Wat raakt mij ?

Gevoelens die je met de wereld deelt
Plaats reactie
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Wat raakt mij ?

Bericht door janine2363 »

Ik heb een behoorlijk dikke huid, of ik ben gewoon te dom om dingen op te merken, dat kan natuurlijk ook.
Ik word ook niet snel boos, of ik ben gewoon te lui om me ergens druk over te maken, je weet 't nooit zeker.

Of is het dat ik, en dat zou natuurlijk niet slim zijn, mijn gevoelens afscherm en een beetje op pot (geen pun intended, dat was een ander onderwerp).

Enfin, er is toch iets wat mij zeer zeker raakt, die opmerking die leidt tot "instantaneous nuclear fision" tussen mijn oren, de meest "judgemental" opmerking die iemand naar mijn mening aan een transgender met kinderen kan maken.

"Coming out naar je kinderen ?!! Hoe durf je, wat denk je wel, wat doe je je kinderen aan !"

Wat is erger? De implicatie dat door mijzelf te zijn, ik niet van mijn kinderen zou houden. Of de suggestie dat liegen tegover je kinderen over echt belangrijke en moeilijke zaken het voorbeeld is dat je als ouder hoort te geven. Als kinderen wees jezelf, volg je waarheid, maar kijk niet naar mij want ik hoor dat voorbeeld niet te geven, dat is voor anderen, niet voor ons.

Grrr !! ;-)
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Wat raakt mij ?

Bericht door Dieuwertje »

Je
Grrr
is heel terecht. Helaas halen sommigen dat soort dingen aan om een transitie te veroordelen. Heel terecht stel je dat je toch eerlijk tegenover je kinderen moet zijn. Om nog maar te zwijgen over humeur. Niet in transitie gaan levert in het algemeen geen prettig mens op. En dat slaat weer over op je medemens en dus je kinderen. Maar dergelijke opmerkingen hakken er wel in.
Plaats reactie