Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door Sara »

Maar als je er nu pas klaar voor bent en je het mogelijk niet eerder had overleefd, dan ben je er toch ook niet 'laat' achtergekomen, eerder gewoon 'op tijd'? Ja, misschien laat vergeleken met anderen, maar als er één ding is dat ons bindt, dan is het toch wel dat we allemaal anders zijn?
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door EmmaJJ »

Sara schreef:Maar als je er nu pas klaar voor bent en je het mogelijk niet eerder had overleefd, dan ben je er toch ook niet 'laat' achtergekomen, eerder gewoon 'op tijd'? Ja, misschien laat vergeleken met anderen, maar als er één ding is dat ons bindt, dan is het toch wel dat we allemaal anders zijn?
Het is niet te laat, het is nu de tijd er voor. Eerder was ik er vast aan onder door gegaan. En toch, het was qua transitie wel fijner geweest natuurlijk.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door EmmaJJ »

Nicky_Chris schreef:Dag Emma,

ik herken dit. Ik was ook altijd een heel braaf kind dat vooral bezig was om niemand boos te maken. Ik deed altijd precies wat er van me verwacht werd. Ik zag ook laatst dit filmpje van School of Life:

https://www.youtube.com/watch?v=5DTIzzf6ncg

Lieve en brave kinderen zijn vaak minder goed in uitdrukken wat ze nodig hebben. Geen wonder dat je er nooit eerder bent achter gekomen dat je transgender bent.

En wat goed dat je er nu achter bent! Ik hoop dat je niet met al te veel wrok terugkijkt op je vroegere zelf, maar dat je met empathie naar jezelf kunt kijken.

Bedankt voor het delen van je verhaal!
Liefs, Chris
Ik kijk met veel liefde terug lop mijn leven, gelukkig :-)

dank
Laura2021
Berichten: 219
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door Laura2021 »

Heel herkenbaar allemaal Emma en mooi dat je zo open bent hierover.
Ik dacht bij mezelf aan een midlife crisis en met een paar gesprekken bij de praktijkondersteuner wel verwerkt was.
Liep dat effe anders...! Veel van je verteld is bijna een kopie van mijn verhaal.
Ik realiseer me dat veel van mijn gedachtes eigenlijk de mening van mijn ouders is of, de ouder in mij eigenlijk.
Dat stemmetje, dat eeuwige kind dat moet voldoen aan de wensen van de ouders. Altijd respect hebben.
Gelukkig laat ik dat steeds meer achter me en kan steeds vaker voor mezelf kiezen. Ik kan die stem steeds beter onderscheiden.
Ik kies steeds vaker wat mij gelukkig maakt, in mijn hart.
Ik hoop dat voor iedereen die hiermee worsteld. Jou verhaal zal zeker helpen.
Groetjes Laura :hbeat:
emmy
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door emmy »

het woord transgender is in de 31 jaar dat ik bij mijn ouders heb gewoond nooit gevallen , ik vraag me trouwens af of ze wel wisten wat dat woord betekende , sinds dien ben ik er achter dat ik gewoon in het verkeerde lichaam zit . ik vind het gewoon helemaal niet leuk om als man door het leven te gaan
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Hoe kan het dat ik er zo laat achter kwam?

Bericht door Marije »

Het is een vrij oud draadje... maar ik wist 't wel al veel langer, maar in mijn familie werdt er negatief over een transitie gedacht. Ik was bang iedereen kwijt te raken. Achteraf is dat ook gedeeltelijk gebeurd... misschien tijdelijk, wie weet.

Als je 't eenmaal weet maar toch niet in transitie gaat... nou ik heb een steeds diepere kuil voor mezelf gegraven zeg maar. Zeker niet aan te raden.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Plaats reactie