Nieuwe chat! Zie dit topic.

eerste stap gezet

Gevoelens die je met de wereld deelt
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: eerste stap gezet

Bericht door Citizen Erased »

Ik denk dat je jezelf moet afvragen of je in transitie zou gaan wanneer je géén relatie had gehad.. als dat antwoord volmondig "ja" is zou ik het hier zeker niet bij laten zitten.
Het zou zomaar kunnen dat je anders pak 'm beet een decennium verder bent, relatie gaat uit (of niet) en je realiseert je dat die '80%' van nu waarschijnlijk bestond uit veiligheid en met geluk weinig te maken had.
Ga voor jezelf en neem diegenen met je mee die ook voor jou willen gaan, zoals je bent. Voor de volle honderd procent.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: eerste stap gezet

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Colin,

Las net je draadje,

Ik kende eerder een huwelijk ( jaren tachtig en scheiden, was toen nog verplicht). Mijn ex, hield enorm van me en ik eigenlijk ook van hem. Maar, ik hield van hem zoals hij was en is. Hij hield van me zoals hij wilde dat ik was en bleef, zijn " vrouw". Ik hield van hem niet als zijn "vrouw", maar eerder als vriend en mijn toeverlaat tegen beter weten in ( geboren als vrouw-zijnde, en nog onwetende GD te hebben).

Toen, ik het hem vertelde, was ik al in behandeling te Gent ( GD). En stilaan werd het me duidelijk, dat mijn huwelijk compleet fout was, één grote leugen vol zelfbedrog. Tegenover mezelf, tegenover hem, tegenover iedereen. Gevolg een lange vechtscheiding waar ik, achteraf zeker geen moment spijt van heb, integendeel.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
colin24
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2017, 16:49
Gender: Trans FtM

Re: eerste stap gezet (help)

Bericht door colin24 »

heey, ik ben een tijdje afwezig geweest om te kijken of het zo verder kon/kan nu mijn vriend het weet. het gaat redelijk goed alleen het gevoel van wat ik ben gaat niet weg. nu hoor ik ook van mensen om me heen dat ik hier mee door moet gaan en mijn vriend aan de kant moet zetten...(hij is de enige die mij tegen houd om dit te doen). maar ja ik hou super veel van hem dus zo makkelijk is dat niet, anders was ik al bij hem weg geweest. nu loop ik bij een psycholoog en vertelde mij dat het goed is om met andere transgenders ''live'' te gaan praten en niet alleen via pc en zo. nou lijkt me dat een goed idee, maar waar moet ik beginnen? ik woon zelf in de buurt van Eindhoven. kan iemand mij op weg helpen? ik wil zelf ook dolgraag andere ontmoeten en zo kijken hoe het is en wat voor gevoel ik er dan bij heb.

gr colin
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: eerste stap gezet

Bericht door Mr.X »

Ik vind het altijd heel naar om te lezen dat partners mensen tegenhouden zichzelf te zijn. Natuurlijk begrijp ik dat partners liever iemand houden zoals hij/zij is, en ze vrolijk verder kunnen met hun leven. Maar zo werkt het niet.
Een partner zou van je moeten houden, en je dus het beste toe moeten wensen. Jezelf niet kunnen zijn, en zelfs ongelukkig zijn in je eigen lichaam, voor een partner valt niet onder 'het beste'. Het is ronduit zelfzuchtig om dit te verlangen van een partner, een teken dat je toch echt beter af bent zonder hem. Niet je eigen geluk vinden is zeker niet fijn, want je houdt het tegen voor iemand waar je waarschijnlijk niet bij blijft (de meeste mensen blijven niet hun leven lang bij dezelfde persoon, namelijk). Dan is er een grote kans dat je laren later spijt krijgt dat je het niet eerder had gedaan.

Maar goed, je geeft zelf al aan dat het niet zo makkelijk is om bij hem weg te gaan. Ik zelf woon niet in de buurt van eindhoven, maar er zijn vast anderen die dat wel doen, en met je in gesprek willen gaan :)
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: eerste stap gezet (help)

Bericht door stella »

colin24 schreef: 22 sep 2017, 18:10 heey, ik ben een tijdje afwezig geweest om te kijken of het zo verder kon/kan nu mijn vriend het weet. het gaat redelijk goed alleen het gevoel van wat ik ben gaat niet weg. nu hoor ik ook van mensen om me heen dat ik hier mee door moet gaan en mijn vriend aan de kant moet zetten...(hij is de enige die mij tegen houd om dit te doen). maar ja ik hou super veel van hem dus zo makkelijk is dat niet, anders was ik al bij hem weg geweest. nu loop ik bij een psycholoog en vertelde mij dat het goed is om met andere transgenders ''live'' te gaan praten en niet alleen via pc en zo. nou lijkt me dat een goed idee, maar waar moet ik beginnen? ik woon zelf in de buurt van Eindhoven. kan iemand mij op weg helpen? ik wil zelf ook dolgraag andere ontmoeten en zo kijken hoe het is en wat voor gevoel ik er dan bij heb.

gr colin
Je hebt in Eindhoven elke maand een avond van https://www.tg040.nl. Deze avond is gemengd, travestieten en transgenders. Daarbij heb ik het idee dat hier meer de focus ligt op MTF dan op FTM.

Een andere optie is een keer contact opnemen met de 2 maandelijkse jongeren bijeenkomst http://coceindhoven.nl/yunge/. Ik zie wel op je profiel dat je net te oud bent, maar misschien kunnen ze toch iets voor je betekenen als je contact opneemt.
Gebruikersavatar
colin24
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2017, 16:49
Gender: Trans FtM

Re: eerste stap gezet

Bericht door colin24 »

Heey dank je :). Ik zal eens kijken. Ff vragen kan mooit kwaad natuurlijk. Ik las daar ook iets over young & restless cafe elke vrijdag avond. Kan daar ook eens kijken. Maar nogmaals bedankt :D
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: eerste stap gezet

Bericht door Marijn »

colin24 schreef: 23 sep 2017, 08:56 Heey dank je :). Ik zal eens kijken. Ff vragen kan mooit kwaad natuurlijk. Ik las daar ook iets over young & restless cafe elke vrijdag avond. Kan daar ook eens kijken. Maar nogmaals bedankt :D
En er is natuurlijk het T-Café van T-Nederland ieder vier weken in Breda. En het besloten café, ik meen ook in Breda. Zie de homepage. Eindhoven-Breda lijkt me goed te doen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eerste stap gezet

Bericht door Eva »

Marijn schreef: 25 sep 2017, 11:29 ... En het besloten café, ik meen ook in Breda.
De Besloten Groep-avond vindt plaats in een redelijk knus zaaltje; niet in een café ;)
We gaan elkaar daar overigens binnenkort ontmoeten :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: eerste stap gezet

Bericht door Marijn »

Eva schreef: 25 sep 2017, 14:05 De Besloten Groep-avond vindt plaats in een redelijk knus zaaltje; niet in een café ;)
We gaan elkaar daar overigens binnenkort ontmoeten :)
Dat het niet in een café was nam ik wel aan. Ik bedoelde soort van een besloten versie van het T-Café. En ik zag het in de andere thread. Top!
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown