De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Alice »

De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

In een ander draadje gaat het over de positieve zijde van het transgender zijn. Waar het negatieve niet gevraagd noch gewenst is om daarover te posten.

Ik ben ietwat negatief over het transgender zijn en ik kan daarover op dat draadje niets posten en op mijn ‘eigen’ draadje mag dit weer wel maar ook bij mij gaat het zuiver over het transgender zijn wat zijn voor jou de negatieve of positieve kanten daar in zijn.

Transgenders zou je kunnen verdelen in zij die,
1 Wat fijn, wat fijn om een transgender te zijn.
2 Transgender zijn, had voor mij niet gehoeven.

2a ik ben/was transgender, ik was met dat gegeven niet blij mee maar nu alles rechtgezet is kan ik er mee leven. Nu heb ik een betere levens kwaliteit.
2b ik ben/was transgender, ik was met dat gegeven niet blij mee en tot op heden heb ik nog moeite met mijn transitie (om welke rede ook).

Van groep 1 kan ik geen subgroep bedenken vermoedelijk dat ik tot groep 2-2b behoor (en daardoor mogelijk te weinig voorstellingsvermogen heb om te denken dat iemand transgender zijn prettig kan vinden).

Ik kan stellen dat voor mij het transgender zijn in mijn leven gewoon weggelaten had kunnen worden.
Ik vermoed dat ik een makkelijke, beter, leven zou hebben gehad als bij geboorte mijn gender identiteit gelijk was met mijn lichamelijke identiteit. En niet later door een mismatch aangepast moest worden.

Wat heeft transgender zijn mij gebracht,
Een hoop geestelijke, lichamelijke en financiële pijn.
Ik heb moeten leren, kennis van moeten nemen van dingen die mij niets interesseren.
Ik denk bijvoorbeeld dat ik mij moest dwingen interesse te hebben in vrouwelijke hormonen (o.a. met dank aan VUA beleid), logopedie, enige kennis van psychologie, operatie technieken, x aantal financiële problemen oplossen.
Ik had die tijd dat ik daar mee bezig was/ben beter kunnen gebruiken aan wat nuttiger dingen. Zeker tijdens mijn transitietijd waar ik bezig was om een bedrijf te beëindigen en een ander op te zetten. Gaat leuk als je daarbij in je 2de pubertijd terecht komt maak dan maar eens de juiste beslissingen.

Ben ik een beter mens geworden? Ik weet het niet.
Toleranter t.o. ‘anderen’? Misschien. Wel heb nog steeds een hekel aan Martianen en kakkerlakken i.h.b. aan die van Mars, die grote groene beesten.
Positief zou kunnen zijn dat ik interessante mensen heb ontmoet, maar dat zou ook mogelijk geweest zijn zonder dat ik transgender was.
Dat ik af en toe iets post en zodoende wat aan mijn Nederlandse schrijf taal doe, en ook dat kan ik in andere fora doen.
Ik heb nog beter geleerd om op mijn woorden te letten, zeker als ik in een vreemde omgeving terecht kom.
Ik heb een scherpere antenne ontwikkeld om moeilijkheden aan te voelen en er mee om te gaan.

De pest is, je wordt geen transgender je bent het of je het leuk vind of niet.
Wel heb je in de hand hoe je er mee omgaat.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Alice »

Alice schreef:
2a ik ben/was transgender, ik was met dat gegeven niet blij mee maar nu alles rechtgezet is kan ik er mee leven. Nu heb ik een betere levens kwaliteit.

dat ik tot groep 2-2b behoor
.
Foutje,
moet zijn;
daar ik tot groep 2a behoor
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20190516 »

Zoals ik het bekijk val ik ook in categorie 2a
Rikki
Offline
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20210626 »

Het zij je vergeven
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben er nou niet blij mee ofzo dat ik transgender ben.liefste was ik gewoon als meisje geboren en had ik niet al die heisa met psychologische gesprekken ,medicatie,hormoonpleisters,operaties enzovoort.dat mijn medische probleem gecorrigeerd kan worden,das dan wel weer iets waar ik blij mee ben.iedereen is anders,de 1 vind het een mooie ervaring trans te zijn,ik wilde gewoon als meisje geboren zijn en niet al die ellende door moeten maken eindelijk mezelf te kunnen zijn!
Rikki
Laatst gewijzigd door Anon20190516 op 06 apr 2017, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Offline
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20210626 »

Die was dus voor Alice , Rikki.
Mijn foon geeft blijkbaar niet aan dat er al een berichtje geplaatst is zoals mijn klapjap dat wel doet
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20190516 »

:D klapjap :D :lol:
Offline
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Jer158 »

Ik ben i.i.g. groep 2. Of dat 2a of 2b gaat worden moet nog blijken, maar ik ga ervan uit dat het 2a wordt.

Zou de groepen anders genoemd hebben, want nu is 1 extreem positief terwijl 2 meer neutraal dan negatief is. Ik zou eerder de volgende vraag willen stellen: zou ik, wetende wat ik nu weet en gegeven de mogelijkheid om te kunnen kiezen om wel of niet transgender te zijn geweest vanaf mijn geboorte, ervoor kiezen om transgender te zijn?
1. Ja
2. Nee

Dat antwoord is voor mij duidelijk nee.
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Alice,

Hihi, ik kom nog uit de tijd, dat de "telefoon geen speelgoed was".
Ik denk, dat dit draadje, eerder een boekje zal worden.

Maar mezelf in een categorie plaatsen, doe ik liever niet ( Is niet de bedoeling, hoop ik )

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal
Contacteer:

Re: De positieve of negatieve kant van het transgender zijn.

Bericht door Simão »

Ik ben en blijf transgender omdat ik niet in transitie ga en ik heb er eerlijk gezegd niet zo´n problemen mee omdat "een stoere vrouw" zoals ik gezien wordt, gewoon plek heeft in de maatschappij.
Er zit natuurlijk wel altijd de lichamelijke kant, maar die is verder privé en daar kan ik mee leven, hoewel het verlangen om een en ander kwijt te raken er stilletjes natuurlijk wel is.
Maar als je zo oud bent als ik, en bovendien aseksueel, welk profijt heb je er dan nog van? Welk nut dient het? Zou het wakker worden in een ander lichaam werkelijk zo bevrijdend zijn voor mij?
Is het al de risicos wel waard?

Dus wat betreft een positieve of negatieve kant, want dacht je van een neutrale kant? :lol:
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Plaats reactie