Nieuwe chat! Zie dit topic.

Partial Androgen Insensivity syndrome

Ook bekend als Intersekse Conditie
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Hormoonmeisje »

Omdat ik al van enkele mensen vragen kreeg naar mijn ervaring met intersexe zijn naast transgender zijn, heb ik besloten mijn ervaring kort neer te pennen.

Ik ben dus partieel androgeen ongevoelig. Een hele mond vol.

Het komt erop neer dat mijn lichaam wel testosteron aanmaakt maar dat het meer moeite heeft de aangemaakte testosteron op te nemen voor aanwending.
Ik heb ook veel minder testosteron receptoren dan een cis non-intersex man.

Ik heb van nature al lage testosteron levels. Dat was al zo vanaf de intrede van de puberteit.

Tijdens de puberteit daalde mijn stem nooit, ik bleef een hoge meisjesstem houden en werd overal zonder moeite gemevrouwd aan de telefoon, als puber al.
Ook ontwikkelde ik nooit een adamsappel. Mijn nek bleef een vrouwelijk uitzicht houden.

Zelfs na veel en vaak intensief sporten maakte ik nooit spiermassa aan.

De vetverdeling op mijn lichaam gebeurde volgens een vrouwelijk patroon. Ik kwam bij op het achterwerk en in de heupen, vetverdelingen zetten zich niet op de buik af.

Ik ontwikkelde nooit lichaamshaar en slechts een verwaarloosbare hoeveelheid gezichtshaar.

Ik bleef er tot in mijn 20’er jaren kinderlijk uitzien.

Verder stopte mijn groei ook veel sneller dan normaal was voor een jongen. Rond mijn 16de was ik reeds volledig uitgegroeid en bleef ik onder de meter 70.

Ochtenderecties kreeg ik zo goed als nooit.

Testen wezen zeer lage testo waarden en een onderontwikkelde vermannelijking uit voor mijn leeftijd.

Ik werd pas op 20 gediagnosticeerd.

Mijn lichaam maakte zelf een kleine hoeveelheid borstweefsel aan tijdens de puberteit. Een A-cup bereikte ik van mezelf. Terwijl ik niet dik was en lage T waarden had.

Partieel androgeen ongevoeligheidssyndroom onderscheidt zich van MAIS oftewel mild androgen Insensivity syndrome. Deze vorm is veel milder waarbij je er gewoon vrouwelijk uitziet voor een jongen maar zonder de borstgroei die bij PAIS ( partieel androgeen ongevoeligheidssyndroom ) wel aanwezig is.
Tot slot is er de ergste vorm : CAIS ( complete androgen Insensivity syndrome ). Hierbij wordt iemand met XY chromosomen volledig fenotypisch als vrouw geboren. De persoon heeft dus gewoon een volledig vrouwelijk uiterlijk inclusief borsten en een vagina, bij deze vorm.
Er zijn geen baarmoeder en eierstokken aanwezig en het kind wordt geboren met XY chromosomen.

Hoop dat dit wat verduidelijkt heeft voor degenen met vragen.

PS : ja, ik reageerde veel intenser op HRT door mijn PAIS. Ik vervrouwelijkte veel sneller enzoverder.


Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Eva »

Waarde Kato, heeft iemand je wel eens ‘Storm’ genoemd?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Hormoonmeisje »

Eva schreef: 01 jan 2019, 01:23 Waarde Kato, heeft iemand je wel eens ‘Storm’ genoemd?
Storm?
Neen, waarom dat, Eva? :)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Eva »

Met alle respect, mijn waarde Kato, maar heb je nu werkelijk niet in de gatem dat je door velen op dit forum wordt ervaren als een storm? Als een orkaan, misschien zelfs?
Niet verboden hoor, maar voor sommigen ietwat verbluffend ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Hormoonmeisje »

Eva schreef: 01 jan 2019, 01:39 Met alle respect, mijn waarde Kato, maar heb je nu werkelijk niet in de gatem dat je door velen op dit forum wordt ervaren als een storm? Als een orkaan, misschien zelfs?
Niet verboden hoor, maar voor sommigen ietwat verbluffend ;)
Bedoel je mijn vele en snelle schrijven? Goh, ja, ik ben nogal van vele markten thuis, laat ik het zo zeggen :-D
Ik kruip graag in mijn pen en ben nogal een tatervrouw :)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Eva »

Geen flauw idee wat een tatervrouw is, maar ik laat het even aan de overige forumleden over.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Anon20190122 »

Wij zouden dat een babbelkont noemen Eva.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Anon20190508 »

Wat Eva bedoeld en wat ik je gister in de chat al zei: Je komt met enorm veel dit forum binnenvallen. Hebt overal iets te zeggen en niet altijd subtiel, en hebt niet altijd door wanneer een bepaald commentaar wel of niet gewenst is... en de oliebol-norm. ;) Je bent erg aardig, dat zeker, maar je bent een enorm aanwezige persoonlijkheid op het forum en hoewel dat wel zorgt dat er weer leven komt, is het soms misschien een betere manier van doen voor je om even een stapje terug te nemen en niet overal op te (willen) reageren.
Maar weer terug on-topic nu :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Anon20190122 »

Jij bent ook best wel aanwezig Eros dus ik zie het probleem niet zo.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Partial Androgen Insensivity syndrome

Bericht door Anon20190508 »

tanisha schreef: 01 jan 2019, 02:01 Jij bent ook best wel aanwezig Eros dus ik zie het probleem niet zo.
Dit is geen wedstrijd vingertje wijzen, Tanisha.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈