Nieuwe chat! Zie dit topic.

... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180730 »

janine2363 schreef: 27 feb 2018, 14:07
denk dat jouw verhaal eerder het standaard verhaal is, maar dat op dit forum de feitelijke minderheid (zeer zware dysforie, focus op het medische) hier een meerderheid kan zijn.
Yes, en.. wie weet wat de 'standaard' is, mag 't zeggen. Veelal in contact met anderen - en zeker ook op dit forum - is mijn ervaring dat er sprake is van 'n min of meer ernstig 'verziekt' verleden. Iets wat ik voor mezelf nimmer in die mate kan plaatsen. Begrijp 't natuurlijk best, maar ben daardoor ook wel eens enigszins verward. Zeker omdat het soms bijna echt obsessief op me overkomt.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20190501 »

Irene schreef: 27 feb 2018, 14:50
janine2363 schreef: 27 feb 2018, 14:07
denk dat jouw verhaal eerder het standaard verhaal is, maar dat op dit forum de feitelijke minderheid (zeer zware dysforie, focus op het medische) hier een meerderheid kan zijn.
Yes, en.. wie weet wat de 'standaard' is, mag 't zeggen. Veelal in contact met anderen - en zeker ook op dit forum - is mijn ervaring dat er sprake is van 'n min of meer ernstig 'verziekt' verleden. Iets wat ik voor mezelf nimmer in die mate kan plaatsen. Begrijp 't natuurlijk best, maar ben daardoor ook wel eens enigszins verward. Zeker omdat het soms bijna echt obsessief op me overkomt.
Irene, ik herken me erg in wat je hier schrijft. Inclusief de verwarring wanneer ik verhalen lees van anderen op dit forum die op mij heel erg "hyper gefocussed" op de fysieke GD overkomen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door janine2363 »

Irene schreef: 27 feb 2018, 13:44
Nick schreef: 27 feb 2018, 11:00 Idd, bij de ene is GD al sterker aanwezig dan bij de andere. M
zeg je nu met 't woordje 'al' dat GD een progressieve aandoening is?
Je kan geen "dysforie" hebben, je kan wel "dysforie" ervaren. De notie van een diagnose GD is absurd vind ik,
op zijn best kan je stellen dat sommigen heel vaak of intens "dysforie" ervaren, en sommigen minder.
Je kan wel als "diagnose" concluderen dat sommigen vaak en sterk dysforie ervaren en dat er dan iets gedaan
moet worden, maar dat lijkt in de verste verte niet op een gewone medische diagnose. Niet vreemd want we
hebben namelijk geen geestelijke aandoening ! We -zijn- gewoon, en zijn -gewoon-.

Ik ervaar op dit moment nu geen "dysforie", word al de suggestie gegeven dat ik op de verkeerde plek (waar mijn
lichaam niet overeenstemt met wie ik ben) aangeraakt zou worden, dan ga ik tilt, dan ervaar ik "dysforie". Dus om die reden transformeer
ik mij, want dat is geen leven, tenzij ik een volledig asexueel leven zou kunnen / willen hebben.

Een (wat ik nu even losjes noem, hang je niet op aan het woord) travestie ervaart ook dysforie indien hij af en
toe niet zijn vrouwelijke expressie kan uiten (of soort van een meer vrouwelijk rol aannemen by sex), zo iemand
zal geen chirurgie zoeken, maar deelt dus het ervaren van dysforie met mij al zal ik mij nooit met zo iemand
echt identificeren

Nu ik verder evolueer, ik verander van dag tot dag, wordt, ben ik gevoeliger, ik ervaar, als ik het mij overkomt
sneller en sterker dysforie, ik voel mij meer vrouw en mijn mannelijke aspecten wegen dan zwaarder, dat is
een soort van progressie

Toen ik jonger was en ook meer natuurlijk gegenereerd testosteron had ik niet eens door dat ik vrouw was,
ik voelde me alleen nooit goed. Bij overgang (hormonaal) en midlife (spiritueel) werd ik veel gevoeliger en
<krak> de kruik brak en nu bijna 2 jaar na dat moment wacht ik mijn chirurgie af. Ook progressie.

Mensen die het al lang van zichzelf weten, maar de stap niet kunnen/durven maken, tot de nood echt hoog
is, dat is ook progressie.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180730 »

janine2363 schreef: 27 feb 2018, 15:31
We hebben namelijk geen geestelijke aandoening ! We -zijn- gewoon, en zijn -gewoon-.

Nu ik verder evolueer, ik verander van dag tot dag, wordt, ben ik gevoeliger, ik ervaar, als ik het mij overkomt
sneller en sterker dysforie, ik voel mij meer vrouw en mijn mannelijke aspecten wegen dan zwaarder, dat is
een soort van progressie

Toen ik jonger was en ook meer natuurlijk gegenereerd testosteron had ik niet eens door dat ik vrouw was,
ik voelde me alleen nooit goed. Bij overgang (hormonaal) en midlife (spiritueel) werd ik veel gevoeliger en
<krak> de kruik brak en nu bijna 2 jaar na dat moment wacht ik mijn chirurgie af. Ook progressie.

Mensen die het al lang van zichzelf weten, maar de stap niet kunnen/durven maken, tot de nood echt hoog
is, dat is ook progressie.
Nou ja.. 'gewoon, gewoon'??
Het ging me overigens niet direct om 't woord 'progressie'. Al het leven ontwikkelt zich voortdurend in positieve en in negatieve (aftakelings)zin. Het ging me eigenlijk meer om 't woord 'aandoening'. Ik denk wel degelijk dat er geestelijk iets aan de hand is, als je de 'hel ervaart'.. Maar ook dat was eigenlijk nog niet eens direct mijn vraag. Die was meer; 'mag en kan ik ook transgender (niet travestie) zijn, zonder die intense en helse ervaringen?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Fay »

Irene schreef: 27 feb 2018, 16:17
janine2363 schreef: 27 feb 2018, 15:31
Die was meer; 'mag en kan ik ook transgender (niet travestie) zijn, zonder die intense en helse ervaringen?
Uiteraard jouw persoonlijke beleving and so on, niemand die daar iets over kan zeggen als in kan nie mag niet

Ik heb een andere ervaring, 40 jaar klote, 40 jaar weggegooid, zinloos, en die krijg ik niet meer terug, rest mij, ervan maken wat ik ervan wil maken nog

Fay