Waar hoor ik thuis ?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Anon20230219 »

Wat ik van vooral oudere transvrouwen hoor boven de 55 is dat ze weinig tot geen borstgroei meer van de hormonen krijgen...
Nou heb ik er maar een paar gesproken en een ieder is anders uiteraard
Als je iets eng vind om te doen of je er angstig voor bent dan moet je het gewoon niet doen, volg je gevoel zeg ik dan.

Liefs:Lisa
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Anon20190501 »

Eens met Nate_0: wees ajb erg voorzichtig met zelfmedicatie. Wanneer je tegelijk start met meerdere producten, zal je bovendien nooit weten welk nu echt effectief was.

Dat gezegd zijnde, bij mij duurde het slechts enkele maanden voor er duidelijk iets begon te groeien (Oestrogel 0.06, in flacon)
Lisa1973 schreef: 21 jul 2017, 23:25 Als je iets eng vind om te doen of je er angstig voor bent dan moet je het gewoon niet doen, volg je gevoel zeg ik dan.
Daar ben ik dan weer totaal niet mee eens. Mijn Devies: Wanneer je wil groeien als mens moet je regelmatig uit je comfortzone stappen en de "veiligheid" achter je laten. Anders blijf je ter plaatse trappelen. En inderdaad, soms kunnen de gevolgen pijnlijk zijn. Wat mij betreft geldt "no pain no gain" in deze echter nog veel meer dan voor fysieke training.

Dit alles is natuurlijk geheel IMNSHO.

Concreet: Beginnen met mijn transitie vond ik héél eng en voelde erg onveilig. Had ik het dan niet moeten doen? Tja...

Sorry voor offtopic rant, dit is een stokpaardje van me.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Anon20230219 »

Sigrid schreef: 24 jul 2017, 13:24 Eens met Nate_0: wees ajb erg voorzichtig met zelfmedicatie. Wanneer je tegelijk start met meerdere producten, zal je bovendien nooit weten welk nu echt effectief was.

Dat gezegd zijnde, bij mij duurde het slechts enkele maanden voor er duidelijk iets begon te groeien (Oestrogel 0.06, in flacon)
Lisa1973 schreef: 21 jul 2017, 23:25 Als je iets eng vind om te doen of je er angstig voor bent dan moet je het gewoon niet doen, volg je gevoel zeg ik dan.
Daar ben ik dan weer totaal niet mee eens. Mijn Devies: Wanneer je wil groeien als mens moet je regelmatig uit je comfortzone stappen en de "veiligheid" achter je laten. Anders blijf je ter plaatse trappelen. En inderdaad, soms kunnen de gevolgen pijnlijk zijn. Wat mij betreft geldt "no pain no gain" in deze echter nog veel meer dan voor fysieke training.

Dit alles is natuurlijk geheel IMNSHO.

Concreet: Beginnen met mijn transitie vond ik héél eng en voelde erg onveilig. Had ik het dan niet moeten doen? Tja...

Sorry voor offtopic rant, dit is een stokpaardje van me.
Tja ik had hier op kunnen wachten, maar wat heb je er aan als je je grenzen verlegd en er doodziek van wordt???
Ben best van grenzen verleggen maar daar zijn toch wel gradaties in...
Tijdje geleden kon ik hormonen krijgen van iemand en ok..tuurlijk als ik niet zou nadenken had ik ze inmiddels al gebruikt..want liever vorig jaar er al aan begonnen dan nog afwachtende zoals nu.
Maar voor het zelfde geldt was ik er hartstikke ziek van geworden, dan stop je met roken omdat je je gezondheid wilt verbeteren zodat je met minder risico aan de HRT kan gaan beginnen ooit...en dan breng je je eigen op een andere manier in gevaar.
Nogmaals niet dat ik het niet wilde maar mijn gezond verstand gebruikt..
Grenzen verleggen doe ik liever op andere manieren..in mijn muziek of een keer boven de 70 kilometer per uur zien te fietsen mits dat veilig kan..
Emma1981
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 nov 2016, 23:41
Gender: Trans MtF

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Emma1981 »

Wel overwogen risico's nemen is normaal. Dat ieder mens voor zichzelf die risico's anders afweegt is ook normaal en te verwachten.

Ben het specifiek over het onderwerp van DIY HRT het wel met nate_0 eens.
Lau92
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 jul 2017, 23:28
Gender: Genderfluid
Locatie: Drenthe

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Lau92 »

Mijn voorgangers hebben er ook al eea over gezegd natuurlijk, maar jij bent de enige die jezelf in een hokje kan stoppen, als dat is wat je nodig hebt. Hulp daarbij inschakelen is mi nooit verkeerd, kan je heloen vanuit andere perspectieven naar jezelf te leren kijken en jezelf leren kennen.
Je zegt dat je je wel echt vrouw voelt, maar niet te ver wilt gaan ivm je huidige relatie. Bespreek je dat met je partner? Je geeft aan dat ze het niet verdient, maar verdien jij het wel om jezelf niet te kunnen laten zien?

Voor wat betreft je DIY hormonen, daarover kan ik niks zinnigs zeggen, dat is jouw keuze. Maar denk goed aan jezelf en zorg goed voor jezelf!
Can we be just who we are?
Doesn't matter if the road is far
'Cause there are no regrets and there is no stress
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Jill »

Wat je in ieder geval kan doen ontremt de diy medicatie. Is om dat samen in overleg met je huisarts te doen. En maandelijks of 3 maandelijks je bloed laten afnemen voor controle. Ik weet niet precies hoe dat gaat. En of de check ups kloppen, maar safety first!!!
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Linda »

Bedankt allen voor de reacties,wat mijn vriendin betreft zijn we een stap verder,ze aanvaard dat ik thuis als vrouw gekleed ga en ze is akkoord om eerlang met haar,de vriendin van mijn overleden vader en mezelf een uitstapje te maken met mij EN FEMME :hbeat:
Ze wil echter niet dat EN FEMME hier de deur uitstap dus dat wordt improviseren,toch een flinke stap vooruit vind ik.
Ook heeft ze me geschminkt,al was het resultaat niet meteen mijn zin,je zag er bijna niks van. Ik heb mijn profielfoto gewijzigd. Kunnen jullie aan de hand daarvan zeggen wat de beste make up voor me zou zijn?
Vorige week was ik de hond uitlaten en als ik weer thuis kwam lag de make up klaar op tafel,schrok ik wel aangenaam van,ik zei vandaag niet om geen druk te creeeren maar ze stond erop om me te maquileren,wederom met een miniem resultaat,ze houdt zelf bij haar ook niet van opvallende make up.
Niet dat het bij mij opvallend moet zijn maar een beetje meer mag het wel zijn. Ze is ook niet echt een artieste met make up,ze zou graag een cursus volgen.
Ze wil wel praten met mensen die bekend zijn met de "materie" om het zo maar even te noemen en heb daarom contact genomen met Genderflux in Antwerpen en heb een telefoon nummer gekregen waar ik mag naar bellen voor afspraak.
Wat de Oestrogel betreft,ik smeer hem nu dagelijks en als ik rare dingen begin te voelen zal ik overwegen er mee te stoppen.
Tot zover een kleine update.
Liefs,
Linda
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Ender »

je partner mag zich hier ook registeren, er is immers ook een forumplek voor direct naasten (al is deze nog niet zo heel erg actief).
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Linda »

Ja Ender, ik heb dat ook al aangebracht en je zou denken als ik ermee geconfronteerd zou worden dat ik dan zou gaan googlen maar dat wil ze niet,waarom ? Ik denk ontkenning. Ze wil wel er over praten met iemand van een groep waar ik nu aanstaande donderdag een afspraak mee heb gemaakt.
Ik bedoel ,ze gaat overal in mee en ik besef en ze doet dat goed ,soms moedigt ze het zelfs aan en soms blijkt toch dat het moeilijk is.
Verwerkings proces wss. Ik post zeker het resultaat van het gesprek hier
Isabelle
Berichten: 525
Lid geworden op: 19 jun 2016, 02:38
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Amsterdam

Re: Waar hoor ik thuis ?

Bericht door Isabelle »

Linda schreef: 24 aug 2017, 18:20 Ja Ender, ik heb dat ook al aangebracht en je zou denken als ik ermee geconfronteerd zou worden dat ik dan zou gaan googlen maar dat wil ze niet,waarom ? Ik denk ontkenning. Ze wil wel er over praten met iemand van een groep waar ik nu aanstaande donderdag een afspraak mee heb gemaakt.
Ik bedoel ,ze gaat overal in mee en ik besef en ze doet dat goed ,soms moedigt ze het zelfs aan en soms blijkt toch dat het moeilijk is.
Verwerkings proces wss. Ik post zeker het resultaat van het gesprek hier
Hoeft niet per se ontkenning te zijn. Mijn vader houd zich ook ver van alle documentaires en informatie. Volgens hem ben ik gewoon zijn dochter nu en hoeft hij de hele trans drama er niet bij (ben ik het btw helemaal mee eens). Wat hij wil weten over mij en mijn transitie vraagt hij aan mij en als er dingen zijn die me raken of dingen die ik wil dat hij weet, vertel ik die.
Als ik de documentaires bekijk, de presentatie van(mis)informatie en generalisering van ervaringen van transen zie, vind ik dit maar beter ook. Beter dat hij mij leert kennen en hoe ik dingen doe dan dat hij een studie naar transseksualiteit gaat volgen.
Dus niet iedereen hoeft te gaan googlen net zoals jij misschien zou doen.

wat ik me wel afvraag bij het gedachte proces.
Als je ontkenning erbij haalt dan denk ik : ontkenning van wat ? Doel je dan op confrontatie ?
Ze lijkt dingen te willen weten(gaat mee naar een afspraak waar ze dit wil halen) en vraagt jouw denk ik wel wanneer ze iets wil weten.
Ze doet het op haar eigen manier.
Wees voorzichtig met woorden als ontkenning, niet alleen neer te zetten, maar op basis van reactie van mensen die je misschien gaan bevestigen, het ook nog te gaan geloven.
Als iemand die je kende die woorden in het begin van jouw transitie ergens had neergezet, bedenk je dan wat het met jouw had gedaan. Wat als zij dat een keer opperde en anderen haar weer gingen bevestigen dat jij in ontkenning was.
andersom is het toch meteen een ander ding he.

kort gezegd : Wat jij denkt, denkt zij niet per se. Zorg niet dat jij voor jezelf wel al even gaat kijken hoe zij het voelt of bekijkt. Straks ga je het nog geloven ook en dat zonder haar inbreng (welke me het belangrijkst lijkt)
Plaats reactie