Het voelt in elk geval niet als

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Anon20190501 »

Ziek
Zielig
Triestig
Heb meelij met mij
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Ender »

heb jij dat ervaren? wow. ik heb nog nooit vernomen dat iemand dacht dat ik zo deed in mijn coming-out. :hug2:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Emma »

Ik denk dat Sigrid bedoelt dat anderen denken dat je zo doet. Dat het transgender zijn alleen maar een schreeuw om aandacht zou zijn.
De achterliggende gedachte is bij mensen die je sterkte wensen of je 'dapper' vinden, is daar denk ik een goed bedoelde variant op.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Dieuwertje »

Moedig is een door mij veel gehoorde kreet. Dat klinkt voor mij toch een beetje als 'een gek mag je niet tegenspreken, dus laat ik maar wat positiefs zeggen'. Het is vast goed bedoeld er klinkt in ieder geval niet in door dat je een aandachttrekker bent, maar toch ik kan daar niet zo veel mee. Hoewel het in het begin best eng was voelde ik mij nooit moedig.
Patiënt, ook zo iets. Die hoor je niet op straat, maar wel bij het VUmc. Hoewel dat de term is als je daar bent voel ik mij helemaal geen patiënt.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Anon20210626 »

Patiënt , ik corrigeer ze dan altijd naar " cliënt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef:Ik denk dat Sigrid bedoelt dat anderen denken dat je zo doet. Dat het transgender zijn alleen maar een schreeuw om aandacht zou zijn.
De achterliggende gedachte is bij mensen die je sterkte wensen of je 'dapper' vinden, is daar denk ik een goed bedoelde variant op.
Ja zo ervaar ik het ook als ik het aan iemand toe vertrouwd.
Als je aandacht wilt kan je dit op veel simpelere manier bewerkstelligen lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Simão »

Dieuwertje schreef:Moedig is een door mij veel gehoorde kreet. Dat klinkt voor mij toch een beetje als 'een gek mag je niet tegenspreken, dus laat ik maar wat positiefs zeggen'.
Dat slaat volgens mij gewoon op het feit dat het nogal wat vergt om voor jezelf op te komen ondanks het feit dat dit heel moeilijk kan zijn. Anders was de "coming out" voor somigen niet zo lastig.
De weg van de minste weerstand zou namelijk zijn om gewoon niet toe te geven aan je transgender zijn. Op het moment dat je het uitspreekt, doe je er wel iets aan en ben je dus moedig. Laat staan als je uiterlijk gaat bijstellen, iets dat door veel niet begrepen wordt en waarbij je dus ook opmerkingen en weerstand kunt verwachten...

Om aan te vullen op hoe het niet voelt zal ik willen zeggen dat het niet voelt als een roeping.
Het is geen plotselinge aantrekkingskracht om maar van het andere geslacht te willen zijn, maar meer het bevrijden van je innerlijke zelf.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Anon20190501 »

Simão schreef: De weg van de minste weerstand zou namelijk zijn om gewoon niet toe te geven aan je transgender zijn.
Da's nogal evident, want die weg gaat namelijk steil bergaf. Logisch dat die niet veel weerstand biedt. Dat die eindigt ergens in een donkere krocht zie je dan wel bij aankomst daar.

Geen optie dus.

Disclaimer: al het bovenstaande is imho
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef:Ziek
Zielig
Triestig
Heb meelij met mij
Hoi Sigrid,

Idd zo voel ik, mijn trans zijn, ook totaal niet. Want dat is het ook totaal niet, ook al hoor ik het, jammer genoeg nog te vaak zeggen.

Maar,...
Ik ben niet ziek ( Dan zat ik, in de psychiatrie/lag in bed).
Ik voel me niet zielig ( Laat staan, bekrompen, beklagenswaardig,..... integendeel zelfs).
Ik ben niet triestig ( Droevig, miezerig,.... althans niet meer/minder dan een ander).
Ik vraag geen medelijden/compassie ( eerder wat begrip en aanvaarding, der gewoon mens te mogen zijn).

Het is trouwens, idd niet zo dat ik, een ellendig "klein hoopje" mens ben ( sorry, eventueel voor deze uitspraak).

Mensen die er, jammer genoeg zo over denken zijn naar mijn mening, eerder: Ziek, zielig, triestig en vragen om medelijden.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Het voelt in elk geval niet als

Bericht door Lise »

Sigrid schreef: Disclaimer: al het bovenstaande is imho
Volgens mij niet zo zeer "imho", als wel vooral persoonlijk. Specifiek van toepassing op jou dus, en niet per se op anderen.