worstelen met gevoel

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
monique fisher

worstelen met gevoel

Bericht door monique fisher » 13 mar 2019, 18:33

Hallo allemaal,

Even weer een berichtje, loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Heb het bijzonder moeilijk, vraag mij af of jullie hier ook last van gehad hebben, of natuurlijk nog last van hebt. Ik kan mij de laatste tijd steeds moeilijker tot dingen zetten, elke keer dwaal ik af in mijn gevoelens en emotie. Elke keer ben ik bezig met mijn vrouw zijn en als ik met iets bezig ben dan kan ik mij niet concentreren, ik dwaal af naar hoe en wat in een transitie, zoek het hele internet af naar SRS en FFS en hoe en wat met hormonen, daarnaast zit ik constant op Pinterest kleding te bekijken, en hiermee bedoel ik natuurlijk geen werkkleding. Ook spookt het door mijn hoofd hoe om te gaan met mijn omgeving. hoe ga ik het op mijn werk brengen dat ik een transgender ben, ik werk namelijk nogal in een mannelijke omgeving, de zware metaal sector, zullen mijn collega's het accepteren. Maar goed, ik merk ook dat ik omdat ik eindelijk voor mij zelf heb geaccepteerd dat ik in het verkeerde lichaam zit, ik ook liever een aantal mannelijke kenmerken zou willen verwijderen, o.a. overmatig haargroei, mijn (camouflage) baardje is er al af, en ik zou het liefst al wat willen afvallen, kortom ik weet het even niet meer. Het liefst zou ik bij het aankomende bezoek aan de psychologe willen vragen om met de hormonale transitie te gaan beginnen, vraag mij eigenlijk af of dat mogelijk is, ben met onderbrekingen al sinds 2013 bekend bij hun, maar dat zal wel niet gaan. Begrijp ik ook wel. Nou heb mijn hart weer even gelucht. als jullie willen reageren, graag, dan heb ik in ieder geval het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.

liefs en een dikke knuffel, Monique
5 x

Hrafn

Re: worstelen met gevoel

Bericht door Hrafn » 13 mar 2019, 19:03

Herkenning is er zeker, al doorloop ik het proces andersom. Het is een groeiproces. Ik vind Pinterest gebruiken om te zien wat je mooie kleding vind een heel goed idee! Als je die pins dan bijelkaar ziet heb je meteen een beeld van welke stijlen je aanspreken. Dan kan je kijken of je nu al een klein beetje die richting op kan gaan.

Het is wel moeilijker om als mtf kledingstijl te veranderen dan andersom, van vrouwen wordt het niet raar gevonden als ze in mannenkleding lopen maar een man met een meer vrouwelijke stijl valt meer op. Ik ben transman maar hou wel van vrouwelijke kleding, dat is ook verwarrend.

Het proces van wanneer je aan de hormonen mag en operaties enzo voelt als een eeuwigheid, niet zo gek, als je eenmaal bewust bent van wie je bent dan zou je wel meteen alles willen!
0 x

AJpoekie

Bericht door AJpoekie » 13 mar 2019, 20:02

Hoop dat het geholpen heeft dat je je hart hebt kunnen luchten.
In ieder geval een berichtje met wat support: sterkte Monique!

Het klinkt alsof je nogal veel aan je hoofd hebt, allerlei verschillende zorgen en gedachten.
Misschien werkt het om deze eens voor jezelf op te schrijven, als een soort dagboek ofzo of een vlog maken of wat jij dan ook fijn vindt.
Dan krijg je misschien wat meer rust in je hoofd.

Ik herken wel de dysforie aanvallen waarbij ik (in mijn geval) nachten wakker lag om vlogs te kijken van transmannen en zoveel mogelijk te lezen/zien m.b.t transgenders en genderdysforie enzo. Ik had dan heel sterk het gevoel dat ik ermee bezig MOEST zijn en uiteindelijk werd ik er op een manier dan wel weer rustig van.

Je hebt veel zorgen en wil nu alles tegelijk en dat gaat helaas niet.
Waarschijnlijk zorgt dat ook voor die innerlijke onrust.
Wat helpt jou normaal gesproken om tot rust te komen?
1 x
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Lisa1973

Bericht door Lisa1973 » 13 mar 2019, 22:29

Herkenbaar,

De weg naar de transitie toe is lang en soms erg verwarrend.

Ik hoop dat je je hart heb kunnen luchten, het kan zeker een goed idee zijn om je gedachte vast te leggen in een dagboekje.
Het kan je helpen je vele zorgen een plek te geven.

Kan je alleen maar sterkte wensen in deze zeer moeilijke tijd voor jou.

Knuffels van mij
0 x
De waarheid ligt ergens in het midden..

Plaats reactie