Nieuwe chat! Zie dit topic.

Intersekse tennister

Ook bekend als Intersekse Conditie
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20190122 »

Nah dat jullie die nog op moeten zoeken! :P
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Intersekse tennister

Bericht door Isabelle »

Spreekwoorden zijn zo 2016 8-)
:lol: maar nee ik ken er wel wat maar die niet :)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20190122 »

Is toch een hele bekende!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Intersekse tennister

Bericht door Nate_0 »

Ik heb een heleboel spreekwoorden moeten leren voor school ("Goed Gebekt", vreselijk vervelende lesboeken) maar die nog nooit...

En ik denk dat die stok ver te zoeken is in dit geval :') Fijn dat ze in ieder geval wel toestemming heeft om mee te doen aan de competities. En misschien kunnen de andere tennissterren hier nog iets van leren, zoals dat genderoverschrijdend gedrag binnen je techniek je wellicht beter laat tennissen (vreemd, dat er gedaan wordt alsof vrouwentennis iets totaal anders is dan mannentennis trouwens).
meerdere zakken met zaagsel
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Nate_0 schreef:Ik heb een heleboel spreekwoorden moeten leren voor school ("Goed Gebekt", vreselijk vervelende lesboeken) maar die nog nooit...

En ik denk dat die stok ver te zoeken is in dit geval :') Fijn dat ze in ieder geval wel toestemming heeft om mee te doen aan de competities. En misschien kunnen de andere tennissterren hier nog iets van leren, zoals dat genderoverschrijdend gedrag binnen je techniek je wellicht beter laat tennissen (vreemd, dat er gedaan wordt alsof vrouwentennis iets totaal anders is dan mannentennis trouwens).
'' Our heart goes out to 22-year-old German Sarah Gronert. A tennis player all her life, Gronert nearly quit the sport at age 19 because critics ridiculed her for the way she looked. That had something to do with Gronert being born with both male and female genitalia, which she had all her life until recently, when she underwent surgery to have her male anatomy removed, and then had to petition the World Tennis Association to be allowed to play in the women’s league (they agreed). As far as the law is concerned, Gronert is a woman. Her critics don’t see it that way. ''

Ze heeft dus moeten stoppen en pas NA haar operatie werd ze echt geaccepteert als ''vrouw'' en bij het vrouwentennis.

En inderdaad er zijn speelsters die op een hele ''mannelijke'' manier bewegen of hele gespierde armen hebben en heel hard slaan en daar wordt niks over gezegd. De manier waarop je beweegt bepaald echt niet of je beter tennist of niet.

Ik vind het eigenlijk knap dat ze gewoon doorging met tennissen ondanks al dit gedoe.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Anon20190122 »

Nate_0 schreef:Ik heb een heleboel spreekwoorden moeten leren voor school ("Goed Gebekt", vreselijk vervelende lesboeken) maar die nog nooit...

En ik denk dat die stok ver te zoeken is in dit geval :') Fijn dat ze in ieder geval wel toestemming heeft om mee te doen aan de competities. En misschien kunnen de andere tennissterren hier nog iets van leren, zoals dat genderoverschrijdend gedrag binnen je techniek je wellicht beter laat tennissen (vreemd, dat er gedaan wordt alsof vrouwentennis iets totaal anders is dan mannentennis trouwens).
Je overschat de samenleving als het op acceptatie aan komt!
De acceptatie die wel op dit moment hebben is flinterdun en nog maar een aantal jaren aanwezig we zullen er met zijn alle nog heel erg hard aan moeten trekken om de zelfde kansen in deze samenleving te krijgen als cis mensen.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Intersekse tennister

Bericht door Nate_0 »

Oh nee hoor, Tanisha. Ik overschat de acceptatie vanuit de samenleving niet, daarom noem ik juist dat het fijn is dat ze ondanks alles mee mag doen.

En Marina, holy shit... dat is inderdaad wel superheftig. Je moeten conformeren aan de gendernorm, vanwege je genitaliënt... Bah. Dan krijg je weer dat stukje "normaal" zijn. Het erge is dus dat ik die jongens met een extra X/Y sprak en de jongen met XYY had een tumor op zijn hypofyse gehad en daardoor 3x zoveel testosteron in z'n bloed (op natuurlijke manier dus) en mocht wel op hoog niveau mee sporten...
meerdere zakken met zaagsel
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Nate_0 schreef:Oh nee hoor, Tanisha. Ik overschat de acceptatie vanuit de samenleving niet, daarom noem ik juist dat het fijn is dat ze ondanks alles mee mag doen.

En Marina, holy shit... dat is inderdaad wel superheftig. Je moeten conformeren aan de gendernorm, vanwege je genitaliënt... Bah. Dan krijg je weer dat stukje "normaal" zijn. Het erge is dus dat ik die jongens met een extra X/Y sprak en de jongen met XYY had een tumor op zijn hypofyse gehad en daardoor 3x zoveel testosteron in z'n bloed (op natuurlijke manier dus) en mocht wel op hoog niveau mee sporten...
'

'' Sarah Gronert passes gender test to play on women's circuit ''
Ze hebben het dus letterlijk ''getest'' of ze wel vrouw genoeg is... die zin klinkt echt heel krom.

Maar je ziet.. zelfs na de operatie krijgt ze nog kritiek en slechte commentaren dusja... Daarnaast gaat je ''medische'' achtergrond en/of je lichamelijke toestand over heel de wereld heen.. en overal waar je een toernooi speelt weten ze dat je een intersekse vrouw bent en hebben ze hun oordelen al klaar. Dit lijkt me echt heel moeilijk. Ze dacht er ook aan om te stoppen maar dat heeft ze gelukkig niet gedaan.

Ik vraag me nu ineens af of ik ook gecontroleerd moet worden bij de tennisvereniging omdat ik met de vrouwen meedoe.. Ondanks ik enige ongevoeligheid heb voor androgenen, heb ik nog wel testikeltjes en XY chromosomen.. xD
ik vertel het alleen liever niet op de tennisvereniging.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

Marina1993 schreef:
Nate_0 schreef:Oh nee hoor, Tanisha. Ik overschat de acceptatie vanuit de samenleving niet, daarom noem ik juist dat het fijn is dat ze ondanks alles mee mag doen.

En Marina, holy shit... dat is inderdaad wel superheftig. Je moeten conformeren aan de gendernorm, vanwege je genitaliënt... Bah. Dan krijg je weer dat stukje "normaal" zijn. Het erge is dus dat ik die jongens met een extra X/Y sprak en de jongen met XYY had een tumor op zijn hypofyse gehad en daardoor 3x zoveel testosteron in z'n bloed (op natuurlijke manier dus) en mocht wel op hoog niveau mee sporten...
'

'' Sarah Gronert passes gender test to play on women's circuit ''
Ze hebben het dus letterlijk ''getest'' of ze wel vrouw genoeg is... die zin klinkt echt heel krom.

Maar je ziet.. zelfs na de operatie krijgt ze nog kritiek en slechte commentaren dusja... Daarnaast gaat je ''medische'' achtergrond en/of je lichamelijke toestand over heel de wereld heen.. en overal waar je een toernooi speelt weten ze dat je een intersekse vrouw bent en hebben ze hun oordelen al klaar. Dit lijkt me echt heel moeilijk. Ze dacht er ook aan om te stoppen maar dat heeft ze gelukkig niet gedaan.

Ik vraag me nu ineens af of ik ook gecontroleerd moet worden bij de tennisvereniging omdat ik met de vrouwen meedoe.. Ondanks ik enige ongevoeligheid heb voor androgenen, en vrouwelijke hormonen neem, heb ik nog wel testikeltjes en XY chromosomen.. xD
ik vertel het alleen liever niet op de tennisvereniging.
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Intersekse tennister

Bericht door Marina1993 »

huh hoe heb ik dat gedaan dan xD