Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hoe dat voelt....

Gevoelens die je met de wereld deelt
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Hoe dat voelt....

Bericht door Nienke »

Ik vindt het eigenlijk best moeilijk beknopt te verwoorden hoe dat nou exact voelt,
Ik denk dat het ook varieert van persoon op persoon en zeker de mate van balast.

Bij mij voelde het als een leven lang kleding in de kast te hebben waarvan je eigenlijk niets aan wilde, Veel denken, wie ben ik, wat ben ik, de zoektocht naar jezelf, Jaloezie naar vrouwen, mij ook thuis voelen tussen de vrouwen, mezelf niet voldoende te kunnen uiten wie ik ben, ergernis aan baard, het niet hebben van de borsten, mij moeten aanpassen een leven lang naar wat iedereen van je verwacht omdat je als man er uit ziet, een dubbel leven hebben, elke dag van wakker worden tot slapen gaan de vrouw in je hoofd, stilte in je hoofd wensen, niet meer hoeven en niet meer willen denken, het bang zijn om uit de kast te komen en alles te verliezen, misschien niet serieus genomen te worden, nooit en never ook nog als man oud willen worden en sterven, niet vrij zijn, je opgesloten voelen omdat je niet alles kunt zijn wie je bent (genderexpressie). afkeer hebben van alles wat bevestigd dat je man moet zijn, je echt niet fijn voelen, beklemmend, door gaan tot over je eigen grenzen, veel dingen gaan doen om niet meer te hoeven denken, afleiding, het niet meer verder kunnen, je tijd voelen weg tikken en niet gelukkig zijn... mijn eeuwig keelpijn.. fladders in je hoofd die op een rijtje gezet moesten worden om verder te kunnen.

zo voelde het voor mij voordat ik uit de kast kwam...

Sinds ik uit de kast ben;

Ik leef, voel me heel fijn, alles wat man was is gelukkig weg uit het huis, Vrij !, slaap lekkerder, geen keelpijn meer, meer rust in mijn hoofd
Sinds de moontjes Intenser geluk, en emotie die gemakkelijker aan de oppervlakte komt, het weten dat het lijf nu vrouwelijker zal worden doet mij goed.
Aangesproken worden als het gender wat je voelt is fijn.
Mijn vechterslust is terug, geen dubbelleven meer, wel nog meer op uiterlijk letten om er goed uit te zien.
Niets in huis meer hoeven verstoppen, overal over kunnen praten wat mij interesseert,
winkelen winkelen en winkelen... :) wat moet ik nog meer zeggen..
Ik leef niet meer in een schaduw en geheim waardoor ik voor mijn partner veel leuker ben geworden, "ik ben Mijzelf"
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Hoe dat voelt....

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mooi omschreven Nienke!
Irene