Nieuwe chat! Zie dit topic.

Aan de niet transgenders...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Aan de niet transgenders...

Bericht door Nate_0 »

Tegen cismannen zeg ik: stel je voor dat je nog helemaal hetzelfde zou zijn in je hoofd. Hoe je je voelt, hoe je denkt, hoe je behandeld wilt worden... maar je lichaam is tien centimeter kleiner, je wordt ongesteld en je hebt borsten. Je kunt geen erecties krijgen want je hebt geen lul. Je bent minder sterk. Je wordt anders behandeld, niet zoals je zou willen, er zijn verwachtingen waar je niet aan kunt of wilt voldoen. Jij bent namelijk nog steeds een man maar alle mensen om je heen zien een vrouw en je spiegelbeeld bevestigt dat.

Tegen cisvrouwen zeg ik: stel je voor dat je nog helemaal hetzelfde zou zijn in je hoofd. Hoe je je voelt, hoe je denkt, hoe je behandeld wilt worden... maar je lichaam is tien of vijftien centimeter langer, je hebt een baard en geen borsten. Je kunt geen kind baren. Je hebt geen vrouwelijke rondingen maar spieren en brede schouders. Je wordt anders behandeld, niet zoals je zou willen, er zijn verwachtingen waar je niet aan kunt of wilt voldoen. Jij bent namelijk nog steeds een vrouw maar alle mensen om je heen zien een man en je spiegelbeeld bevestigt dat.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door EmmaJJ »

Mag ik dat tweede stukje posten op mijn facebook timeline?
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Nate_0 »

Ja hoor :) Ga je gang!
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Jer158 »

Jup, de spijker op zijn kop, Nate! :) Zo leg ik het ook altijd uit aan mensen die het niet begrijpen.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Anon20190516 »

Eerlijk gezegd zal het mij worst wezen wat anderen van mij vinden.ik ben geduldig genoeg geweest ,kortzichtige mensen zijn kortzichtige mensen,je kan uitleggen wat je wil,maarhun mening verander je er toch niet mee.kijk naar al die Amerikanen die denken dat klimaatverandering een hoax is,al zegt 97% van de wetenschappers dat het zo is en je de bewijzen op tv ziet(noordpool,antarctica)
Kortom:ik ben wie ik ben en als dat je niet bevalt heb je pech!
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Irene_de_Vreede »

Goed omschreven Nate!
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Nate_0 »

Rikki schreef:Eerlijk gezegd zal het mij worst wezen wat anderen van mij vinden.ik ben geduldig genoeg geweest ,kortzichtige mensen zijn kortzichtige mensen,je kan uitleggen wat je wil,maarhun mening verander je er toch niet mee.kijk naar al die Amerikanen die denken dat klimaatverandering een hoax is,al zegt 97% van de wetenschappers dat het zo is en je de bewijzen op tv ziet(noordpool,antarctica)
Kortom:ik ben wie ik ben en als dat je niet bevalt heb je pech!
Rikki
Deze uitleg is meer gericht op vrienden die het wel willen snappen maar dat niet doen zonder enige hulp...
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Anon20180311 »

Rikki schreef:Eerlijk gezegd zal het mij worst wezen wat anderen van mij vinden.ik ben geduldig genoeg geweest ,kortzichtige mensen zijn kortzichtige mensen,je kan uitleggen wat je wil,maarhun mening verander je er toch niet mee.kijk naar al die Amerikanen die denken dat klimaatverandering een hoax is,al zegt 97% van de wetenschappers dat het zo is en je de bewijzen op tv ziet(noordpool,antarctica)
Kortom:ik ben wie ik ben en als dat je niet bevalt heb je pech!
Rikki
Hoi Rikki,

Ik snap je volledig. Een kortzichtige buurvrouw van me is ook zo'n mens, één van haar uitspraken was immers: "Ooo, hij heeft hem laten ombouwen ".

Tot ik vernam dat ze recent een borstvergroting had ondergaan. :evil: dat Ik ben op haar. Wachtte ik, tot ik haar zag kletsen met haar gekende klikje.

Ik passeerde, stopte even en gaf haar vriendelijk te kennen:
"Ooo, verbouwingswerken gedaan, ze vallen ook serieus op ( met hand gebaar )". Zij: :oops: :o :shock:...........en weg.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Charlotte_C »

Mooi omschreven Nate :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Aan de niet transgenders...

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Nate,

Bedankt, ik ben volop bezig met mijn voorbereiding ( volgende week, info de klas).
Ik nodigde, reeds samen met een leerkracht(vriend) en de ouders. Een x-aantal twaalf-dertienjarigen uit bij me thuis der voorbereiding. Maar ik zal zeker, ook iets van je info. meenemen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .