Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ontdekking

Gevoelens die je met de wereld deelt
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Ontdekking

Bericht door anon20181206 »

Ik besef me net pas dat ik nooit Arlina zou kunnen worden.
Arlina was er altijd al, alleen niemand zag het, zelfs ik niet.
Arlina komt op als de eerste ochtendzon, om steeds helderder te stralen, en haar licht op de wereld te werpen.
Er is nooit X geweest, alleen als schil om Arlina juiste moment te doen ontwaken :)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ontdekking

Bericht door Irene_de_Vreede »

Klopt Arlina, we willen niets worden we willen gewoon zijn wie we zijn.
Irene
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontdekking

Bericht door Anon20230219 »

Tja dat werd mij vanavond nog eens pijnlijk duidelijk toen ik de film Ma Vie En Rose aan het kijken was.
Speelt in dezelfde tijd af dat ik opgroeiende was, Lisa heeft er al die tijd al in gezeten maar door de druk van familie en omgeving lang verdrongen geweest.
Beter laat dan nooit denk ik dan maar :)
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Ontdekking

Bericht door Anne V »

Irene_de_Vreede schreef: 04 jan 2018, 21:13 Klopt Arlina, we willen niets worden we willen gewoon zijn wie we zijn.
Dat meisje en die vrouw ben ik altijd geweest en dus niet kunnen worden.
Het zat alleen wat verborgen in dat jongetje/ die man, die zich zelf vaak moeilijk kon plaatsen in dat hokje.

Anne is er altijd wel onderhuids geweest maar is de laatste jaren echt geworden wie ze is en altijd had moeten zijn.
Niet alleen uiterlijk en met gedrag maar vooral ook het gevoel is daarbij flink gewijzigd.

Mijn jongensnaam heeft wel bestaan want in die periode heb ik ook geleefd.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Ontdekking

Bericht door janine2363 »

Irene_de_Vreede schreef: 04 jan 2018, 21:13 Klopt Arlina, we willen niets worden we willen gewoon zijn wie we zijn.
Anne V schreef: 05 jan 2018, 12:32 Dat meisje en die vrouw ben ik altijd geweest en dus niet kunnen worden.
Het verschil tussen "worden" en "zijn" is essentieel, voor ons zo overduidelijk "zijn", maar voor mijn
partner waar ik 22 jaar mee samen ben/was wil dat een "worden" is, omdat ze anders mijn coming-out
niet kan accepteren: "Heb ik dan al die jaren met een leugen geleefd ?!"
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Ontdekking

Bericht door janine2363 »

janine2363 schreef: 05 jan 2018, 14:42 Het verschil tussen "worden" en "zijn" is essentieel
maar ... ...

Er is toch ook iets van "worden". Ik ben nu tegelijkertijd 7, 17, 27, 37 en (spijtig) 47. Voor sommige dingen is het als het ware of ik mijn veters nog moet leren strikken (en dat is mij in 47 jaar niet gelukt) daarin ben ik geen vrouw, maar nog een kind/meisje. vrouw "zijn" is ook een leerproces,
maar het startpunt is incontournable natuurlijk