Nieuwe chat! Zie dit topic.

Intersekse tennister

Ook bekend als Intersekse Conditie
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Intersekse tennister

Bericht door Nate_0 »

Zou ik ook niet zeggen, om eerlijk te zijn... Het gaat helemaal niemand iets aan. Pas op het moment dat iedereen getest moet worden op stimulerende middelen etc. is het relevant lijkt me?

Maar echt... De ene bio vrouw heeft ook een hoger testosteron gehalte dan de andere... Moeten vrouwen dan ook op PCOS getest worden? Op andere afwijkingen? Etc. -____-
meerdere zakken met zaagsel
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Nate_0 schreef:Zou ik ook niet zeggen, om eerlijk te zijn... Het gaat helemaal niemand iets aan. Pas op het moment dat iedereen getest moet worden op stimulerende middelen etc. is het relevant lijkt me?

Maar echt... De ene bio vrouw heeft ook een hoger testosteron gehalte dan de andere... Moeten vrouwen dan ook op PCOS getest worden? Op andere afwijkingen? Etc. -____-
Dan komen ze erachter dat ik oestrogenen gebruik en mijn testosteron bijna onmeetbaar is en dus ook spiermassa die ik eventueel ''meer'' had afgenomen is. Dus eigenlijk zijn de cisvrouwen nu in voordeel tegenover mij toch? haha
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Intersekse tennister

Bericht door Nate_0 »

De cisvrouwen die van nature een hoog testosterongehalte hebben wel, inderdaad :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Intersekse tennister

Bericht door Simão »

Nate_0 schreef:
Maar echt... De ene bio vrouw heeft ook een hoger testosteron gehalte dan de andere... Moeten vrouwen dan ook op PCOS getest worden? Op andere afwijkingen? Etc. -____-
Ze worden niet getest op afwijkingen, maar wel degelijk op testosteron gehalte als daar aanleiding toe is bij vermeende abnormale kracht/spierontwikkeling voor vrouwen. Dit om een en ander zo eerlijk mogelijk te houden.
Een bio vrouw met een hoog testosteron gehalte wordt uitgesloten.

Een man met een hoog testosteron gehalte echter niet omdat die het ook via training juist deels op kan voeren en het is bij hen dus lastig te bepalen wanneer het niet meer natuurlijk is.

Bij een intersexe persoon is er aanleiding op het moment dat deze aanvraag doet om als vrouw aan een sport deel te nemen, of als ze dat al deed en ze onevenredig krachtig bleek. Dit is ook wel eens gebeurd bij een skier? bv die inderdaad een hoog testosteron gehalte bleek te hebben. (Die is overigens later als man door het leven gegaan. De naam is me ontschoten, jaren 70-80 geval).

Het wordt dus niet gekoppeld aan je uiterlijk, of geslachtskenmerken, maar puur aan je hormoon niveau, wat bij sporten logish is want testosteron met name is prestatie verhogend en die streep wordt gewoon doorgetrokken bij biovrouwen en er is dus geen sprake van discriminatie, in mijn ogen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Intersekse tennister

Bericht door Emma »

Simão schreef:Dit is ook wel eens gebeurd bij een skier? bv die inderdaad een hoog testosteron gehalte bleek te hebben. (Die is overigens later als man door het leven gegaan. De naam is me ontschoten, jaren 70-80 geval).
Erik Schinegger. Het verhaal stond in de medische encyclopedie van mijn oma, het was mijn allereerste kennismaking met transseksualiteit, dat was zoals het dara omschreven stond. Dat Erik een andere (IC) achtergrond had, stond er niet bij. Ik heb er ooit nog eens over geschreven:

https://emmaiamme.nl/nl/denken/schemerlamp/
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Simão schreef:
Nate_0 schreef:
Maar echt... De ene bio vrouw heeft ook een hoger testosteron gehalte dan de andere... Moeten vrouwen dan ook op PCOS getest worden? Op andere afwijkingen? Etc. -____-
Ze worden niet getest op afwijkingen, maar wel degelijk op testosteron gehalte als daar aanleiding toe is bij vermeende abnormale kracht/spierontwikkeling voor vrouwen. Dit om een en ander zo eerlijk mogelijk te houden.
Een bio vrouw met een hoog testosteron gehalte wordt uitgesloten.

.
Er is weleens een vrouwelijke athlete onderzocht en daar kwam uit dat ze XY chromosomen had en (complete) androgeen ongevoeligheid had. En die mocht niet meer meedoen.. Ondanks dat ze dus niet op testosteron reageren.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Intersekse tennister

Bericht door Simão »

Marina1993 schreef:
Simão schreef:
Nate_0 schreef:
Maar echt... De ene bio vrouw heeft ook een hoger testosteron gehalte dan de andere... Moeten vrouwen dan ook op PCOS getest worden? Op andere afwijkingen? Etc. -____-
Ze worden niet getest op afwijkingen, maar wel degelijk op testosteron gehalte als daar aanleiding toe is bij vermeende abnormale kracht/spierontwikkeling voor vrouwen. Dit om een en ander zo eerlijk mogelijk te houden.
Een bio vrouw met een hoog testosteron gehalte wordt uitgesloten.

.
Er is weleens een vrouwelijke athlete onderzocht en daar kwam uit dat ze XY chromosomen had en (complete) androgeen ongevoeligheid had. En die mocht niet meer meedoen.. Ondanks dat ze dus niet op testosteron reageren.
Ja daar staat me ook iets van bij.
Hoe dan ook, ze kijken toch in hoeverre je wel past bij de vrouwen of de mannen, omdat ze die indeling nu eenmaal hebben (behalve bij paardrijden en korfbal waar geslacht ondergeschikt is). Als daar aanleinding voor is.
Marina1993 schreef:een coach zei dit:

'' This is not a woman, it's a man. She does not have the power of a woman and no woman has such a technique."

Dat bedoel ik dus dat mensen niet snappen wat intersekse is.
Nee, dat is kijken als coach naar hoe iemand speelt. We hebben het over sport. Er worden duidelijk eigenschappen genoemd. Het gaat niet om haar als persoon in het dagelijkse leven. Deze tennister heeft gewoon de kracht en techniek die gewoonlijk aan mannen wordt toebedeeld. Er zullen wel meer vrouwen zijn die die eigenschappen hebben en daar kunnen ze dan commentaar op hebben, maar daar is een bond op zich niet gevoelig voor. (Maar het is dus soms wel aanleiding om een en ander te onderzoeken.)

Marina1993 schreef: '' Our heart goes out to 22-year-old German Sarah Gronert. A tennis player all her life, Gronert nearly quit the sport at age 19 because critics ridiculed her for the way she looked. That had something to do with Gronert being born with both male and female genitalia, which she had all her life until recently, when she underwent surgery to have her male anatomy removed, and then had to petition the World Tennis Association to be allowed to play in the women’s league (they agreed). As far as the law is concerned, Gronert is a woman. Her critics don’t see it that way. ''

Ze heeft dus moeten stoppen en pas NA haar operatie werd ze echt geaccepteert als ''vrouw'' en bij het vrouwentennis.
Waar lees jij dat ze heeft moeten stoppen? In een ander artikel? Want uit de gegeven tekst kan ik het niet opmaken. Ze heeft alleen bij de WTA aanvraag moeten doen om bij de vrouwen ingedeeld te worden in de league en die hebben het ook nog toegestaan omdat ze blijkbaar aan de standaard voldoet, dus wat is het probleem? Het is alleen heel erg sneu dat ze uitgelachen is om haar uiterlijk en zeer te prijzen dat ze toch besloten heeft om door te gaan.

En ja het is ook heel wat als je je moet conformeren naar een standaard, maar als die sport je lust en je leven is, lijkt me dat iets wat je er voor over hebt?

Vergeet niet dat de kritiek niet vanuit de bond komt maar van mensen die haar vrezen (zoals al genoemd).
Het is wel jammer dat er zoveel onbegrip is, maar aan de andere kant komt er niet zoveel naar buiten in het dagelijkse leven over de intersekse conditie, dus je kunt niet verwachten dat de hele wereld maar weet wat het inhoudt. Door media covering komt er vanzelf meer inzicht.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20210626 »

Ach kijk naar het verziekte leven van foekje dillema . Het geeft wel aan hoe men oordeelt en veroordeelt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Intersekse tennister

Bericht door Simão »

Deze tennister heeft gewoon de kracht en techniek die gewoonlijk aan mannen wordt toebedeeld.
Daar had in zijn ogen bij moeten staan, maar ik kan niet meer editen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Waar lees jij dat ze heeft moeten stoppen? In een ander artikel? Want uit de gegeven tekst kan ik het niet opmaken. Ze heeft alleen bij de WTA aanvraag moeten doen om bij de vrouwen ingedeeld te worden in de league en die hebben het ook nog toegestaan omdat ze blijkbaar aan de standaard voldoet, dus wat is het probleem? Het is alleen heel erg sneu dat ze uitgelachen is om haar uiterlijk en zeer te prijzen dat ze toch besloten heeft om door te gaan.

En ja het is ook heel wat als je je moet conformeren naar een standaard, maar als die sport je lust en je leven is, lijkt me dat iets wat je er voor over hebt?

Vergeet niet dat de kritiek niet vanuit de bond komt maar van mensen die haar vrezen (zoals al genoemd).
Het is wel jammer dat er zoveel onbegrip is, maar aan de andere kant komt er niet zoveel naar buiten in het dagelijkse leven over de intersekse conditie, dus je kunt niet verwachten dat de hele wereld maar weet wat het inhoudt. Door media covering komt er vanzelf meer inzicht.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ze voor ze die operatie onderging nog meer raar aangekeken werd en nog meer problemen ondervond. Er stond inderdaad niet in dat ze MOEST stoppen. Maar ze heeft toch gekozen eerst de operatie te doen voor verder te gaan. Ze zat er namelijk aan te denken om te stoppen door dit alles.

Ja misschien vind jij dat heel normaal. Maar ik als intersekse vrouw zou me toch ook aardig vernederd voelen als ik ''testen'' moet doen of ik wel vrouw genoeg ben. Ze had het er ook voor over. Maar dat neemt niet weg dat nu iedereen weet hoe ze geboren is en dat ze nog altijd raar wordt aangekeken.