Nieuwe chat! Zie dit topic.

... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Fay »

Als je zo lang met jezelf overhoop hebt gelegen en dan eindelijk aan de hrt gaat, mijn verwachtingen waren hoog, het kind in mij stond te juichen

Dan blijkt dat het je ok doet voelen, gewoon ok, niks geen innerlijke strijd , niks geen gevecht meer, nee gewoon ok, al zit ik nu meer dan 4 jaar aan hrt en het is inmiddels ook heel gewon geworden, in het begin was er iets meer euforie denk ik

prima zo dus

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180311 »

Fay schreef: 26 feb 2018, 11:04 Als je zo lang met jezelf overhoop hebt gelegen en dan eindelijk aan de hrt gaat, mijn verwachtingen waren hoog, het kind in mij stond te juichen

Dan blijkt dat het je ok doet voelen, gewoon ok, niks geen innerlijke strijd , niks geen gevecht meer, nee gewoon ok, al zit ik nu meer dan 4 jaar aan hrt en het is inmiddels ook heel gewon geworden, in het begin was er iets meer euforie denk ik

prima zo dus

Fay
Idd, en die oké of euforie der "gewoon" zijn, is wel bijzonder ongewoon na een lange tijd van twijfel, vragen of leven in de hel.

Dus, hrt of de nodige operatieve ingrepen, zijn bij een trans-persoon niet gewoon, maar buitengewoon en meer dan nodig.

Geen innerlijke leed, geen innerlijke strijd, geen innerlijk gevecht meer ! Als dat geen persoonlijke euforie met zich meebrengt dan weet ik het totaal niet meer. Nee, het is niet gewoon om na zovele jaren eindelijk jezelf langzaam in de spiegel te zien. Het is een klein :wship: wonder.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Fay »

Zo bekijk ik het ook vaak ook Nick, wat bijzonder , dat het allemaal kan, en gebeurd, we hebben allemaal iig absoluut geen standaard leven maar bijzonder, al zit je daar niet perse om te springen, de meeste mensen maken niet mee wat wij meemaken, en ik zeg wel vaak tegen vrienden, prijs je gelukkig dat je niet genderdysfoor bent, je een gezond lichaam hebt waar alles het vanzelf van doet, en je daar ok mee bent, zoals jij wil,wees er zuinig op

Fay
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180730 »

Nick schreef: 26 feb 2018, 16:06
Idd, en die oké of euforie der "gewoon" zijn, is wel bijzonder ongewoon na een lange tijd van twijfel, vragen of leven in de hel.

Grtz Nick ;)
Twijfel en vragen, ja, herkenbaar. Je hoort vaak; 'leven in de hel, suicidale gedachten, haat hebben aan het geslacht(sdeel), etc..' Het klinkt voor mij erg patiëntachtig en dat is wss feitelijk dan ook wel zo. Persoonlijk heb ik dat echter nooit zo gehad. Doet niet af aan het feit dat ik wel graag in het gewenste geslacht leef of als zodanig geboren had willen zijn. Een srs is bij dan ook voor mij niet strikt nodig, maar gewenst.. :hug2: Toch een nuance op 't standaard verhaal, nietwaar?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Fay »

Suicidale gedachten niet, behalve toen ik voor de 4 e keer in een burn out en op het kruispunt kwam, links man, rechts vrouw , rechtdoor, er een eind aan maken, ik ging nipt niet rechtdoor

Wel heb ik nooit het gevoel gehad dat deelnemen aan mijn eigen leven veel zin had,dat had het dus ook niet in die gedaante en ik leefde er dan ook naar

Zag nooit toekomst, droomde nooit over een toekomst, omdat die er simpelweg niet was, omdat die er niet voor mij kon zijn zoals ik wilde, ik leefde niet

Totdat je gaat ontdekken dat er wel degelijk een hoop mogelijk is en je toch besluit het pad van vrouw te gaan bewandelen

Ook ik was liever geboren geweest in een vrouwelijk lichaam, en dat woordje liever is er 1 met heel grote gevolgen

Kan wel stellen, zonder hrt was ik er niet meer geweest, maar gelukkig ben ik er nog wel :)


Ee srs is voor mij ook gewenst maar ik worstel nogal met de risicos en het snijden in een gezond lichaam

Fay
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180311 »

Idd, bij de ene is GD al sterker aanwezig dan bij de andere. Maar leven als man zonder piemel was voor mij leven als vrouw, terwijl ik me man voelde en was ( Kort de Hel). Ik ben zeer tevreden over mijn transitie keuze, ik ben nu eindelijk wie ik werkelijk ben ( Een tevreden trans-man). En ik deed meer dan één suïcidale poging, die gedachten, drang en aanzet tot zelfmoord ( Met o.a. dagen in coma tot gevolg). Zijn gelukkig totaal verdwenen, zelfs integendeel. Ik wil nu oud worden, zeer oud. Ik leef nu en geniet nu van het leven die me gegeven is ( Liefst zolang mogelijk). Ik wil nu nog zoveel doen, teveel voor een mensenleven. Terwijl ik voor mijn transitie, maar één doel kende overleven ( Niet leven) één levensbedreigende noodoplossing vinden of eruit stappen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20190122 »

Nick snapt het met de verkeerde hardware tussen je benen kon ik mij ook niet compleet voelen!
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20180730 »

Nick schreef: 27 feb 2018, 11:00 Idd, bij de ene is GD al sterker aanwezig dan bij de andere. M
zeg je nu met 't woordje 'al' dat GD een progressieve aandoening is?
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door janine2363 »

Irene schreef: 26 feb 2018, 18:08
Nick schreef: 26 feb 2018, 16:06
Idd, en die oké of euforie der "gewoon" zijn, is wel bijzonder ongewoon na een lange tijd van twijfel, vragen of leven in de hel.

Grtz Nick ;)
Twijfel en vragen, ja, herkenbaar. Je hoort vaak; 'leven in de hel, suicidale gedachten, haat hebben aan het geslacht(sdeel), etc..' Het klinkt voor mij erg patiëntachtig en dat is wss feitelijk dan ook wel zo. Persoonlijk heb ik dat echter nooit zo gehad. Doet niet af aan het feit dat ik wel graag in het gewenste geslacht leef of als zodanig geboren had willen zijn. Een srs is bij dan ook voor mij niet strikt nodig, maar gewenst.. :hug2: Toch een nuance op 't standaard verhaal, nietwaar?
Irene, ik denk dat jouw verhaal eerder het standaard verhaal is, maar dat op dit forum de feitelijke minderheid (zeer zware dysforie, focus op het medische) hier een meerderheid kan zijn.

De gemiddelde leeftijd van mensen die in transitie gaan is boven de 40, dus dan heb je al een behoorlijk stukje leven in het "verkeerde" lichaam achter de rug ("" want het is mijn lichaam en dat kan niet verkeerd zijn). Feit is wel dat dysforie mijn (sexuele) leven behoorlijk verziekt heeft, maar ja dat ligt achter mij, terug kijken heeft geen zin. En ik ga volledig voor mijn geslachtsbevestigende operatie ... omdat ik dat wens.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: ... Vrouw zijn, hoe voelt dat nou ? ...

Bericht door Anon20190501 »

Irene schreef: 27 feb 2018, 13:44
Nick schreef: 27 feb 2018, 11:00 Idd, bij de ene is GD al sterker aanwezig dan bij de andere. M
zeg je nu met 't woordje 'al' dat GD een progressieve aandoening is?
Héhé, heb exact dezelfde spraakverwarring meegemaakt tussen NL NL en VL NL.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)