De knoop doorgehakt? of niet?

Gevoelens die je met de wereld deelt
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: De knoop doorgehakt? of niet?

Bericht door janine2363 »

FlyLynn schreef: 29 dec 2017, 15:25 Alleen de twijfel bij mij komt omdat ik logischerwijs nooit cis-vrouw wordt, dat ik altijd transvrouw zou blijven. Zie ik mijzelf in die droom als trans-vrouw? Dan begin ik flink te twijfelen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Toen ik mijn wettelijke erkenning kreeg, voelde ik mij nog "trans-vrouw", gewoon mijn perceptie van mijzelf: "Vrouw", maar vraag me niet te defineren wat dat -precies- is, maar ook "trans", hoe ik mijn lichaam ervaar en hoe ik mij bewust ben hoe anderen mij zien, ik ben niet echt passabel in die zin.

Maar dat slijt snel weg, de voorvoegsels "cis" of "trans" hebben geen betekenis, mijn vrouw zijn, zit in essentie in mijn "vrouwelijkheid", hoe ik mij voel, hoe ik in de wereld sta, mijzelf en relaties met anderen zie/voel, noem het maar op. Veel meer dan wat lichamelijke kenmerken, al zijn die best wel belangrijk, maar veel ingewikkelder dan een simpele fysieke zin. Ik wil schoonheid (niet in de ijdeltuit maar esthetische zin), mij goed voelen in al zijn aspecten.

Dus wat heb ik eraan om mij te vergelijken met andere vrouwen die geboren zijn met ander DNA, ik ben hen niet en zij mij niet, maar dat maakt mij niet minder vrouw. Kan ik een leven leiden als hen ? Denk het niet, ik heb een ander pad gevolgt andere dingen geleert en het is een pad dat
niet mainstream is, dus zal ik ooit een relatie vinden zoals mijn hart dat wenst. Denk dat de kans klein is, maar als ikniet voor mijn vrouw zijn had gekozen, dan was de kans nul geweest, dus is er een andere weg dan gewoon jezelf zijn. Ik denk het niet. En het voelt zoooooooo fijn mijzelf te zijn :-)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: De knoop doorgehakt? of niet?

Bericht door Anon20210626 »

DE knoop doorgehakt .

Als ik het allemaal eens achteraf bekijk heb ik meerdere keren EEN knoop doorgehakt

De eerste keer was toen ik besefte wie ik eigenlijk ben en dat voelde als thuiskomen . De volgende was vanzelfsprekend , voor mij namelijk het vertellen aan mijn toenmalige echtgenote . Het was te groot voor mij te overweldigend om dit voor mij houden en ik he dit dan ook vrij snel gedaan .

Haar reactie was koel maar toch ben ik blij dat ik het gedaan heb . Ik was er aan onderdoor gegaan , het had me opgevreten als ik dit lang voor me had gehouden .

Toen het enkele jaren later allemaal niet meer ging en zij alles aan iedereen had verteld kwam de volgende knoop die doorgehakt werd en dat was eigenlijk de makkelijkste maar ook de meest definitieve . Ik ben als mezelf gaan leven .

De stappen om me aan te melden en alle volgende stappen noem ik eigenlijk geen knopen meer doorhakken maar hele logische vervolgstappen.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: De knoop doorgehakt? of niet?

Bericht door Benjamin »

janine2363 schreef: 30 dec 2017, 14:31 ik heb een ander pad gevolgt andere dingen geleert en het is een pad dat niet mainstream is, dus zal ik ooit een relatie vinden zoals mijn hart dat wenst.
Deze snap ik niet helemaal. Waarom zou je ondanks een andere route in het leven niet de relatie kunnen vinden zoals je hart dat wenst?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: De knoop doorgehakt? of niet?

Bericht door Hrafn »

Bij mij was het zo dat ik heel lang zowel 'man' als 'vrouw' kon zijn in dit lichaam maar in de loop der jaren ben ik meer en meer opgeschoven naar man en past mijn vrouwenlichaam mij niet meer. Het omslagpunt kwam pas dit jaar maar wat dat precies was weet ik niet. Het belangrijkste is die vrouwelijke kenmerken kwijtspelen en als man gezien worden door de buitenwereld. Hoewel ik ook verwacht me nog steeds wel eens vrouwelijk te voelen, ik twijfel er niet aan dat ik daar dan ook wel expressie aan zal kunnen geven.
Plaats reactie