie te hebben om gezien te worden als transgender.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: PAIS synrdroom

Bericht door Marina1993 »

Ik zelf heb ook een bepaalde vorm van PAIS.

Als je PAIS hebt betekent dat dat je intersekse bent. Het is denk ik meer hoe je er zelf naar kijkt. Als je bijvoorbeeld in het ene geslacht bent opgevoed en PAIS hebt, maar je genderidentiteit dat van het andere geslacht is KAN je je ook transgender noemen. Maar het hoeft niet.
Plaats reactie