Ik sta op de site van de remonstrantse kerk

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Ik sta op de site van de remonstrantse kerk

Bericht door EmmaJJ »

Fijne club die remonstranten. Was ook de eerste kerk ter wereld die homohuwelijk inzegende.

https://www.remonstranten.nl/blog/inspi ... -jan-emma/
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Ik sta op de site van de remonstrantse kerk

Bericht door Charlotte_C »

Wow. Wat een ongelooflijk mooie uiteenzetting. Hoewel de geloofsstroming niet de mijne is, ben ik enorm door je verhaal gegrepen. Van de eerste tot de laatste letter heb ik het vol medeleven en grote interesse gelezen. Ik vind het ook heel erg mooi om te lezen hoe je erin slaagt in harmonie met je geloof te leven. Mijn diepste respect voor deze dappere posting :hug2:

Groetjes,

Lotte / Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Ik sta op de site van de remonstrantse kerk

Bericht door EmmaJJ »

Charlotte_C schreef:Wow. Wat een ongelooflijk mooie uiteenzetting. Hoewel de geloofsstroming niet de mijne is, ben ik enorm door je verhaal gegrepen. Van de eerste tot de laatste letter heb ik het vol medeleven en grote interesse gelezen. Ik vind het ook heel erg mooi om te lezen hoe je erin slaagt in harmonie met je geloof te leven. Mijn diepste respect voor deze dappere posting :hug2:

Groetjes,

Lotte / Charlotte
Weet je, het is gewoon een fijne kerk. Ze schrijven je niet voor hoe je in god moet geloven. Ik geloof dat de kern van alle geloven hetzelfde is: God is liefde. En of je het nu God, Allah, Jaweh, Buddah, of het universum noemt, maakt geen moer uit. Het is gewoon het verhaal dat je kiest. En dat kan als je dat verhaal niet letterlijk neemt. De verhalen zijn er om een andere waarheid op het spoor te komen, de waarheid van het wortelen met het leven, en het vertrouwen dat we allen één zijn, en dat liefde de basis is die ons verbind. Dat vind ik een mooi verhaal om te geloven. Ik heb deze kerk gekozen om dicht bij huis te blijven. Ik ben ook gecharmeerd van oosterse religies, maar we hebben het gewoon zelf ook, in onze eigen cultuur. Als je er maar niet bekrompen mee om gaat. Op die manier is geloof altijd in harmonie et het leven.
Plaats reactie