Netflix en transgender.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Djaxx
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 mar 2014, 17:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Delft

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Djaxx »

Mocht je Videoland hebben is de documentaire marvel echt aan te raden om te kijken. Prachtig hoe deze jongeman over zichzelf verteld en laat zien!
AydenS
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 jan 2020, 20:09
Gender: Man

Re: Netflix en transgender.

Bericht door AydenS »

Girl staat er nu ook op, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Caelan »

Djaxx schreef: 07 jan 2020, 01:49 Mocht je Videoland hebben is de documentaire marvel echt aan te raden om te kijken. Prachtig hoe deze jongeman over zichzelf verteld en laat zien!
Marvel is zeker een aanrader! Geeft heel goed weer hoe het kan zijn.
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Maurits
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 nov 2017, 21:51
Gender: Man
Locatie: 023

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Maurits »

En hebben jullie POSE op Netflix al gezien?

Geweldig goeie serie over met name transvrouwen- (en
LHBTIQ+)-gemeenschap in de jaren '80 en '90 in New York, doorspekt met historische feiten.

Heel ontroerend hoe de trans- en homogemeenschap heeft (en vaak nog steeds) moeten knokken voor een beetje menswaardig bestaan. Tot tranen geroerd! :cry:
"May your choices reflect your hopes, not your fears." (Nelson Mandela)

Van dysforie naar euforie.


Afbeelding
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Netflix en transgender.

Bericht door mystory.nicky »

Ik weet nog dat ik op netflix naar "The Danich Girl" keek en me zelf er wel en niet in herkende maar nog niks door had dat ik transgender was.
En ik heb laatst "Girl" gekeken, prachtig mooi gespeeld, hoe dit meisje enorm met zich zelf worstelt.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Caelan
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:48
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Limburg

Re: Netflix en transgender.

Bericht door Caelan »

Ik moet zeggen dat ik me wel kon vinden in AJ and the Queen. Is een dragqueen serie, maar er zit een meisje in het verhaal die als jongen door het leven gaat. Dat doet ze om verschillende redenen overigens, maar een aantal van haar uitspraken vond ik wel pakkend. De reden waarom ze als jongen door het leven gaat, moet je natuurlijk zelf ondervinden.

Overigens ben ik ook fan van RuPaul, dus wellicht dat ik het daarom zo leuk vind.
"There will be haters, there will be doubters, there will be non-believers, and then there is you, proving them wrong."
Plaats reactie