... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Annet »

janine2363 schreef: 28 jan 2018, 00:07
Annet schreef: 27 jan 2018, 18:55 Ik zo het nu wel weer willen maar moet nu aan de andere kant staan en me laten leiden dat word een nieuwe ervaring en nieuwe stapjes.
Het is een absolute aanrader ! En over de pasjes hoef je je -geen- zorgen te maken, de dansheer leidt weet je niet?! Gaat vanzelf, 1-2-cha-cha-cha :-)

En owwwww, een betekentenis, het aller- aller fijnste is als je in de dans van een open-, naar een gesloten positie ga, dus als de dansheer je moet vangen en je dan weer met contact verder danst. Fijn, fijn, fijn :-)
Ik heb besloten om er weer mee te beginnen, het lijkt mij heerlijk om weer eens te zwieren.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door janine2363 »

Sara schreef: 28 jan 2018, 01:07Ballo ergo sum.
Check :-)

Meteen verwerkt in de intro van mijn verhaaltje over dansen:

"Een wereldberoemde uitspraak, terecht overigens, is; “Ik denk dus ik besta” of misschien nog beroemder en krachtiger in het latijn: “Cogito Ergo Sum”. Maar daar is toch echt wel iets mis mee. Het is altijd weer denken & meer denken, immer die ratio, alsof de wereld daarom draait en sommigen zouden ons dat dan ook doen willen geloven. Maar wat met gevoel ! Geen ratio maar emotie ! Hoe dat het beste te omschrijven ? “Ik voel dus …” dat klopt niet, want dat klinkt als stilstand en voelen is alles behalve stilstand ! Het is dynamiek, het is energie, beweging, het is leven, het is … … een dans. De dans des levens als het ware. “Ik dans dus ik besta”, “Ballo Ergo Sum” !"
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20210626 »

Met dank aan de grote filosofen Henk en Henk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door EricaTS »

Ik kijk er naar uit ook al voel ik me vrouw ondanks alles.... ;) :violin:

Vanaf maart een nieuwe stap in de juiste richting met nog een lange weg te gaan ook al is dat relatief. :dance: :dance: :dance:
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Jannet V »

Die vraag heeft me nooit bezig gehouden. Wel, "Man zijn, hoe had dat moeten voelen?"
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door EricaTS »

Jannet V schreef: 25 feb 2018, 18:15 Die vraag heeft me nooit bezig gehouden. Wel, "Man zijn, hoe had dat moeten voelen?"
Indeed...Hoe zou dat moeten voelen? No Idea en ik weet niet als ik dat Überhaupt wil weten ;)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20190712 »

ABBA! :mrgreen:

Heerlijk, ik herken ze van een paar jaar terug, toen passabel zijn er nog niet in zat- die momenten dat je fysieke en emotionele beleving even compleet samenvallen en er geen wrijving meer bestaat tussen die twee. Dat je kan opgaan in het moment. Ik geloof ik dat te vanzelfsprekend ben gaan vinden. 'S' klinkt als een ware 'catch', al is het alleen maar als danspartner!
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Fay »

Hoe dat voelt? nou vrij gewoon eigenlijk, beetje saai soms, normaal blijkbaar, geen euforie of zo, gewoon

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 25 feb 2018, 20:30 Hoe dat voelt? nou vrij gewoon eigenlijk, beetje saai soms, normaal blijkbaar, geen euforie of zo, gewoon

Fay

Jeetje, bij mij was het gevoel eindelijk man te zijn. Totaal niet gewoon, maar bijzonder vol euforie en zeker niet saai ( Integendeel, nog steeds trouwens).

Gewoon zijn e doen dat moest ik als "vrouw", doe gewoon, normaal, enz,...... Maar ik was niet gewoon en ben het nog steeds niet, maar wel gewoon lekker mezelf en dat is een gelukkige trans-man, man!. Maar geen cis-man, wat ik totaal niet erg vind .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door janine2363 »

Fay schreef: 25 feb 2018, 20:30 Hoe dat voelt? nou vrij gewoon eigenlijk, beetje saai soms, normaal blijkbaar, geen euforie of zo, gewoon
Precies als voor mij. Maar ik zou wel zeggen: Heeeeeerlijk normaal en gewoon ;-)

Geen euforie, maar waar ik wel gewoon blij mee ben, is dat (met HRT) mijn gevoel nu op een normale manier werkt, niet de hele tijd verstoord door gedachten.

Ik voel mij -gewoon- mijzelf zoals ik mij nog nooit eerder zo gewoon mijzelf gevoeld heb. Het fijne zit 'm in de gewoonheid, niks euforisch.
Plaats reactie