toch geraakt door aanvallen

Gevoelens die je met de wereld deelt
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

toch geraakt door aanvallen

Bericht door EmmaJJ »

Ken je dat?
Dat je het gevoel hebt dat je je moet verdedigen? Ik krijg eigenlijk alleen maar mooie reacties, maar dan is er die ene...
( en die akelige stukken die je soms leest, van rabiate feministen of zo)

http://jacobjanvoerman.nl/moet-dat-nou- ... r-verhaal/
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door Nate_0 »

Ook wel TERFs genoemd... Trans Exclusive Radical Feminists. Daar valt ook niet mee te discussiëren. Het gaat om wat jij voelt, niet om wat een klein groepje doorgedraaide radicalen meent te kunnen zeggen.
meerdere zakken met zaagsel
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door EmmaJJ »

Nate_0 schreef:Ook wel TERFs genoemd... Trans Exclusive Radical Feminists. Daar valt ook niet mee te discussiëren. Het gaat om wat jij voelt, niet om wat een klein groepje doorgedraaide radicalen meent te kunnen zeggen.
Ik moet dat niet lezen, ondanks dat mijn verstand het kan relativeren, komt het door mijn hoogsensitiviteit toch binnen. Mens wat een gif!!
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door Isabelle »

Niets van aantrekken Emma.
De hele beweging slaat nergens op, ze worden veracht door de meeste feministen om hun ongefundeerde meningen en rechts conservatieve standpunten.

Ben ze op Reddit wel eens tegengekomen bij een trans topic. Vond het zelf extreem grappig hoe ze probeerden slim te lijken en tegelijkertijd elke vorm van argumentatie verwierpen van anderen. Waarom ? Ze geloofden het gewoon niet. Gewoon niet geloven zo simpel was het :P Ze zijn gewoon echt koppige zelfingenomen mensen. Ze worden vergeleken met de Westboro Baptist Chruch en die hebben geen goede naam kan ik je zeggen.
Ze zijn uit op 'stirring the pot' oftewel ze maken graag onrust en omarmen controversiele ideeën.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door janine2363 »

Isabelle schreef: 30 apr 2017, 08:54 'stirring the pot'
Da's een leuke woordspeling

Ik heb soms de indruk dat wij vrouwen elkaars ergste vijand zijn. Er is, lijkt mij, veel impliciet sexisme dat blijft bestaan omdat vrouwen zichzelf te makkelijk op de achtergrond plaatsen. De klassieker als gepasseerd worden voor promotie op het werk door een (mondigere) man en dan denken: "Hji zal het wel meer verdiend hebben" et voila, dat bevestogd zichzelf en niks verandert. ... ... Behalve dat onbewust de frustratie groeit en ergens een uitweg moet hebben; Lashing out.

Als ik uitga is het ook weer zo, dat vrouwen de sterkst uitlopende reacties geven. Dus de liefste, maar ook de minst lieve. Ik ben al geoefend in het terug werpen van dievalse blik / glimlach (ja echt ! ;-)) en zonder details, ja ja, dat gaat allemaal om uiterlijk en jaloersheid daarom.

Dit is natuurlijk niet zo extreem als Radicale Feministische (of feministische Radicalen, dat zou een positieve bijdrage aan scheikunde kunnen zijn), maar om maar aan te geven dat het allemaal uit de zelfde pot (pun intended) lijkt te komen. Ik voel me gediscrimineerd en kom dan vooral niet aan het eilandje wat ik bij elkaar gevochten heb.

Laat ik het nog anders zeggen. Stop drie of vier minderheden onder een dak (LBGXYZ) en die gaan met elkaar vechten voor een plaatsje op de voorgrond en elkaar dus daarom aanvallen.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door Dieuwertje »

Het komt voor, maar is het niet ook zo dat de vechters het meest opvallen?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door janine2363 »

Dieuwertje schreef: 26 sep 2017, 22:35 Het komt voor, maar is het niet ook zo dat de vechters het meest opvallen?
Daarom zijn vechters niet de beste vertegenwoordigers van de groep die ze menen te vertegenwoordigen.
Om te emanciperen moet je een zicthbare toets op de achtergrond durven zijn. Onze wereld is er een van
7 Miljard minderheden tenslotte. Positief opvallen door ook anderen ruimte te laten en te mengen met anderen.

Het is ook weer niet zo dat "vechters" per-se het probleem zijn, het is ook de manier van vechten. Als je aangevallen
wordt kan je 3 dingen doen: Terug slaan, in evenwicht opvangen, laten struikelen. De eerste en laatste zal een
reactie uitlokken want de aanvaller zal beschadigd worden, dus de middelste, nog steeds de discipline van een
strijdster kan de weg zijn naar een oplossing zonder escalatie.

Zou willen dat ik dat kon overigens

Om terug te komen op de vechters/vertegenwoordigers. Ik ben daarom dan ook heel selectief in wie ik het recht
geef mij te vertegenwoordigen. Ik schrijf b.v. wel op dit forum, maar ik zal niet accepteren dat dit forum (of
wie het organiseerd) daar de conclusie uit trekt dat ik hen impliciet steun en dat mijn deelname representatief
is voor waar het (forum / organisatie) voor staat of zegt te staan. Dit is niet onbelangrijk. Het komt vaak genoeg
voor dat de zelfverklaarde representant meer moeite gaat steken in het behoud van het eilandje dan de zaak voor
staan waar het toch om te doen zou moeten zijn.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door Dieuwertje »

janine2363 schreef: 27 sep 2017, 21:24Om terug te komen op de vechters/vertegenwoordigers. Ik ben daarom dan ook heel selectief in wie ik het recht
geef mij te vertegenwoordigen. Ik schrijf b.v. wel op dit forum, maar ik zal niet accepteren dat dit forum (of
wie het organiseerd) daar de conclusie uit trekt dat ik hen impliciet steun en dat mijn deelname representatief
is voor waar het (forum / organisatie) voor staat of zegt te staan. Dit is niet onbelangrijk. Het komt vaak genoeg
voor dat de zelfverklaarde representant meer moeite gaat steken in het behoud van het eilandje dan de zaak voor
staan waar het toch om te doen zou moeten zijn.
Daarom is ook het idee van de vereniging t-Nederland dat de leden een gezamenlijk standpunt naar voren kunnen brengen. Nu komt het nog voor dat er wel geluid is uit de transhoek, maar zonder een mandaat van de groep. Het is op zijn best de mening van de meerderheid van een clubje dat bij elkaar gezeten heeft. Dat kan ook de mening van de meerderheid zijn, maar kan daar ook flink naast zitten.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door janine2363 »

Dieuwertje schreef: 27 sep 2017, 23:25 Daarom is ook het idee van de vereniging t-Nederland dat de leden een gezamenlijk standpunt naar voren kunnen brengen.
Om te kunnen representeren heb je meer nodig dan alleen leden, ook hun inspraak, bijdrage en consent
Dieuwertje schreef: 27 sep 2017, 23:25 Nu komt het nog voor dat er wel geluid is uit de transhoek, maar zonder een mandaat van de groep. Het is op zijn best de mening van de meerderheid van een clubje dat bij elkaar gezeten heeft. Dat kan ook de mening van de meerderheid zijn, maar kan daar ook flink naast zitten.
Mijn punt helemaal. En vervolgens splitsen groepjes zich op de fijnere punten van de dogma's van de luidst roependen. (Hoeveel protestantse kerken telt Nederland ?) Ik denk erover om T-Overkoepelend-Belgisch-en-Nederlands-Limburg-met-uitzondering-van-Venlo groepje op te richten. Any takers ?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: toch geraakt door aanvallen

Bericht door janine2363 »

Dieuwertje schreef: 27 sep 2017, 23:25 Nu komt het nog voor dat er wel geluid is uit de transhoek, maar zonder een mandaat van de groep. ...
In het kader van het 5-jarige bestaan van het regenbooghuis in Hasselt, ben ik net geinterviewd door de Belgische radio,
dus nu ben ik zelf nogal letterlijk "geluid uit de transhoek, zonder een mandaat van de groep" geworden.

Geen nood, ik heb, in overeenstemming met mijn credo, gezegd dat ik enkel mijzelf representeer en vervolgens zoveel gebabbeld dat ze nu nog een manier moeten vinden om mij samen te vatten in de beschikbare airtime. Er zijn dus mensen bij de radio die nog van een uitdaging houden.

In de lijn van de categorie: "Hoe voelt dat nou"; Dat is waar het interview over ging. Hoe voelt het voor mij, maar ook, hoe voelt het voor mijn naasten.
Plaats reactie