Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik voel me super verdrietig :(

Gevoelens die je met de wereld deelt
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door SophiaW »

Hallo iedereen.

Ik zou graag mijn gevoelens met jullie willen delen, ik voel mij echt heel verdrietig op dit moment.

Ik ben een jonge vrouw van 23 en ik ben transgender. Een paar maanden geleden ging alles goed, had ik een mooi uitzicht op de toekomst en voelde ik me sinds een van de eerste keren in mijn leven echt gelukkig. Nu is alles anders.

Elke ochtend als ik wakker word, voel ik mij echt heel kut als ik in de spiegel kijk. Ik haat mijn lichaam zoals die nu is. Elke dag als ik naar school ga, moet ik delen van mijn lichaam verbergen voor de buitenwereld. Ik voel mij constant bewust hiervan en ik ben de hele tijd bang dat het niet goed verborgen is en dat mensen misschien kunnen zien dat ik transgender ben.

Al 2 jaar lang had ik in mijn hoofd dat ik in de zomer van 2017 de operatie heb, en dat ik mijzelf dan eindelijk mooi kan vinden en dat ik weer vrij kan zijn en mezelf niet constant hoef te verbergen. Maar omdat de verzekeraar en het vumc mij in alles tegenwerken gaat dit niet meer lukken, en moet ik nóg een heel jaar wachten :cry: Ik voel mij daar zo verdrietig om, ik had mij er zo veel op verheugd :cry:

Ik weet niet of ik het nog wel kan volhouden, om nou wéér een heel jaar zo naar school te moeten gaan, mezelf constant bewust zijn van wat ik moet verbergen en of het niet zichtbaar is.. :(

Het gaat nu ook ineens superslecht met mijn vriend, hij heeft een depressie en hij sluit mij compleet buiten. Hij wilt mij niet meer zien en hij wilt alleen zijn. Ik probeer hem de ruimte te geven, maar ik voel mij gewoon zo verdrietig om dat hij zich zo slecht voelt. :cry: Ik wil hem helpen en troosten maar hij sluit mij alleen maar buiten. Hij zegt dat hij dat doet omdat hij mij niet wilt kwetsen als hij zo is. Maar het kwetst mij juist dat hij mij compleet buitensluit. Ik hou van hem en ik wil dat het goed gaat met hem, en ik wil er voor hem zijn als hij zicht kut voelt. Maar op deze manier kan ik helemaal niks voor hem betekenen en dat doet mij echt veel pijn :cry: Hij is er altijd voor mij als ik me kut voel of lelijk voel, en ik wil er ook voor hem kunnen zijn. Ik voel me zo slecht en verdrietig als hij zich verdrietig voelt. :cry: ik wil dat hij gelukkig is.

Ik denk dat het even allemaal te veel is voor me vandaag :cry:
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Elise »

He Sophia,

Wat ontzettend balen zeg dat alles zo tegen zit. Ik snap het wel dat het alles bij elkaar dan even teveel wordt.

Wil je nog steeds naar het buitenland voor de operatie? En is dat de reden dat het VU en de verzekering dwars liggen?

Vervelend dat het in je relatie even minder goed loopt. Ik ken je vriendje niet persoonlijk maar mannen hebben wel vaak de neiging als er iets is om zich even af te sluiten, en het probleem zelf op te lossen. Voor sommigen werkt dit ook, voor anderen minder goed. Het klinkt voor mij alsof hij jou ook niet wil belasten met zijn problemen. Ik hoop dat hij voor zichzelf wel de juiste hulp vindt, want als hij er zelf niet uit komt is het voor hem wellicht wel belangrijk om hier met de huisarts even over te kunnen praten.

Ik vind het echt heel vervelend voor je. Je weet, je mag me altijd een berichtje sturen. En ik zal je ook even mijn facebook link doorsturen dat is wellicht makkelijker.

:hug2:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Jannet V »

maar mannen hebben wel vaak de neiging als er iets is om zich even af te sluiten, en het probleem zelf op te lossen.
Vrouwen daarentegen hebben vaak de neiging om zichzelf even weg te cijferen, zichzelf even ondergeschikt maken aan de situatie, of denk ik nu heel erg vorige eeuw. Toen werkte het wel!
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door SophiaW »

Volgens mij heeft het niks met man en vrouw te maken maar meer met je persoonlijkheid. Erik is altijd al heel erg op zichzelf, maar nu hij zich zo rot voelt wilt hij echt hélemaal alleen zijn. Ik snap wel waarom hij dat wilt alleen het voelt voor mij gewoon niet goed, omdat ik juist mij hem wil zijn om hem wat op te vrolijken.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Dieuwertje »

Depressie is een lastig beest. Het heeft ook een groot effect op de directe omgeving. En dat is denk ik wat jij nu ervaart. Je wordt meegezogen in de depressie van je naaste. Dat is niet wat hij wil of met opzet doet. Het gebeurd gewoon. En daar wat aan doen is ook best lastig. De enige oplossing die werkt (zeg ik als niet psycholoog) is in gesprek blijven. Al dan niet met professionele hulp daarbij.
:hug2:
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door SophiaW »

Ja dat is precies wat ik ervaar. Als ik weet dat hij alleen thuis zit en zich rot voelt, voel ik mij gelijk ook rot. En dat is precies wat hij wilt voorkomen door alleen te zijn, maar dat kan hij niet voorkomen want zo voel ik mij nou eenmaal.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Jer158 »

Het laatste wat veel mensen willen is dat hun eigen problemen ook anderen ongelukkig maken. Het is nogal een druk op iemand die zich toch al k*t voelt, verantwoordelijk zijn voor jouw geluk... Grote kans dat je vriend je daarvan hoopt te beschermen door afstand te nemen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door Jer158 »

Wat balen dat het zo tegen lijkt te zitten op dit moment, Sophia :hug2:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door wiggeltje »

ik ben hier geen ster in en ken uiteraard ook jullie situatie niet persoonlijk.. (jou & je vriend)

maar is er niet een mogelijkheid om gewoon 'iets' leuks te kunnen doen met je vriend? dagje bios of zo, en/ of lekker ergens gaan uiteten? Even ergens uiteten ( dus niet in een snackbar) werkt goed als rust om tot elkaar te komen. Je moet dan sowieso wachten tot de kok het eten klaar heeft, drinken jullie iets tevoren. Als laatst een toetje. Lekker uiteten kan de boel magisch opvrolijken. Kies een restaurant uit waar het niet te herrie is, ..iets romantisch.

Het kost idd wel iets, misschien dat je wat bij je ouders kunt vragen voor je dîner

Heb je veel natuur om je heen, waar je woont? Als hij daarvan is (of jij) een wandeling maken.

Hoe dan ook, de verdriet gaat eens over en ik hoop graag dat je er sterk in houd, met of zonder je vriend. Vraag 'm of hij zin heeft in een leuke plan. Je kunt hem ook vragen een interactieve museum bezoeken, dat houd jullie even weg van alle gedachtes, om misschien maar even niet aan de problemen te denken. Maar hou vooral je moed erin, zet graag de stap naar het leuke toe, en als hij deze niet zet.. (sorry om dit te zeggen) ..ga gerust op zoek naar een ander.

ik hoop dat mijn bericht niet awkward overkomt en er misschien een tip in zit. Ik wens je het goede toe.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Ik voel me super verdrietig :(

Bericht door wiggeltje »

hoe dan ook,... wel lullig voor je de situatie, ik hoop dat het je snel weer beter gaat :hug2:

rot dat de VU zo traag en langdradig doet :(