Ik voel me super verdrietig :(

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Nate_0 »

Je kunt niet altijd bij je vriend in de buurt zijn, en jezelf mee laten slepen door zijn depressie gaat hem niet helpen en jou ook niet.

Maar hem een veilig contact bieden met een ander kan wel heel erg waardevol zijn--net als wat Dieuwertje zegt, in contact blijven is zo ontzettend belangrijk. Het voelt alsof je tegen je gevoel in gaat op het moment dat je depressief bent, vandaar dat hij het waarschijnlijk niet wil, want hij heeft het gevoel dat hij niks voor jou betekent etc. maar een depressie is meestal beter te verdragen/minder heftig/etc. op het moment dat de persoon die aan de depressie lijdt in contact blijft met anderen, en dan voornamelijk positieve contacten. Een depressie komt trouwens ook niet opeens--hij wil jou beschermen en heeft het waarschijnlijk daarom niet gezegd toen het slechter begon te gaan tot het zo ver heen was dat het niet anders kon. Als hij nog geen professionele hulp krijgt wil ik er wel op aandringen dat hij dit zoekt/jij hem helpt dit te zoeken.

Dat kan dus ook fysieke aanwezigheid zijn. Ik weet dat in de momenten waarop ik ontzettend depri ben, ik vooral iemand wil die me een knuffel kan geven, die snapt dat ik me kut voel en bij me blijft ondanks alles, los van gesprekken oid die je zou kunnen voeren.

In ieder geval, heel veel succes met de situatie. :hug2:
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Sophia,

Hoop dat je inmiddels al wat beter voelt??
Wilde eerder reageren maar was zelf even in de lappenmand geestelijk maar wat Nate zegt sluit ik mij zeker bij aan.
Dat hij zich afsluit voor jou heeft inderdaad niks met Gender te maken, ik doe precies hetzelfde als ik mij even rot voel..
Gooi alles even uit wat maar tot erger kan leiden, smartphone of PC en bekijk en lees dingen op dat moment wel maar reageer later.
Zou toch proberen hem uit die put te trekken, laat in elk geval weten dat je hem niet in de steek laat(Al laat je dat genoeg blijken je posting terug lezende..)
Aan de andere kant als hij echt geen kant op wil dan houdt het voor jou zelf ook op gegeven moment toch beetje op.
Je moet ook hoe naar dit ook klinkt misschien aan jezelf blijven denken want je hebt genoeg om zelf mee om te gaan.

Dat je er vreselijk van baalt dat je operatie met een jaar is uitgesteld kan ik mij heel erg voorstellen, je rekent ergens op en leef er naartoe en dan bam weg doel en je blije gevoel.
Maar waarom moet dit een jaar duren is dan mijn vraag meteen???
Dat moet toch allemaal vele malen sneller kunnen lijkt mij zo.

Wens je een veel betere periode toe en sterkte voor de komende tijd.

Liefs:Lisa
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door SophiaW »

Hoi iedereen,

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het gaat ondertussen alweer wat beter. Ik heb toch weer met mijn vriend kunnen afspreken. Op het begin was hij wel nog echt heel depressief maar het hielp hem wel om weer samen te zijn. Het gaat nu wel weer wat beter, hoewel hij niet veel tegenslagen kan hebben. We hebben wat leuke dingen samen gedaan en hij kan weer lachen, en daar ben ik wel echt heel blij om :)

De operatie is een jaar uitgesteld, omdat we alleen maar in de zomervakantie naar Thailand kunnen gaan. We hebben het allebei superdruk met studeren en bovendien betaald mijn vriend volgend jaar zijn hele studie uit eigen zak omdat hij geen studiefinanciering meer krijgt dus we kunnen het ons niet veroorloven om gedurende het schooljaar een maand afwezig te zijn. de verzekeraar en het VU zijn ontzettend langzaam met het regelen van verklaringen en een machtiging dat ondanks dat ik in maart al groen licht had voor de operatie, het niet op tijd rond komt om in juli/augustus te gaan. Het word ook steeds duurder om vliegtickets te kopen en er moet ook nog een operatiedatum vastgesteld worden. Het ziet er gewoon niet naar uit dat dat allemaal nog op tijd geregeld kan worden. Dat betekent voor ons dus dat we weer een jaar kunnen wachten tot de volgende zomervakantie :(