27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Gevoelens die je met de wereld deelt
Steffie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2016, 18:08
Gender: Onzeker

27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Steffie »

Ik ben een 27 jarige jongen.
Zolang als ik kan heugen hou ik al van alles wat voor dames bedoeld is.
Ik heb ook een flinke bak met dames kleding en dergelijke.
Ik vind dit dan ook veel mooier en leuker om te dragen.
Het liefst zou ik dit alleen maar doen.
Ik vind het niet altijd erg om een jongen te zijn maar soms dus wel. Zeker wel als ik met mijn vrienden ben en die dan aardig macho gedrag vertonen. Dit doe ik zelf niet en zit er ook niet in. Op verjaardagen sta ik ook altijd bij de dames zeg maar.
Maar ben ik nou gewoon een crossdresser of wil ik toch meer en echt continu als vrouw verder. Dat vind ik lastig, ik wil ook niet over 20 jaar spijt hebben dat ik dat niet gedaan heb ofzo.
Het lijkt mij heel fijn maar ook lastig want dan zal ik het toch naar buiten moeten brengen ook.
Ik voel mij vaker vrouw als man. Maar daar tegenin voel ik mij ook meer aangetrokken tot vrouwen.
Wat leid dat ik op 2 manieren naar vrouwen kijk.
Namelijk wat ziet zij er mooi uit! Zo zou ik er ook uit willen zien!
En. Dat is echt een leuk meisje daar zou ik wel mee willen zijn.

Erg lastig iig.

Ik hoor graag van jullie en het liefste zou ik ook iemand in de 20 uit mijn ongeving ( voorne putten) leren kennen om mee te praten en miss wat twijfels erin kan weg nemen .

Gr steffie
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Mr.X »

Hey Steffie, en welkom.

Er zijn een scala aan mogelijkheden wat er aan de hand is met je gevoelens, en alleen jij kunt beslissen welke de juiste is. Je kunt inderdaad een cross dresser zijn, of een transgender, of misschien zelfs genderfluid. Heb je je al aangemeld bij een genderteam voor hulp? De gesprekken die je voert met genderpsychologen kunnen je helpen ontdekken wat er speelt. En komt er dan uit dat je geen medische transitie wilt, of nodig hebt, dan is dat ook prima.

Dat je trouwens aangetrokken bent tot vrouwen is niet raar. Zou je wel transgender zijn, dan ben je gewoon lesbisch. We snap ik dat het twee gevoelens oplevert als je naar vrouwen kijkt. Zelf ben ik homo, dus heb precies hetzelfde als ik naar mannen kijk.
Steffie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2016, 18:08
Gender: Onzeker

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Steffie »

Ahh oke ja het is gewoon gek als je het zelf niet echt weet.
Wat is een genderteam?
Het kan dus wel dat ik eventueel een vrouw wil zijn en ook op vrouwen kan vallen?
Dat was voor mij ook niet echt iets waar ik aan dacht als iets wat zou kunnen.
Als ik aan het crossdressen ben voelt die kleding en alles juist zeg maar.
Iig bedankt voor je reactie

Gr steffie
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door stella »

Steffie schreef: 03 nov 2017, 17:30 Wat is een genderteam?
Een genderteam is een team van psychologen en eventuele artsen die je helpen uit te zoeken of en met welk gender je jezelf identificeert. Indien je jezelf anders identificeert dan hoe je bent geboren, zijn ze er ook voor je in de medische transitie. De 3 bekende locaties hier voor zijn de VU (Amsterdam), het UMCG (Groningen) en Stepwork (meerdere locaties).
Voor allen heb je een doorverwijzing van de huisarts nodig.
Steffie schreef: 03 nov 2017, 17:30 Het kan dus wel dat ik eventueel een vrouw wil zijn en ook op vrouwen kan vallen?
Kan prima! Je geslacht en seksuele voorkeur staan volledig los van elkaar. Zelf ben ik ook trans-vrouw en lesbienne. De twijfel die je daarover hebt komt ook vaker voor, ik heb daarover ook heel lang getwijfeld.
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Elise »

Steffie schreef: 03 nov 2017, 09:20 Het lijkt mij heel fijn maar ook lastig want dan zal ik het toch naar buiten moeten brengen ook.
Ik voel mij vaker vrouw als man. Maar daar tegenin voel ik mij ook meer aangetrokken tot vrouwen.
Wat leid dat ik op 2 manieren naar vrouwen kijk.
Namelijk wat ziet zij er mooi uit! Zo zou ik er ook uit willen zien!
En. Dat is echt een leuk meisje daar zou ik wel mee willen zijn.
Oh ik had dit echt zelf kunnen schrijven. Voor mij is dit ook erg verwarrend. En het laat me ook erg twijfelen, vooral als "daar zou ik wel mee willen" de boventoon voert.
stella schreef: 03 nov 2017, 17:49
Steffie schreef: 03 nov 2017, 17:30 Het kan dus wel dat ik eventueel een vrouw wil zijn en ook op vrouwen kan vallen?
Kan prima! Je geslacht en seksuele voorkeur staan volledig los van elkaar. Zelf ben ik ook trans-vrouw en lesbienne. De twijfel die je daarover hebt komt ook vaker voor, ik heb daarover ook heel lang getwijfeld.
Wat @Stella zegt. Het staat inderdaad wel los van elkaar maar het voelt niet altijd zo.
Steffie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2016, 18:08
Gender: Onzeker

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Steffie »

Ahh oke nou iig fijn dat ik niet de enige ben die daar last van heeft haha.
Dus ik moet soieso via de huisarts voor ik met zo iemand kan praten, van zo'n genderteam?

Ook zou ik het fijn vinden iemand in mijn omgeving te vinden die met hetzelfde heeft gezeten en de stap heeft gemaakt. Mooiste zou zijn als die ook nog van mij leeftijdscategorie zou zijn. Omdat je dan wat meer op een zelfde denkniveau zit haha met een leeftijdgenoot.

Dat zou handig zijn omdat diegene dat al heeft meegemaakt.

Heel erg bedankt voor alle reacties tot nu!
Gr Steffie
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Mr.X »

Ja, je huisarts moet je een verwijzing geven. Met die verwijzing kun je naar eerder genoemde bekende gender teams. Weet wel dat er wachtlijsten zijn die kunnen varieren van een paar maanden tot een jaar. Dus voordat je iemand kunt spreken via zo'n genderteam, ben je wel wat verder in de tijd.

En er zijn best veel lesbische transvrouwen (ook op dit forum) dus op vrouwen vallen is helemaal niet raar.

Aan mij heb je niks qua iemand vinden (ik zelf ben andersom, en woon niet in de buurt), maar er zijn genoeg mensen op dit forum die je vast wel verder kunnen helpen. Succes!
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door wiggeltje »

Sorry dat ik er laat mee aankom, maar je kunt ook ondertussen naar een praatgroep voor transgenders gaan. Is vast ook gezellig en je ontdekt er snel gelijkenissen in van andere personen. Dit kan je zeer goed op weg helpen. Gerust dat je daar ook twintigers kunt vinden en jonger of ouder. Transvisie.nl heeft ook diverse praatgroepen.

(voor als je het ooit nog terugleest)
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door TanjaUneken »

Ook van mij nog een late reactie. Ik worstelde met dezelfde gedachten en verbond het vrouw willen zijn aan op mannen vallen, wat ik dus niet deed.
Pas toen ik 57 was heb ik de knoop doorgehakt en ben volledig als vrouw door het leven gegaan. Wat een verademing, echt thuiskomen bij mezelf.
Ik denk wel eens, dit had ik eerder moeten doen toen ik 17, 27, 37, of 47 jaar oud was. Maar ja dat is achteraf gedacht. De geschiedenis laat zich niet veranderen. Mocht je nog meer willen uitzoeken over hoe dat bij jou zit, kun je ook nog terecht bij Transvisie Zorg, een GGZ instelling in Amsterdam waar (ervarings)deskundigen zitten op het gebied van transgenders. Zij hebben bijvoorbeeld een zoekersgroep, of als je wat zekerder bent van jouw wens in vrouw-zijn de startersgroep. Ook hiervoor is een verwijzing van de huisarts nodig. Ook kan ik Transvisie in Utrecht aanbevelen; hier ben je welkom zonder verwijzing.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Steffie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2016, 18:08
Gender: Onzeker

Re: 27 jaar m maar vind alles van de vrouw mooier

Bericht door Steffie »

Nu ben ik het die super laat reageert hihi, hartstikke bedankt allemaal.

Ik vind het wel eng als ik mijn huisarts moet vragen voor het genderteam, dat klinkt al best definitief.

Het is nu al een tijdje verder, mijn dames kleding overtreft onderhand mijn mannen kleding. (Love it , het is zo mooi)

En wat Tanja zegt, ik wil er niet pas op mijn 57ste achter komen dat ik toch transgender ben.

Het is lastig, en vind het een flinke stap om dit aan mijn huisarts te vragen.

Die praatgroepen wil ik graag proberen, net als een x als een net meisje naar buiten te gaan.

Ik vind toch vaak ( wil niemand beledigen) als ik iets opzoek erover dat crossdressers en dergelijke vaak heel hoerig gekleed zijn. Dat wil ik dus niet.

Ik wil gewoon een net meisje zijn ook al ben ik lang.

Misschien ga ik het aan mijn dokter vragen, ik ga iig zo'n praatgroep proberen.

En hopelijk snel een keer als net meisje naar buiten.

Bedankt voor alle reacties !

En meer tips zijn altijd welkom
Plaats reactie