Nieuwe chat! Zie dit topic.

Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Ook bekend als Intersekse Conditie
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Alice »

Ik las,
"De gevolgen van de kolonisatie in het bijzonder die in Afrika, Azië en Noord-Amerika. Welke gevolgen, invloeden, heeft deze gehad op de gender en seksuele oriëntatie van die bevolkingsgroepen die daar verbleven, verblijven."


Om dichter bij huis te blijven vraag ik mij af wat er bekend is over de gevolgen van kolonisatie in Europa en in het bijzonder die van de Lage-Landen (NL-VL).
Hoe was de gender en seksuele oriëntatie van diverse volksstammen (Menapiërs, Cananefaten, Bataven en Friezen) ten tijde van de Romeinse inval en hoe is deze veranderd door toedoen van de Romeinse bezettingsmacht.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Lucy999 »

Het lijkt mij dat ze een stuk vrijer waren in die tijd, gezien koning radbout(fries) liever niet naar de hemel wou toen de romeinen een antwoord eiste en radbout wetgeving was gebaseerd op dat van viking gewoontes en wetten. Niet dat die geschreven stonden ofzo.

Maar ik vind dit wel echt een heel goede topic vraag.

Wat betreft het verloop die lijkt mij duidelijk, wat de kerk niet wou mocht niet, daar zijn we nu nog steeds een beetje en met de opkomst van islam zal het eerst weer meer middeleuws worden om misschie daarna weer wat af te zwakken naar huidig klimaat.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Lucy999 »

Oh en vergeet al natuur geloof sex rites niet he, orgies waren eeb manier om verheven te zijn en daarbij word het vrouwlijk orgasme op handen gedragen en daarmee alles wat vrouw is en leven geeft. Heel simpel vrouw is heilig en omdat kapot te maken hebben ze de inqusitie uitgevonden.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Lucy999 »

Sorry voor het fel reageren is niet zo kwaad bedoelt.
Maar religieuze teksten lezen is een soort van hobby geworden waar ik mij de ene keer scheel lach om de onlogische aannamens en de andere keer super boos over word om euhhhhhhh laten we zeggen kortzinnige mindsets. Maar goed zit je met vragen stel ze gerust hoor, als ik er over gelezen heb geef ik graag antwoord.
Mtf, getrouwd, en in dubio.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Anon20180501 »

Ik zit nog steeds op Sanny te wachten, ik heb haar kort na het openen van dit topic een pb'tje gestuurd wat ze nog steeds niet geopend heeft..??

Maar ik denk niet dat het bedoeling is dat we nu alle geloven en gelovigen gaan bekritiseren en verantwoordelijk gaan houden voor de huidige stand van seksuele zaken in NL, en zeker de islam niet, nu niet en in de toekomst niet...
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Ender »

Religie lijkt me sowieso niet iets dat op dit forum hoort.

De vraag van OP is wel interessant: in hoeverre diverse stammen vroeger over gender/seksuele oriëntatie dachten?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Eva »

Daniéla schreef:Ik zit nog steeds op Sanny te wachten, ik heb haar kort na het openen van dit topic een pb'tje gestuurd wat ze nog steeds niet geopend heeft..??

Maar ik denk niet dat het bedoeling is dat we nu alle geloven en gelovigen gaan bekritiseren en verantwoordelijk gaan houden voor de huidige stand van seksuele zaken in NL, en zeker de islam niet, nu niet en in de toekomst niet...
Ik vrees dat we Sanny zijn kwijtgeraakt voordat ze een feitelijke start had kunnen maken. Er was een ander draadje, over haar (bedoelde) komst. Het verloop van dat draadje was voor haar geen reden om haar voornemens uit te voeren. Ik druk me mild uit.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Anon20180501 »

Dat is jammer Eva, ik was het met heel veel dingen eens met haar en had best nog wat van haar kunnen leren denk ik.
Gebruikersavatar
Lucy999
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:24
Gender: Anders
Locatie: Zuidholland zuid

Re: Welke gevolgen heeft de kolonisatie in Europa gehad op DSD

Bericht door Lucy999 »

Ik reageer niet met de bedoeling iemand boos te krijgen hoor, en daarbij gaat mijn meeste kennis over pre christendom. Dus mocht iemand daar dan vragen over hebben stuur dan maar een pb"tje, om andere op het forum niet te beledigen.

Mijn excuses.
Mtf, getrouwd, en in dubio.