Nieuwe chat! Zie dit topic.

Voor mij zo, tot dusver

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Voor mij zo, tot dusver

Bericht door Blue »

Voor mij sterk afhankelijk van de fase waarin ik mij bevond.
De tijd van onrust voordat ik erachter kwam maar even achterwege gelaten voelde het in eerste instantie als een soort bevrijding dat ik eindelijk wist wat er met me aan de hand was. Dus blij en opgewekt maar anderzijds wel teruggetrokken van de werkelijkheid.

Vanaf het moment van intake tot aan de diag fase voelde ik me verward, soms blij maar soms verdrietig omdat ik onzichtbaar was voor de buitenwereld.
Gedurende de diag fase durfde ik eindelijk met regelmaat als mezelf naar buiten te gaan, dit voelde goed maar ook onzeker. Wel een dubbel gevoel want hoe meer ik mezelf werd, hoe meer mijn (ex) vrouw van me af dreef.
En ik voelde me nergens bijhoren, want een man ben ik niet maar vond mezelf ook niet passabel genoeg om echt bij de vrouwen te horen.


Na de start met HRT vond ik eindelijk mijn innerlijke rust terug en naarmate te tijd verstrijkt word ik steeds gelukkiger van mijn veranderende uiterlijk.
Maar hoe het voelt om trans te zijn? Ik weet het niet, alle ellende die ik heb meegemaakt, alles wat ik ben kwijtgeraakt zou niet gebeurt zijn als ik geen trans was, zo vaak vraag ik me af waarom ik zo ben als ik ben.

Dus inderdaad, de hormonen geven me rust, en ik ben blij dat mijn lichaam veranderd en mijn mannelijkheid verdwijnt (wordt sinds kort soms ook zonder make-up als mevrouw aangesproken en dat zijn korte gelukkige momentjes)
Maar over het algemeen ben ik zeker niet blij met het feit dat ik trans ben, liever had ik geen genderdysforie gehad, dan was me een hoop leed bespaard gebleven. Ik heb er niet voor gekozen om trans te zijn, maar ik heb er wel voor gekozem om voor mijn genderdysforie in behandeling te gaan omdat het leven anders ondraaglijk voor me werd, dit was voor mij de minste van drie "kwaden" om uit te kiezen. (de andere twee waren doorleven als iemand die ik niet ben en ongelukkig zijn, of mijn leven beeindigen)