Nieuwe chat! Zie dit topic.

Trans zijn en maatschappij

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Trans zijn en maatschappij

Bericht door Anon20190712 »

Sigrid schreef: 14 nov 2017, 19:46
Lucas schreef: 13 nov 2017, 18:47 En bij veel toiletten zijn ofwel personeel
Laat me raden, jij vertoeft meestal in een verstedelijkte regio in NL?
Randstad of Achterhoek ;) Tweede deel van m'n zin was 'of ander mensen..'
Punt is, de kans dat je je bevind in een toilet met enkel een gevaarlijke gek die het toevallig op transgenders gemunt heeft, jij voor die gek niet passabel bent, die gek heel erg bezig is met andere mensen ipv pissen, je jezelf niet kunt verdedigen én er niemand in de wijde omgeving te vinden is, is nihil.
Volgens mij ligt die angst voor geweld meer bij ons dan bij de buitenwereld. Niet dat dat de angst minder erg maakt natuurlijk.
Denk zelf dat het ook komt door wat Nick zegt;
Nick schreef: 14 nov 2017, 19:41 Soms, heb ik de indruk dat we eerder als transgenders stilstaan ( Achteruitgaan, i.p.v. vooruit der aanvaarding). Het is nog steeds beter dan in mijn jonge tijd ( Eind jaren tachtig en negentig), hopelijk is het niet zo en maar: Mijn persoonlijke en foute indruk.

Grtz Nick ;)
Dat idee heb ik namelijk ook, ik dacht het komt door de manier waarop er om genderneutrale faciliteiten en aanpassingen wordt geroepen.
Omdat ik zie dat dat een soort afkeer en negativiteit teweeg brengt, ook bij mensen die helemaal niks tegen transgenders hadden.
Met als gevolg dat wij als groep ons weer minder welkom voelen op plekken met een duidelijke scheiding tussen M/V.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Trans zijn en maatschappij

Bericht door Anon20180311 »

Lucas schreef: 15 nov 2017, 11:10
Sigrid schreef: 14 nov 2017, 19:46
Lucas schreef: 13 nov 2017, 18:47 En bij veel toiletten zijn ofwel personeel
Laat me raden, jij vertoeft meestal in een verstedelijkte regio in NL?
Randstad of Achterhoek ;) Tweede deel van m'n zin was 'of ander mensen..'
Punt is, de kans dat je je bevind in een toilet met enkel een gevaarlijke gek die het toevallig op transgenders gemunt heeft, jij voor die gek niet passabel bent, die gek heel erg bezig is met andere mensen ipv pissen, je jezelf niet kunt verdedigen én er niemand in de wijde omgeving te vinden is, is nihil.
Volgens mij ligt die angst voor geweld meer bij ons dan bij de buitenwereld. Niet dat dat de angst minder erg maakt natuurlijk.
Denk zelf dat het ook komt door wat Nick zegt;
Nick schreef: 14 nov 2017, 19:41 Soms, heb ik de indruk dat we eerder als transgenders stilstaan ( Achteruitgaan, i.p.v. vooruit der aanvaarding). Het is nog steeds beter dan in mijn jonge tijd ( Eind jaren tachtig en negentig), hopelijk is het niet zo en maar: Mijn persoonlijke en foute indruk.

Grtz Nick ;)
Dat idee heb ik namelijk ook, ik dacht het komt door de manier waarop er om genderneutrale faciliteiten en aanpassingen wordt geroepen.
Omdat ik zie dat dat een soort afkeer en negativiteit teweeg brengt, ook bij mensen die helemaal niks tegen transgenders hadden.
Met als gevolg dat wij als groep ons weer minder welkom voelen op plekken met een duidelijke scheiding tussen M/V.
Hoi Lucas,

Maar net die duidelijke scheiding, maakt het voor transgenders zo moeilijk. En de vraag is, is die duidelijke scheiding echt zo belangrijk ? Als je daar, dan mensen op dieper vraagt, neen eigenlijk niet.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .