Nieuwe chat! Zie dit topic.

Begrijpen

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Begrijpen

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 16 aug 2018, 20:47 Een vriendin en vriend van mij waar ik 2 weken intens mee heb opgetrokken kwamen tot de conclusie, we zien geen vrouw in jou, maar je bent wel een heel fijn mens
Mijn beste vriendin ziet mannelijke trekjes in mij en dat verbaasd mij niet, want ik ben het grootste deel van mijn leven mijn mijn gevoel afgesloten geweest en voornamelijk met mijn ratio geleefd. En zij is eerlijk, zij ervaart mij zoals het is een geeft het een naam, dus dan zal dat wel zo zijn.
Fay schreef: 16 aug 2018, 20:47 imo, als ik zeg dat ik een vrouw ben ben ik het, zo simpel is het
Ik heb ook een vriendin die vaak zegt: "Janine, je bent een -echte- vrouw". Dat irriteerd mij eigenlijk want dan zouden er ook "niet echte" vrouwen zijn en wat is dat nu weer? Ik zeg liever "ik-ben-ik" en voel geen noodzaak te benadrukken wat dat is. Ik weet het wel.

Vrienden die ik van voorheen ken en die ik weer opzoek, merken als eerste op: "Je bent niet verandert" en dat klopt, natuurlijk ben ik nog dezelfde mens. Maar als de avond vordert wordt het dan: "Maar Janine, je bent wel veranderd" en dat klopt natuurlijk ook, want ik ben "meer" geworden. Zolang ze dat maar voelen en opmerken is wat mij betreft het belangrijkste gebeurd.

Mensen die echt denken dat om vrouw te zijn je er perfect fysiek uitziet als vrouw (praktisch iedereen dus, inclusief veel trans vrouwen lijkt het), tsja dan krijg je weer van die rare opmerkingen als "echte vrouwen" vs. "niet echte vrouwen". Nou ja, het is niet aan mij om de hele wereld te overtuigen, dus het is al goed.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Begrijpen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mijn beste vriendin zegt weleens: al zou je spiernaakt voor me staan, dan ben je nog steeds een vrouw.
Irene