Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Gevoelens die je met de wereld deelt
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Anon20190122 »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 19:31 Ik ga het niet toelichten

Zij die er klaar voor zijn, begrijpen wat ik zei
Nu heb je mij wel heel erg nieuwsgierig gemaakt welke club of richting jij aanhangt?
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door jessi3 »

Club of richting?

Ik zeg alleen dat je het perspectief van een ander, niet met je eigen beleving als bron, moet willen veranderen.

Ik bedoel, voornaamwoorden, lekker belangrijk in een wereld die mensen op uiterlijk beoordeelt, dat is toch geen maatstaf voor openheid tot verandering of inzicht?

Zo nu heb ik mijn toelichting toch gegeven, die ik niet wilde geven, omdat niet iedereen zit te wachten op een primair innerlijk antwoord voor een schijnbaar primair fysiek probleem
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door jessi3 »

Dominic schreef: 02 jan 2018, 19:44
jessi3 schreef: 02 jan 2018, 19:31 Zij die er klaar voor zijn, begrijpen wat ik zei
Afbeelding

:mrgreen: ;)
Bedankt, die tekening is geniaal. Ik zie alleen, geen gelijkenis, ik heb geen baard en ben geen man
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Anon20210626 »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 19:02 Ik zie het inmiddels een beetje als het vervuilen van de planeet, of het dagelijks slaafs werken van 9 tot 5:



Ik ga jouw inzichten niet proberen te veranderen hoor maar
blijkbaar vervuil jij de planeet niet en doe je ook niet aan slaafs werken , dream on
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Anon20190122 »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 20:46 Club of richting?

Ik zeg alleen dat je het perspectief van een ander, niet met je eigen beleving als bron, moet willen veranderen.

Ik bedoel, voornaamwoorden, lekker belangrijk in een wereld die mensen op uiterlijk beoordeelt, dat is toch geen maatstaf voor openheid tot verandering of inzicht?

Zo nu heb ik mijn toelichting toch gegeven, die ik niet wilde geven, omdat niet iedereen zit te wachten op een primair innerlijk antwoord voor een schijnbaar primair fysiek probleem
Nergens om hoor maar als je dingen wat minder vaag omschrijft snappen mensen ook wat je bedoelt!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Anon20230219 »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 20:46 Club of richting?

Ik zeg alleen dat je het perspectief van een ander, niet met je eigen beleving als bron, moet willen veranderen.

Ik bedoel, voornaamwoorden, lekker belangrijk in een wereld die mensen op uiterlijk beoordeelt, dat is toch geen maatstaf voor openheid tot verandering of inzicht?

Zo nu heb ik mijn toelichting toch gegeven, die ik niet wilde geven, omdat niet iedereen zit te wachten op een primair innerlijk antwoord voor een schijnbaar primair fysiek probleem
Ik geloof niet dat ik iemand wil veranderen, heb gewoon een ervaring beschreven welke soms weleens harder en vervelender kan binnenkomen dan je zou willen.
Er is volgens mij niks op tegen als je dit gewoon op redelijke manier kenbaar maakt, althans dat is niet mijn ervaring.
Dit topic gaat er over hoe je je trans zijn ervaart, nou daar is dit een voorbeeld van.
Een transitie is een groei proces en dat gaat soms langzaam, denk als ik dit over een jaar lees ik er heel anders tegen aan zal kijken.
Maar voor nu voelt het gewoon zo.
Dat jij daar anders over denkt respecteer ik.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door janine2363 »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 20:46 Zo nu heb ik mijn toelichting toch gegeven, die ik niet wilde geven, omdat niet iedereen zit te wachten op een primair innerlijk antwoord voor een schijnbaar primair fysiek probleem
Nou, ik vind het spirituele ook zeker veel belangrijker dan het fysieke (al zal mij dat er geen seconde van weerhouden een geslachts aanpassende chirurgie te zoeken !), maar als het aankomt om jezelf goed voelen in relatie met je dagelijkse omgeving, dan is speelt het fysieke toch echt wel een rol. Ik wordt vaak misgendert, en zelden opzettelijk, maar als je zo overduidelijk weet wie je zelf bent en de wereld om je heen schijnt dat toch niet op te merken, tsja, dat geeft een soort gevoel van wrijving. Ik kan er mee leven (ik heb een leven !) maar het zou fijn zijn als mensen mij ervaren zoals ik mijzelf ervaar. En dit eeft dus niks te maken met de wens voor passabiliteit om soort van anoniem te worden.

En hoe dichter je bij mensen kom, zowel physiek als geestelijk, des te vaker merk ik wel dat er een soort van "do not enter this area" zone om mij heen lijkt te hangen. De comfort zone bij een man voor een cis-vrouw is dichter bij dan voor mij als vrouw. Een vrouw is een vrouw, maar dan toch "anders". Het gaat mij niet lukken in woorden te vatten hoe het werkt tussen mij en andere vrouwen, dat is een eel ingewikkelde dynamiek, behalve lesbische vrouwen, die lijken wel mannen in dat opzicht ;-)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door janine2363 »

tanisha schreef: 02 jan 2018, 21:23 Nergens om hoor maar als je dingen wat minder vaag omschrijft snappen mensen ook wat je bedoelt!
:-) Ik heb een gokje gewaagt, ik ben ook vaag ;-)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Anon20190122 »

janine2363 schreef: 03 jan 2018, 15:43
tanisha schreef: 02 jan 2018, 21:23 Nergens om hoor maar als je dingen wat minder vaag omschrijft snappen mensen ook wat je bedoelt!
:-) Ik heb een gokje gewaagt, ik ben ook vaag ;-)
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt!
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Mensen kijken wel maar zien niets...of willen het niet zien.

Bericht door Sara »

Dit kunnen inderdaad vervelende ervaringen zijn, alhoewel een ander het niet altijd vervelend bedoelt.

'Niet mannelijk' is niet hetzelfde als 'vrouwelijk', je hebt natuurlijk ook excentriek geklede mannen. De wereld zal voorlopig nog wel worden ingedeeld in twee hokjes (m/v) en bij gemengde signalen zullen sommigen uitgaan van het (voor hun) sterkste signaal.
Plaats reactie