Moeilijk te begrijpen

Gevoelens die je met de wereld deelt
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Jer158 »

janine2363 schreef:Er zijn mensen die mij zeggen: "Je bent auto-destructief, waarom vernietig je je leven? Waarom vernietig je het leven van anderen? Waarom wil je dit zonodig doen? Waarom denk je alleen aan jezelf?"

Dat ... ... doet pijn ...
Dat lijkt mij naar om te horen, janine. Dat die mensen denken dat trans zijn of een trans persoon in je omgeving hebben het einde van de wereld is, geeft wel aan dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben en hun prioriteiten compleet verkeerd hebben. Daar koop je niets voor, dat weet ik, maar laat je geen schuldgevoel aanpraten! Je bent wie je bent en je moet doen wat je doen moet.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Anon20190516 »

Ik ken ook mensen in mijn omgeving die"er op tegen"zijn(iemand vind het zelfs"vies,dat word natuurlijk niet in mijn gezicht gezegd,maar hoor ik viavia)
De belangrijkste persoon in mijn leven,mijn vader is afgelopen week overleden.hij was trots op mij,zijn dochter!zodra ik het hem vertelde heeft hij mij
Ook gezien als zijn dochter,iemand van zijn leeftijd(hij is 90 geworden).telkens als ik bij hem was,benadrukte hij hoeveel hij van mij hield,daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.zelf ben ik bijna 48.
Ik zie steeds meer in dat de mening van anderen niet van belang zijn.ik word steeds meer ,hoe en wie,ik moet zijn en dat is waar het om gaat.mijn papa hield van mij,als zijn dochter dat is wat telt voor mij.de rest is achtergrond geruis.ook mijn hartsvriendin gelooft in mij en dankzij haar heb ik nog 2 vriendinnen erbij gekregen.omring je met mensen die in je geloven en om je geven zoals je bent en spoel de rest van het rioolwater weg,ze zijn de moeite niet waard.
Spread love :hbeat:
Liefs Rikki
Offline
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Veronica »

janine2363 schreef:
Jer158 schreef: Er zijn redelijk wat mensen die mij sterkte wensen als ik uit de kast kom.
Daarentegen zijn er ook mensen die juist heel enthousiast reageren "wat leuk!"
Er zijn mensen die mij zeggen: "Je bent auto-destructief, waarom vernietig je je leven? Waarom vernietig je het leven van anderen? Waarom wil je dit zonodig doen? Waarom denk je alleen aan jezelf?"

Dat ... ... doet pijn ...
Mensen die zeggen tegen jouw als persoon dat je alleen aan jezelf denkt zijn vaak zelf egoïstisch, jij bent dat als persoon in hun ogen ook maar in feite ben je het niet aangezien jij je gang gaat en niemand lastig valt en zo'n persoon denkt het recht te hebben jouw aan te spreken op jouw leven.

Komt naar mijn mening te vaak voor.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Saskia »

Hoorde gisteren van een transvrouw dat een buurman van haar ronduit zegt dat hij misselijk wordt al hij haar ziet. Dat begrip ik weer niet.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Anon20210626 »

janine2363 schreef:
Er zijn mensen die mij zeggen: "Je bent auto-destructief, waarom vernietig je je leven? Waarom vernietig je het leven van anderen? Waarom wil je dit zonodig doen? Waarom denk je alleen aan jezelf?"

Dat ... ... doet pijn ...
Daar ken ik er wel een aantal van , transfoben . Ze hebben veel stukgemaakt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Wouter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 07:34
Gender: Trans FtM
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Wouter »

Mr.X schreef:het gros van de transseksuele mensen zou heel graag een pil willen nemen die hun brein aanpast bij het lichaam waar ze mee geboren zijn
Het is mijn ervaring dat het gros van de transseksuele mensen heel graag een pil willen nemen die hun lichaam aanpast aan hun brein.

Bij mij was het in ieder geval zo. Mijn brein aanpassen voelde als mijn 'ik' aanpassen. Ik zou 'ik' niet meer zijn.
Pas nu, jaren na de transitie, heb ik wel eens het idee dat toch wel jammer is dat ik niet gewoon een vrouw kon zijn.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door EmmaJJ »

Never nooit die pil die mijn brein verandert. Dat ben ik!

Bovendien zou ik dan als man moeten leven. wie wil dat nou?

(ja, ik weet het antwoord wel, maar IK wil dat dus niet)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Alice »

Zou de keuze voor een pil (toverstafje van een goede fee) beïnvloed kunnen worden door bijvoorbeeld leeftijd, realisme.

‘Ik leef nu zo lang als man/vrouw, ik ben aan dit leven, min of meer, gewend zou het niet beter voor mij zijn het verlangen om mijn geslacht aan te passen te wissen en verder te gaan met mijn leven zonder verdere aanpassingen, veranderingen waarvan ik niet weet hoe die gaan uitpakken.
Hoe zou het voor mijn levensgeluk zijn te leven zonder de noodzaak om van geslacht te veranderen.”
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door EmmaJJ »

Alice schreef:Zou de keuze voor een pil (toverstafje van een goede fee) beïnvloed kunnen worden door bijvoorbeeld leeftijd, realisme.

‘Ik leef nu zo lang als man/vrouw, ik ben aan dit leven, min of meer, gewend zou het niet beter voor mij zijn het verlangen om mijn geslacht aan te passen te wissen en verder te gaan met mijn leven zonder verdere aanpassingen, veranderingen waarvan ik niet weet hoe die gaan uitpakken.
Hoe zou het voor mijn levensgeluk zijn te leven zonder de noodzaak om van geslacht te veranderen.”
ik ben 55, ik wil die pil niet. 55 jaar is lang genoeg om als man gezien te worden (zelfs door mezelf: als mislukte man)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Moeilijk te begrijpen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi,

Indien die pil, nu zou bestaan/op de markt zou komen, hihi, wat ben ik blij dat die er voor mij persoonlijk :D veel te laat is. Na al die jaren, hoe zwaar het ook was. Heb ik er totaal geen spijt van, integendeel. Liever mijn lichaam aanpassen, dan rotzooien met mijn "mannelijk" brein.

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie