Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voor even terug naar je oude ik.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20210626 »

Gwenda schreef: 19 jun 2018, 13:21
Renée schreef:Oh dus al die keren dat ik Nieuwe Haven op Den Helder binnenliep als mezelf was ik eigenlijk niet goed bezig ?
Nooit last van gehad
Ik zit op plaatsen die na de wacht aan het hek nog een extra controle vragen. Die plaatsen worden aanvullend bewaakt. Daar is de controle ook ietsje strenger.
Dat kan dan wel zo zijn maar mijn borsten had ik al deels voor mijn idwisseling en een instantie gaat niet mijn verschijnen bepalen als dat gewoon volgens voorschriften is ,

Dan heeft er op mijn id wel ooit een M gestaan en kreeg ik wel eens een blik of een vraag . Ik had echter de instantie wel willen zien die mij daarom had willen weigeren

De enigen die mij geweigerd hebben waren alle "In de HEERE" en ook al is een ieder gelijk in de ogen van de HEERE, de mensen ver oordeelden duidelijk of ze die vogel zelf waren ..... ( en zichzelf dan uit het zicht van de HEERE zich bezatten in een zuipkeet , ook op zondag want daar keek ie niet )
Laatst gewijzigd door Anon20210626 op 19 jun 2018, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Gwenda »

Ik neem nu geen risico. Security incidenten betekend einde opdracht. En dus geen inkomsten. Met de veiligheidsdienst om de hoek ga ik t niet opzoeken. Zeker als je weet dat er al twee mensen zijn weggestuurd.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Jannet V »

Renée schreef: 19 jun 2018, 21:38
Gwenda schreef: 19 jun 2018, 13:21
Renée schreef:Oh dus al die keren dat ik Nieuwe Haven op Den Helder binnenliep als mezelf was ik eigenlijk niet goed bezig ?
Nooit last van gehad
Ik zit op plaatsen die na de wacht aan het hek nog een extra controle vragen. Die plaatsen worden aanvullend bewaakt. Daar is de controle ook ietsje strenger.
Dat kan dan wel zo zijn maar mijn borsten had ik al deels voor mijn idwisseling en een instantie gaat niet mijn verschijnen bepalen als dat gewoon volgens voorschriften is ,

Dan heeft er op mijn id wel ooit een M gestaan en kreeg ik wel eens een blik of een vraag . Ik had echter de instantie wel willen zien die mij daarom had willen weigeren

De enigen die mij geweigerd hebben waren alle "In de HEERE" en ook al is een ieder gelijk in de ogen van de HEERE, de mensen ver oordeelden duidelijk of ze die vogel zelf waren ..... ( en zichzelf dan uit het zicht van de HEERE zich bezatten in een zuipkeet , ook op zondag want daar keek ie niet )
Doe even normaal alsjeblieft...
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20210626 »

Jannet , dit zijn mijn zeer onplezierige persoonlijke ervaringen met de gemeenschap op een bepaald dorp , cq eiland en daar neem ik geen woord van terug .Ik was niet degene die deze problemen naar voren bracht maar ik was wel het slachtoffer in deze .
Het is dus mijns inziens een hele normale reactie
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Eveliene »

Een rare opmerking Jannet. Renée schrijft niets verkeerds, enkel een ervaring die negatief is. Als kerkelijk opgevoed zijnde had Renée het ook liever anders gezien.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Eva »

Toch is behoedzaamheid met betrekking tot religie (evenals politiek) belangrijk, zeker ook op ons forum. Het kan snel explosief worden ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Eveliene »

Daar ben ik het ook wel mee eens Eva. In mij optiek was de reaktie van Renée best wel neutraal en slechts een mededeling over een ervaring die negatief was. Renée zal je niet horen zeggen dat elke gelovige slecht is want die is net als ik zelf ook kerkelijk opgevoed.

Elk geloof heeft zijn rotte appels onder de gelovigen, bij atheïsten is dat ook niet anders. Af en toe gebeurd het helaas dat je die rotte appels tegenkomt en dan heb je een rot ervaring die je best zou moeten kunnen benoemen. Algemeen gezien stel ik dan ook dat als de zieltjes zo teer zijn dat iemand bij elke scheet een boze reaktie moet plaatsen dan is internet voor die persoon geen geschikt medium.
Om die reden doe ik ook niets meer met Facebook, slechts familie en verre vrienden heb ik gehouden en heb alle groepen en zogenaamde nieuwssites en humor alsmede dieren pagina's verwijderd en dat heeft mij heel veel rust gebracht.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Anon20210626 »

Zoals Eveliene al aangaf , ben ik volstrekt niet anti geloof . Ik ben zo opgevoed en ben oa 20 jaar dirigent geweest van een koor verbonden aan de kerk . Een oom van mij is streng Katholiek maar desondanks kreeg ik gisteren tijdens een condoleance een welgemeende zoen van hem om wie ik ben . Zo kan het dus ook .

Ik heb wel iets tegen mensen die iets tegen mij hebben omdat ik volgens hen Gods regels heb getart door in transitie te gaan en ook dus zo door het leven te gaan . Als zij mij dan uitsluiten heb ik iets tegen hen. Dit is kort samengevat wat er gebeurd is . Het is dus niet tegen een geloof op zich maar tegen de galbakken die zich zo uiten in de naam van dat geloof

Dus een hele normale reactie
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door janine2363 »

Eveliene schreef: 19 jun 2018, 23:01 Een rare opmerking Jannet. Renée schrijft niets verkeerds, enkel een ervaring die negatief is. Als kerkelijk opgevoed zijnde had Renée het ook liever anders gezien.
Laat ik een positieve ervaring schrijven. Mijn afstudeer professor is een zeer, maar dan ook zeer gelovig mens. Maar ik ken hem als een zeer menselijk mens. Hij komt terug van pensioen om 13 Juli as. mijn diploma nogmaals uit te reiken, als 25 jaar geleden.


de mensen die mij afwijzen, vinden dat ik "levens vernietig" door mijzelf te zijn, mij verachten of met afschuw bezien. (we hebben dat allemaal wel ervaren toch ?), die hebben geen religie als reden/excuus nodig om dat te doen. Het is wel denk ik zo, dat mensen die zo "vierkant" denken zich aangetrokken voelen tot religieuze dogma's van "zo is het en niet anders". Maar het blijft wat de individuele mens kiest te zijn.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Voor even terug naar je oude ik.

Bericht door Marica »

Na lang beraad toch besloten om vandaag gewoon als mezelf te gaan solliciteren. Als ze naar mijn kwaliteiten hebben gekeken, en besloten mij uit te nodigen, maakt het niets uit of ik man , vrouw, queer , fluid, homo, lesbisch of wat dan ook ben.

Er viel gisteravond een last van mij af, niet normaal meer. Zelfs mijn vrouw zag dat ik er mee worstelde. Zij gaf het laatste duwtje de goede kant op. Dag Marco, Hallo Marica.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)