Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Ook bekend als Intersekse Conditie
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Frederique »

Nick schreef:Het gaat niet over oud, maar over meerderjarig zijn. Eigen bepaling voor iedereen. Zonder druk of mening der dokters of ouders, vrij voor ieder kind.
Het gaat mij erom dat er soms lijdensdruk kan zijn, waardoor het onmenselijk is om kinderen te dwingen te wachten tot ze volwassen zijn. Ik denk dat meer nuance op zijn plek is.

Groetjes,

Frederique
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Simão »

@Nick, kinderen weten vrij snel of ze een jongen of meisje zijn of geen van beide. Ik wist op de kleuterschool al dat ik eigenlijk een jongetje was. Ik heb de mazzel gehad dat ik vrijheid had in gender expressie als kind en jongere en ik denk, zeker nu ik ook Marina´s antwoord heb gelezen, dat in elk geval kinderen de vrijheid moet worden gegeven voor gekozen gender expressie.
Bij simpele dingen als het aanvragen van een abonnement wordt vaak al om geslacht gevraagd en ik vind dat dat gewoon moet verdwijnen, dat zou al een heleboel schelen, en als je 16 bent en een paspoort aanvraagt wil je niet dat daar V staat als je als jongen door het leven gaat. Het is gewoon niet relevant welk geslacht je hebt.

Wat betreft operaties, in de puberteit ontluiken liefdes, de wens naar sex, de obsessie voor uiterlijk en de drang om vooral niet af te wijken en het is dan ongekend wreed als je dan nog langer op een operaties zou moeten wachten als je dat zou willen....

Maar goed er is volgens mij helemaal geen leeftijdsgrens bepaald. Alleen maar dat er niet in babies mag worden gesneden om ze maar aan te passen aan het binaire systeem.

Ik vond trouwens nog het gegeven dat Portugal het tweede land is. Malta was het eerste in 2015.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Nate_0 »

meerdere zakken met zaagsel
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Simão »

Aanvullend wat betreft intersex, heb ik dit nog gevonden wat betreft Europa. (2015)
Key facts
 Many Member States legally require births to be certified and registered as either male or female.
 In at least 21 Member States, sex ‘normalising’ surgery is carried out on intersex children.
 In 8 Member States, a legal representative can consent to sex ‘normalising' medical interventions independently of the child’s ability to decide.
 18 Member States require patient consent provided the child has the ability to decide.
 Intersex discrimination is better covered by sex discrimination rather than discrimination on the basis of sexual orientation and/or gender identity as it concerns physical (sex) characteristics.

Key conclusions
 Legal and medical professionals should be better informed of the fundamental rights of intersex people, particularly children.
 Gender markers in identity documents and birth registries should be reviewed to better protect intersex people.
 Member States should avoid nonconsensual
‘sex-normalising’ medical treatments on intersex people


Concerning birth certificates, 18 EU Member States allow a certain delay in the registration of a new birth: within a week in Austria, Belgium, Bulgaria, France, Luxembourg and Slovakia; longer in Cyprus, Denmark, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Malta, Portugal, Romania, Slovenia,
Spain and the United Kingdom.
Sometimes certification follows a preliminary communication that has been immediately filed by the medical staff. For some intersex children, this delay may be sufficient to allow for the medical identification of a ‘preponderant’ sex, however this may be defined. This leads to the legal imposition of a ‘male’ or ‘female’ sex. However, medical treatments, including surgery, on very young intersex children is common.


Een en ander komt uit een zeer uitgebreid document dat je kunt downloaden als je zoekt op fundamental rights situation of intersex people.
Het downloads autmatisch en laat dus niet toe om hier een link te plaatsen.

Geeft heel goed overzicht over hoe het is gesteld met rechten en hoe er met intersex conditie wordt omgegaan in de diverse landen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Frederique schreef:
Nick schreef:Het gaat niet over oud, maar over meerderjarig zijn. Eigen bepaling voor iedereen. Zonder druk of mening der dokters of ouders, vrij voor ieder kind.
Het gaat mij erom dat er soms lijdensdruk kan zijn, waardoor het onmenselijk is om kinderen te dwingen te wachten tot ze volwassen zijn. Ik denk dat meer nuance op zijn plek is.

Groetjes,

Frederique
Hoi Frederique,
.
Net daarom, geen geslacht toekennen voor de 18j. Maar gewoon een " X" . Na 18j ( meerderjarig) bepaal men dat eventueel zelf. Op 18j of later ( ik ken veel transgenders, die pas rijp zijn of weten wie ze nu echt zijn der hun geslacht, ook interseks mensen). geslacht keuze ( niet verplicht, toekennen).

Indien men wenst een "V" of "M" dan is dat gratis, wil men dat niet of twijfel je nog, dan bewaar je, je " X" der mogelijke gratis verandering. Met andere woorden: Laat ieder jonge volwassen opgroeien zoals hij of zij dat zelf wil of beleef.

Voel je, je vrouw en alleen vrouw en je wil een "V" prima. Maar pas vanaf 18j. Voel je, je de beiden of net niet dan bewaar je de "X" die je keer bij de geboorte. Nogmaals ieder kind een "X" toekennen ( der eigen geslachts bepaling op 18j, indien gewenst).

Grtz Nick ( wil dit (wets) voorstel indienen in België ).
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 25 mei 2017, 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Frederique »

Ik ben het niet met je eens: je gaat -te- gemakkelijk over jongeren hun gevoelens heen dat er NU ingegrepen moet worden qua verandering in lichaamsdelen. En zolang er nog een M/V/X in een paspoort staat vind ik dat het de persoon zelf is die bepaalt wat er staat en dat die tegen lege-kosten (dus: werkelijke prijs) dat mag aanpassen zo vaak en waarin die dat wil. Op welke leeftijd dan ook!
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Frederique schreef:Ik ben het niet met je eens: je gaat -te- gemakkelijk over jongeren hun gevoelens heen dat er NU ingegrepen moet worden qua verandering in lichaamsdelen. En zolang er nog een M/V/X in een paspoort staat vind ik dat het de persoon zelf is die bepaalt wat er staat en dat die tegen lege-kosten (dus: werkelijke prijs) dat mag aanpassen zo vaak en waarin die dat wil. Op welke leeftijd dan ook!
Hoi Frederique, ( zie ander draadje, je eigen woorden, alleen jij en jij alleen, kent je eigen gevoelens).

Je reactie, kent nog kant nog wal. Voel je, je jongen dan ben je dat gewoon. Voel je, je meisje, dan ben je dat gewoon.

Alleen jij beslist, wat nu klopt of niet klopt in je broek tegenover je voelen, beleven en denken. En als je 18j bent en zeker bent en dat je dat ook wenst der vermelding, dan pas de gewenste "V" of "M", anders verander er gewoon niets. ongeacht je uiting ( los van je broek, inhoud).

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 25 mei 2017, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Frederique »

...en hoe ga je om met kinderen die met hun ouders naar landen reizen waar transgender-zijn en intersekse-conditie hebben minder erkend is als in West-Europa?...
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Anon20180311 »

Frederique schreef:...en hoe ga je om met kinderen die met hun ouders naar landen reizen waar transgender-zijn en intersekse-conditie hebben minder erkend is als in West-Europa?...
Simpel

Pas uiting, uit zich als en eventueel, indien nodig ? is bio geboren als.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Frederique
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 mei 2017, 19:56
Gender: Genderfluid

Re: Portugal legt ban op opereren van intersexe babies

Bericht door Frederique »

Het ging je toch om het paspoort? Komt zoiemand als jongen bij de douane, staat er een X in het paspoort. In het land waar het kind naar toe reist wordt intersekse conditie (net als homoseksualiteit en transgender-zijn) als Westerse aandoening, dus niet bestaand, dus strafbaar gezien. En nu?
Disclaimer:
- wanneer ik het over Informed Consent heb, dan bedoel ik (tenzij expliciet anders aangegeven) dit model.

Meer uitleg op http://www.StopGatekeeping.nl en http://www.BetterAssumptions.nl .
Plaats reactie