Hallo iedereen, Hallo lieve mede forumleden,
Voor mijn gevoel staat af en toe de tijd stil en soms vliegt het voorbij in sneltreinvaart.
Helaas is het al weer eventjes geleden dat ik wat geschreven heb hier op dit geweldige maar ook informatieve forum. Daar baal ik eerlijk gezegd zelf wel van dat ik jullie niet eerder van een update heb kunnen voorzien.
Langzaam maar zeker ontdek ik dat mijn vrouwelijke gevoelens versterkt beginnen te raken. Omdat ik sociale transitie al toepas, voel ik mij zelf al gelukkiger al gaat dit met ups en downs. Maar daarin zullen de meesten van ons wel zich in herkennen.
Een aantal weken geleden was mijn jongere broer jarig. Tussen mijn vakantie en zijn verjaardag had ik voorgenomen om familieleden en vrienden alsmede kennissen te informeren over mijn leven nu. Gelukkig is het door iedereen geaccepteerd, wat veel euforie en geluk met zich heeft meegebracht. Daardoor kreeg ik geen rare blikken tijdens het vieren van zijn verjaardag. Dit heeft mij ook erg gelukkig gemaakt en heeft veel stress en angst weggenomen.
In mijn laatste berichtje hier schreef ik ook dat ik bezig ben met logopedie. Dit gebeurt nog steeds en de logopedist ziet dat ik stappen maak met het ontwikkelen van mijn stem. Al hoor ik dit zelf niet in mijn stem. Maar dit zal, net als velen van ons, ook wel herkenbaar zijn.
Mijn POH is ook erg trots wat ik doe en zij ziet ook progressie en merkt dat ik stappen maak. Ik ben krachtiger en sterker dan dat ik in de beginfase bij haar kwam. Hier put ik ook veel kracht uit.
Een volgende stap die ik graag wil zetten is het ontmoeten van mede lotgenoten. Ik ga binnenkort op zoek of er iets is in de regio waar ik woonachtig ben.
Tot snel,

Melanie