Trans ... doorstart in het leven.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Geke76

Re: Trans ... doorstart in het leven.

Bericht door Geke76 »

Marije schreef: 02 dec 2021, 14:22 Kinderen zijn veel flexibeler dan wij als ouders soms denken. Fijn dat ze het accepteren.

Mijn kinderen volgden al langer verschillende transgenders via YouTube en wisten er meer van dan ik .
Dat zijn ze zeker en ik vind het mooi dat ze zo opgroeien.
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Geke76

Bericht door Geke76 »

Inmiddels agspraak gemaakt voor een intake consult voor laserontharing en maandag bel ik voor logopedie advies, beiden om begin volgend jaar te starten.
Alles wat nu mij al wat geeft, wachtende op een intake en behandeling bij een genderteam...
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat:
Annabel
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Annabel »

Geke76 schreef: 04 dec 2021, 11:11 maandag bel ik voor logopedie advies
Gezien je locatie is misschien 1 van de 2 bekende "Barbara's" een optie?
Geke76

Bericht door Geke76 »

Annabel schreef: 04 dec 2021, 12:03
Geke76 schreef: 04 dec 2021, 11:11 maandag bel ik voor logopedie advies
Gezien je locatie is misschien 1 van de 2 bekende "Barbara's" een optie?
Dank hiervoor Annabel. Heb jij, of anderen, hier ervaringen mee dan?

*edit, al gevonden. Bedankt voor de tip!

Gr. Geke
Geke76

Bericht door Geke76 »

Update, de laserbehandeling is mogelijk en een prettig gevoel bij de intake gehad. Werd gepast gereageerd op mijn opmerking over transvrouw te zijn en geen mijnheer. Ik denk dat ik het volgend jaar zelf ga bekostigen voor mijn gelaat en hals. Mijn borst, buik, rug, bovenarm en nek volgen daarna. Want alleen vergoeding door een verwijzing genderteam, dus duurt nog (te) lang!

Logopedie ook mee starten komend jaar, deze wel via de zorgverzekering. Of bij Barbera Goes of hier om de hoek, nog even goed informeren en bij wie ik een goed gevoel krijg aan de telefoon.

Ik ben naar de FBTO zorgverzekering overgegaan. Kreeg een fijn gevoel bij hun info online over mtf t.o.v. anderen. Mijn contact met hun was deze week ook zeer positief! Diegene vroeg mij gelijk hoe ik aangesproken wilde worden en vond het sterk dat ik er voor uit kwam.

Ik ben aan het voelen qua kleding wat te willen dragen zonder volledig vrouwelijk rond te lopen. Maar zeker niet meer vol mannelijk. Kijkende met wat ik al had en nieuw heb gekocht aan kleding. Beetje unisex voor nu.

Ik ben verkozen voor de leidinggevende functie, super blij en per januari al aan de slag. Trots op mijzelf in deze heftige periode, mijzelf sterker dan ooit neer te zetten.

Rustig aan het wennen en aan het aftasten, wat voor vrouw ben ik nu?

To be continued...
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Overigens geldt de vergoeding voor het laseren alleen voor het gelaat.
Irene
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Bij Unive, en ook bij FBTO kun je bij aanvullende verzekeringen 300, 500 of 700 euro declareren per jaar. Als je dan rond september begint met het ontharen van borst of benen voor 6x kun je 1400 euro declareren over 2 jaren. Kan toch de moeite waard zijn.
Geke76

Bericht door Geke76 »

Marije schreef: 19 dec 2021, 12:16 Bij Unive, en ook bij FBTO kun je bij aanvullende verzekeringen 300, 500 of 700 euro declareren per jaar. Als je dan rond september begint met het ontharen van borst of benen voor 6x kun je 1400 euro declareren over 2 jaren. Kan toch de moeite waard zijn.
Valt dit onder de restitutie polis of echt een aanvullende verzekering dan?
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Gewoon de aanvullende verzekering. Toen ik in September ging ontharen ging mijn vrouw dat ook doen. Wilde ze al jaren zei ze en ik vond dat dan ook wel zo eerlijk. Bij de kliniek adviseerden ze toen om toch te proberen te declareren.

Mijn vrouw mag voor 500 euro/jaar ontharen. Ik heb de facturen geupload en 2 dagen later hadden we zonder vragen ons geld terug.

Je kliniek moet wel zijn aangesloten bij je zorgverzekering denk ik, maar dat moet je even vragen.
Lise

Bericht door Lise »

Voor zover ik weet krijg je bij FBTO onder de aanvullende verzekering "Gezichtszorg en Orthodontie" max. 250 euro per kalenderjaar vergoed voor laser/epilatie gezicht/hals. Hier betaal je dan 24,50 per maand voor. Tenzij je ook andere onderdelen gaat gebruiken van die verzekering (je hebt bijvoorbeeld toevallig een kind dat een beugel nodig heeft..), niet bepaald een goede deal.