Jezelf zijn is best moeilijk

Gevoelens die je met de wereld deelt
DDJ
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:56
Gender: Trans MtF

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door DDJ »

Phlox schreef: 22 jul 2018, 02:55 Als je niet blij bent met wat je hebt, wees dan blij met wat je niet hebt.
Had ik dat drie jaar geleden gedaan, dan had ik hier nu niet gezeten.

"Zolang het verlangen bestaat, bestaat ook de mogelijkheid dat het realiteit word"
hell and back <---> lust for life
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door Gwenda »

DDJ schreef:
Phlox schreef: 22 jul 2018, 02:55 Als je niet blij bent met wat je hebt, wees dan blij met wat je niet hebt.
Had ik dat drie jaar geleden gedaan, dan had ik hier nu niet gezeten.

"Zolang het verlangen bestaat, bestaat ook de mogelijkheid dat het realiteit word"
Als je het verlangen voor je ziet wordt het reëel.
DDJ
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:56
Gender: Trans MtF

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door DDJ »

Gwenda schreef: 08 aug 2018, 22:08 Als je het verlangen voor je ziet wordt het reëel.
Ook dan kan het nog beangstigend zijn.
Dus dan wordt het alsnog niet bevredigd.
Maar meen gezien de o.p. en het laatste bericht van de t.s. dat het daar inmiddels wel goed zit.
hell and back <---> lust for life
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door Gwenda »

DDJ schreef:
Gwenda schreef: 08 aug 2018, 22:08 Als je het verlangen voor je ziet wordt het reëel.
Ook dan kan het nog beangstigend zijn.
Dus dan wordt het alsnog niet bevredigd.
Maar meen gezien de o.p. en het laatste bericht van de t.s. dat het daar inmiddels wel goed zit.
Zeker kan het beangstigend zijn. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent.

Het is denk ik ook een beetje wennen aan. Ik denk persoonlijk dat je gek wordt als je van de ene op de andere dag de knop om zet en als het andere geslacht door gaat.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door Marica »

Gwenda schreef: 08 aug 2018, 22:46
DDJ schreef:
Gwenda schreef: 08 aug 2018, 22:08 Als je het verlangen voor je ziet wordt het reëel.
Ook dan kan het nog beangstigend zijn.
Dus dan wordt het alsnog niet bevredigd.
Maar meen gezien de o.p. en het laatste bericht van de t.s. dat het daar inmiddels wel goed zit.
Zeker kan het beangstigend zijn. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent.

Het is denk ik ook een beetje wennen aan. Ik denk persoonlijk dat je gek wordt als je van de ene op de andere dag de knop om zet en als het andere geslacht door gaat.
Ik droeg al rokken als man, dat maakte de switch wel makkelijker om als vrouw te gaan leven. Wat ik nu dus 24/7 doe.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door Gwenda »

Ik moest in het begin even wennen aan wat dingen. Echter nu ik zon beetje fulltime vrouw ben, voelt alles veel natuurlijker en geniet ik can allerlei dingen waar ik vroeger niet van kon genieten omdat het niet hoorde bij dat geslacht.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door janine2363 »

Gwenda schreef: 08 aug 2018, 22:46 Het is denk ik ook een beetje wennen aan. Ik denk persoonlijk dat je gek wordt als je van de ene op de andere dag de knop om zet en als het andere geslacht door gaat.
Oeps ... dat verklaard ;-)

Toch is dit wat ik gedaan heb. Ben op 31 juli 2017 op mijzelf gaan wonen en naar mijn werk gegaan. Mijn oude kleding in een doos gedaan en dat was het. Maar ja, dat was natuurlijk eigenlijk enkel een verandering van kleding en naam. De veranderingen in mij, dat is een continu process. De enige knop die hier omgezet kan worden is de keuze er gewoon voor te gaan. En die knop was eigenlijk al veel eerder omgezet anders was ik niet op mijzelf gaan wonen en gedag hebben moeten zeggen tegen familie en gezin.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Jezelf zijn is best moeilijk

Bericht door anon20181206 »

Voor mij, persoonlijk, is het een kwestie van gewenning.
Vele dingen durfde ik gewoon niet, nu ik accepteer wie ik ben, langzaam maar zeker komt dat steeds verder los. Het kan wel. Het zat er altijd al in. Maar iets hield me tegen. Nu steeds minder.
Elke acceptatie van de omgeving is nog een overwinning, maar er zal geen acceptatie meer gevierd hoeven worden als ik in de menigte opga.
Dan is het vanzelfsprekend.
Plaats reactie